{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
165 visninger | Oprettet:

Explora: leo vince 70cc hvad Ian man forvente {{forumTopicSubject}}

Hej sg

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg er helt ved siden af, jeg købte og monterede 70 kubik cylinder og Leo vince udstødning plus en ny karburator på en explora jeg bruger til og fra arbejde, jeg gjorde dette for at kunne få lidt mere jævn fart hele vejen både op og ned af bakke, men her kommer mit problem så:

Jeg oplever ikke rigtig en forskel, kan det passe den kun skal ramme 60 kmt ?

Håber der er en tuningshaj, der ville kunne hjælpe med råd og vejledning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Explora: leo vince 70cc hvad Ian man forvente
  • #1   22. okt 2018 Fjernede du begrænsningen i forrøret?
    Fjernede du begrænsningen inde i lyddæmperen?
    Har du skiftet rullerne?
    Har du skiftet dysen?
    Hvilket 70ccm er det?


  • #2   22. okt 2018 Fjernede du begrænsningen i forrøret? Yes
    Fjernede du begrænsningen inde i lyddæmperen? Er det en sikkerhed der en sådan en ?
    Har du skiftet rullerne? Std 5 g nu 6,5
    Har du skiftet dysen? Ja tændrør er brunt
    Hvilket 70ccm er det? 101_octane fra speedline

    Det er egentlig ikke fordi jeg forventer at flyve afsted med 100+ i timen, men forventede måske en 10 mere i timen og væsentligt bedre optræk end tilfældet


  • #3   22. okt 2018 Kan det passe at cdi eller tænding begrænser omdrejningerne i motoren, kan køre og accelerere helt fint til den når 60-62 kmt så sætter den lige ud et halvt sekund og hakker så indtil jeg tager lidt af gassen af

  • #4   22. okt 2018 Jeg ser først nu at det er en 4 takter.
    Der er nok ikke nogen begrænsning i lyddæmperen.

    Men det lyder rigtig meget som om at du skal have skiftet din CDI.

    Jeg er dog ikke med på hvorfor du er gået op i vægt på rullerne.
    Trækker den lidt bedre, når den kommer op omkring 40-50kmt?


  • #5   22. okt 2018 Ja jeg tænker det lyder og kører fornuftigt til den når derop så strejker den lige et halvt sekund og hakker så videre sådan indtil man lige får den til at falde igen.

    Det var for at se om det kunne give lidt mere på toppen fra 5 til 6,5 men det gjorde ikke nogen forskel og trækket er egentlig fint med begge dele dog tror jeg at jeg går tilbage til 5 da det virkede som om at op af bakke holdet den bedre farten med 5.

    Kan det måske afhjælpes ved at montere std udstødning, altså jeg tænker den større modstand i std måske kunne holde omdrejninger nede ?


  • #6   22. okt 2018 5 gram til 6,5 gram er et meget stort spring.
    Jeg tænker at du bør prøve med 5,5 gram.

    Der er ingen grund til at holde omdrejningerne nede.
    Din motor skal have så lidt modstand som muligt, nu hvor det er en 4 takter og omdrejningerne skal passe til motoren.


  • #7   22. okt 2018 Ja men så skal jeg bare leve med det der løs sluppende hakken smiley

  • #8   23. okt 2018 Nej, du skifter da din CDI.

Kommentér på:
Explora: leo vince 70cc hvad Ian man forvente

Annonce