{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgsmål ang. stempelring
  • #1   25. apr 2005 skal jeg skifte hele stemplet..? har haft cyle skilt ad og stemplet så ikke ud til at fejle noget... så torde faktisk kun det kunne være stempelringen...

• #2   25. apr 2005 Nej den skal holde længere, du har sikkert haft en anelse for lille dyse i og været ved at varmesætte sig.. og har brændt stempelringen fast.. Skil det ad da du alligevel har et kompressionsproblem, henvend dig evt til mig for yderligere spørgsmål, vejledning omkring hvordan problemet løses...

Jeppe J

• #3   25. apr 2005 Nå det sidste indlæg så jeg så ikke.. men prøv så at sætte stempelringen ind i cylinderen, den skal ligge vandret ! og hold den op i mod lyset, / solen og se om den slutter tæt ... drej cylinderen lidt.. indtil du ser noget..

• #4   25. apr 2005 Jeppe j mange tak, fordi at du vil hjælpe, men tror også at det kan være fordi at der var en for lille dyse i fordi at jeg har en 21 mm kabu på men kun en #85 dyse i...

• #5   25. apr 2005 men får en ny stempel ring hjem i morgen så må jeg se om det hjælper..

• #6   25. apr 2005 Ja det kan være, men du er deroppe af..
    Hvilken scooter har du og hvad er din opsætning?`
    Mærker du at den ikke reagere som den skal og at den ikke tager flere omdr helt oppe i toppen, altså det sidste af gassen, udnytter motoren det?

• #7   25. apr 2005 det er en jog as med følgene opsætning:
    Athena evo 47.6
    Athena evo udstødning
    Athena kobling
    Malossi Vario
    21mm amal kabu
    tp gearing
    og racing krumtap
    men efter den er begyndt at blive slidt så her til sidst har den ikke rigtig kunne køre ordenlig som om den ikke fik nok at leve af, altså den kunne sagtens køre ca. 60 eller sådan noget, men så når man vred håndtaget, steg den sindsygt hurtig i fart men kun i kort øjeblik og så var det som om den ikke fik nok at leve af da den begyndte at hakke i det, og ikke ville stige i fart og så kunne man slippe gasen i gen og lade den trille lidt og så vride gasen igen og så tog den ved igen...

• #8   25. apr 2005 Ja det tyder i mine øjne på for lidt benzin, ny stempelring hvis stempel ikke har skader, og større dyse, du skal bare starte med en rigelig stor dyse og så skal du arbejde dig ned derfra.. bruger du yderligere olie i benzinen end oliepumpen leverer?
    Hva luftfilter har du på`?

• #9   25. apr 2005 der er std. luftfilter på. har en dyse 95-100-105 til at ligge...

• #10   25. apr 2005 ja jeg hælder også olie i benzinen når jeg tanker..

• #11   25. apr 2005 men der er bordet er par huller i luftfilteret...

• #12   25. apr 2005 hvilken olie bruger du normalt?

• #13   25. apr 2005 100% fullsyntetisk kan ikke lige huske mærket et eller andet racing...

• #14   25. apr 2005 Godt nok, hvor meget fylder du i tanken? %?

• #15   25. apr 2005 ved ikke hælder bare noget i hver gang jeg tanker, men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal blande det, altså med procent, er ikk helt så god til matematik så hælder bare en god stor sjat i...

• #16   25. apr 2005 Ja der har du dit problem.. + din dyse.. evt at luftfilter ikke slutter tæt på karburator.. Altså en form for falsk luft.. Det kan også være ved membranen..

Men ny stempelring og så blander du ikke olie i benzinen fremover, evt et låg fuld... men ikke noget jeg vil anbefale.. Og få en 100 dyse i bare for at prøve..

Jeppe J

• #17   25. apr 2005 hmm hvorfor ikke blande olie i tanken?? så sætter cylindern sig ha r jeg prøvet... og lige for tiden køre jeg uden olie pumpe og heholder i... men den suger ikke falsk luft ved menbranen fordi at der har jeg lige sat helt ny pakning i, men hvad skal jeg så gøre ved luft filteret...?

• #18   25. apr 2005 Okay, jeg spurgte om du fyldte yderligere olie i benzinen end oliepumpen leverer!! Dvs, om du både har olie i tanken og beholderen, Hvad med oliestudsen på karburtor/studs? der kan vel ikke også komme lidt luft ind? Og Du skal såmen bare tjekke omkring luftfilteret om det sidder ordenlig på karburtoren...

Og det er da ikke smart at hælde olie i benzinen uden at vide hvor meget du har i, Den sætter sig ikke ved at du bare har olie i oliebeholderen, det har sikkert været din dyse eller andet... ....
    Og du har krydsspændt din membran/studs..?
    Altså ikke spændt den ene fast hårdt og derefter den anden? Og hvordan har du spændt på topstykket?
    Hvis du bare slatter olien i, så er du heldig at ramme 2-2,5 %, enten har den fået for lidt olie eller for meget olie...

• #19   25. apr 2005 hmm oki... men jeg kan fortælle dig at jeg godt ved hvordan man skal spænde topstykker til og ja menbranener skryspændt fordi at jeg er ved at uddanne mig til lastvogns mekanikker, men topstykket er også krydsspændt, men oki... så ved jeg ikke hvorfor jeg har smadret et cylinder ved kun at have olie i heholderen, og fordi at olie pumpe og beholder ikke er på er fordi at, nu da jeg har haft problemer med den har jeg valgt at tage den af ford at så er det nemmere at komme til ved motoren...

• #20   25. apr 2005 Jamen helt fint, jeg spørger såmen bare om du ved det.. Man kan jo ikke vide hvor meget andre mennesker ved..
    Det ved du da, at der er mange herinde der ikke ved så meget og derfor må jeg jo spørge om du har spændt det ordenligt..

Men bezinen køler altså stempelet og olien sørger for smørelse, hvis man får for meget olie i , så smører den godt nok men køler ikke nok.. Derfor må du altså fremover gerne blande olien i benzinen, men 25 ml, til en liter 95blyfri benzin svarer til 2, 5 %..
    Evt få fat i en plastsprøjte eller lign..

Altså 100ml olie til 4 liter benzin...

Kommentér på:
spørgsmål ang. stempelring

Annonce