{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
391 visninger | Oprettet:

Scooter giver ikke benzin til cylle {{forumTopicSubject}}

her igår kørte jeg på min scooter og alt gik vel men så valgte den at skyde toppakningen ud og da jeg tager topstykket af finder jeg ud af at stemplet og cyllenderen har mange dybe ridser så jeg vælger at skifte det jeg tager så ned til en klog scooter gut som giver mig det cylle kit jeg skal bruge kan dog ikke huske navnet men hved at den er lavet i frankrig og er en 70cc da jeg sætter den på og vil starte den så giver den inten benzin ind til cylle men studsen er våd når jeg mærker i den så jeg tænkte det var membranen men det var det ikke havde jeg heller ikke regnet med da det er en hel ny membran men jeg aner ikke hvor benzinen så bliver af det giver ingen mening før sad der en 47,5 mm stempel og den nye er 46 mm så den burde jo køre med det samme indstilinger og den burde da trække benzin ind i hvert fald nogle der kan hjælp fordi jeg er helt lost


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scooter giver ikke benzin til cylle
  • #1   23. okt 2018 Rens din karburator...!!!

  • #2   23. okt 2018 har jeg gjort mindst 5 gange + karbu er kun 3 uger gammel


  • #3   23. okt 2018 og det kommer også igennem karbu og ud i studs men det fortsætter ikke igennem membranen
    men jeg har tjekket den membran og der kommer intet lys igennem og pladerne giver sig let så jeg forstår ikke hvordan det ikke kommer vidre


  • #4   23. okt 2018 Vendt stemplet forkert.
    Simmeringe skudt ud eller utætte.


  • #5   23. okt 2018 Så lyder det som om der ikke er kompression på, da den ikke suger ind. Måske. Ellers har du en utæthed et sted, hvor din vaccum forsvinder.?

  • #6   23. okt 2018 Altså hvis alt benzinen ligger nede ved krumtappen, hvilket det bør gøre når du siger studsen bliver våd, så kan det stort set kun være manglende kompression der gør at benzinen så ikke kommer op i topstykket.

  • #7   23. okt 2018 der er massere af kompression har aldrig set det her problem før og simmerringene har det fint alt er som det skal være men den får ikke benzin det er derfor det under mig utroligt meget og krumtappen er ikke fyldt med benzin har tjekket alt det tjams inden jeg lagde den her op så er der andre ting der kunne være i vejen


  • #8   23. okt 2018 jeg har renset karbu massere af gange og der er ny studs og membran sat på og ny cylle og stempel og et nyt tænrør og kompression er bedre end nogen sinde før det er lige så fingeren flyver ud af tænrørshullet hvis du holder for imens du træder i kickstarteren så den har alle de ting den skal bruge for at tænde og alle tingene virker som de skal men den tænder ikke det lyder sært men det er sgu os derfor jeg skriver det her opslag xD


  • #9   24. okt 2018 Du har lavet en klar fejl 40.
    Der er noget som du tager fejl i eller der er noget som du antager, men som så er forkert.

    Hvad farve er gnisten?


  • #10   24. okt 2018 Blå lilla som den skal være

  • #11   24. okt 2018 Men tændrør kan os være pisse ligemeget fordi den får ik benzinen op til tændrøret det er det som er problemet

  • #12   24. okt 2018 Hvilken vej peger pilen på stemplet? Op eller ned?

  • #13   24. okt 2018 Har prøvet at vende det begge veje og virker stadig ikke

  • #14   24. okt 2018 Begge veje? Det skal kun vende på en måde.

  • #15   24. okt 2018 Citat fra #9

    Du har lavet en klar fejl 40.


  • #16   24. okt 2018 Forstår du ikke hvad jeg skriver jeg har prøvet at vende det begge veje fordi man har hørt om at pilen vender forkert så har prøvet at tænde dem med stemplet vendt begge veje

  • #17   24. okt 2018 Og nu er det sådan jeg godt ved hvordan man samler en scooter og jeg behøvede ikke lave det her opslag for i siger nøjagtig de samme ting som jeg har tjekket op til 100 gange så hvis medmindre der ikke er nogle der kender til det her problem så tror jeg ikke i kan hjælpe jeg har heller ikke selv oplevet der her før men har skiftet cylle på scootere mange gange men den har aldrig bare stoppet med at give benzin

  • #18   24. okt 2018 Hør nu her.
    Du skriver der kommer benzin ind i studsen når du prøver at starte den, ergo kan vi udelukke at det er karburatoren som er problemet.
    Der efter skal benzinen fra studsen, ned til krumtappen og op i topstykket. Et eller andet sted der går det galt for der er knas tørt i dit topstykke.
    Og det kan stort set kun være på grund af manglende kompression, jeg kan ikke se andre muligheder i hvert fald.


  • #19   25. okt 2018 Som jeg sagde så kunne i ikke hjælpe hvis i bliver hved med at køre i det samme hele tiden fordi alle de ting i nævner er som de skal være

  • #20   25. okt 2018 Hvis der kommer benzin til studsen og membranen virker og simmeringene virker og stemplet vender rigtigt, så kommer der sgu også op til toppen af stemplet.
    Alt andet er umuligt.
    Medmindre at du har et hul i krumtaphuset.


  • #21   26. okt 2018 jeg tror jeg hved hvad det er der er galt tror måske det er tændspolen eller cdi,en fordi jeg har fået gang i den nu men nu gider den bare ikke tage omdrejninger hvilken cdi eller tændspole er god at købe til 70cc athena cylle med et br8hs tændrør

  • #22   26. okt 2018 Blå gnist er ikke muligt, med en defekt tændspole.

  • #23   26. okt 2018 jo det kan godt være mugligt men så når man skifter cylle of får bedre compression samtidig med tændspole er defekt kan den da godt give en blå gnist når den ikke er under compression men når den er kan den fejle og det kan resultere i at jeg ikke kan give gas
    eller er jeg helt forkert på den?


  • #24   27. okt 2018 #23
    Det burde den ikke kunne, medmindre at den er fugtig og den gnister til stelledningen.


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #25   30. okt 2018 Seriøst.... Hvordan helvede kan det være tændspole? Hvordan kan det ha noget som helst med gnist at gøre, når der slet ikke kommer benzin op der kan antændes?

    Hvor lagde fejlen så med benzinen? Den må da være løst siden den kunne starte;)


  • #26   30. okt 2018 ja den får benzin nu vi skilte det ad og gennemgik det hele og blæste krumtaps rummet rent for benzin og al mugligt andet fordi vi har haft boret gevind til pinbolte om og der kunne muglighvis være der var nogle spåner der røg ned i efterfølgene gav den benzin


  • Kristian S
    Kristian S Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 210
    #27   30. okt 2018 Så har den jo ganske simpelt ikke været samlet ordntligt før:)

  • #28   30. okt 2018 som jeg sagde hvis du læste med dine øjne så ville du også se at det var efter rengøring af krumtap xD ikke mester jeg har haft det skilt ad og samlet det igen op til 10 gange og samme resultat hver gang kun det her har virket


  • #29   30. okt 2018 Indlæg #9 og #15

    Det var jo jelt rigtigt så.


Kommentér på:
Scooter giver ikke benzin til cylle

Annonce