{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

asti
asti
Tilmeldt:
20. nov 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6

for stor udstødning {{forumTopicSubject}}

Hey SG.

Jeg troede ikke en udstødning kunne være for stor? Men det kan den åbenbart? Hvordan finder man så den rigtige udstødning?
Det er vel noget med cylle at gøre, men jeg kan ikke se sammenhængen.. Ville det her passe sammen?

https://speedline.dk/scooter/aprilia-sonic-ac/cylinder/cylinderkit-malossi-sport-70ccm-oe10mm-s-m-317083

og

https://speedline.dk/scooter/aprilia-sonic-ac/udstoedning-1/udstoedning-yasuni-carrera-30-kev-s-yas-tub911ck


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for stor udstødning
  • #1   5. okt 2018 Alt for stor den er til Hpr cylinder.
    https://speedline.dk/scooter/aprilia-sonic-ac/udstoedning-1/udstodning-yasuni-r-red
    Den er fin


  • asti
    asti Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #2   5. okt 2018 HK
    hvordan ved du hvad der passer og ikke passer?


  • #3   5. okt 2018 Yasuni R, passer til sportskit.

  • asti
    asti Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 6
    #4   5. okt 2018 HK
    vil en Yasuni c16 passe til det kit der står i beskrivelsen?


  • #5   5. okt 2018 Tror den ville blive lidt for stor, men du kan godt få den til at køre

  • #7   5. okt 2018 Udstødninger er tit beskrevet med hvilke omdrejninger de yder bedst ved

    Du skal ha noget TP Nardo, Yasuni R eller stage 6 Pro til mallosi sport

    Som du kan se ud fra navnet er det et sports cylinder meget lavt ydene som ikk har behov for helt vildt høje omdrejninger

    Yasuni c30 er som beskrevet en udstødning til de helt store ydene kits c16 er også for stort det er en udstødning der er lavet til semi Racing / Racing kits

    Og mallosi sport er et lavt ydene holdbart sport kit smiley

    Det ikk så svært hvis man gider og læse lidt om varerne smiley


  • #8   5. okt 2018 De her ville gå på det cylinder du linker til
    Det alle knæk modellerne fra speedline , og mit valg hvis jeg var dig ville jeg vælge
    Yasuni R modellen ,

    https://speedline.dk/scooter/yamaha-aerox-foer-2003/udstoedning-1/udstoedning-leovince-tt-s-lv-4054

    https://speedline.dk/scooter/yamaha-aerox-foer-2003/udstoedning-1/udstoedning-polini-scooter-team-3-twd-s-p-200-0283


    https://speedline.dk/scooter/yamaha-aerox-foer-2003/udstoedning-1/udstoedning-stage6-pro-replica-lakeret-s-s6-9116603

    https://speedline.dk/scooter/yamaha-aerox-foer-2003/udstoedning-1/udstoedning-yasuni-r-black-edition-s-yas-tub902c

    Jeg valgt ikke sætte nardo røret på , for ved godt den ville virke godt men den vil trække en lille bitte smule mere omd ud af dit cylinder end det bygget til , og det ingen grun til at betale 500kr mere for den hvis de andre giver det samme fart og optræk ,
    Nardo er god til due plus 2 den har lige en smule mere top omdrejninger end Malossi sport og noget mere træt generelt
    ( men alt dette er noget jeg selv syndes om nardo i forhold til de andre udstødninger )


  • #9   5. okt 2018 Nardo syntes jeg personligt er bedre end Yasuni R til sports kit smiley

    Men du har ret den er lige det mere agressiv end de andre smiley


  • #10   6. okt 2018 Jeg valgte Yasuni R i stedetfor nardo til mit due plus 2'
    Jeg syndes Yasuni R giver en meget meget meget bedre optræk og den kan ca arbejde op til 11300 omdrejninger det Rør hvor nardo ca mener jeg gør det op til 12000 omdrejninger , men ja hvis jeg var dig så nup en Yasuni R til sport ,

    Jeg faktisk haft Yasuni R på engang til polini evo 3 fordi jeg hver på den ene eller anden måde kunne få det til at virke med hver Roost sp1 eller C16 , det opførte sig som udstødningerne var for store , og jeg kunne intet gøre , for har forsøgt alt men den ville ikk tage gassen ordenlig , uanset dyse - tomgang dyser -indstillger - tryjfjerder - trim - ruler osv. Men state jet Yasuni R På så vile den genre arbejde det den kunne... of fant aldrin ud af hvorfor den Gjorde sådan , desvæere


  • #11   6. okt 2018 Så er der hvertfald noget helt galt med din indstilling smiley

    Når du vælger en “for lille udstødning” vil du altid få den til at virke mere aggressiv i bunden pga af modtrykket

    Et kit som due plus ville sagtens kunne tåle og gå med 12500-13000 omdrejninger hvis du hæver porten en smule osv. Det er for meget for Yasuni R og både og til Nardo når vi går over i hiper Racing som evo 1-2-3 osv så er vi i c21’ern-c30 hvis du skal ha max effekt ud af cylinderen smiley

    Da du kørte med Yasuni R og evo 3 kan det godt være det har mærket til der var noret power i den men hvis du fik den rullet ville du ikk ha en max effekt over 12 HK det er et kit der gerne sku ligge omkring 20 smiley


  • #12   6. okt 2018 Også det jeg mente den yder ikke længe ikke det som den kan ,
    Ja det var lige gyldig hvad jeg gjort , den tøvede på gassen også ca 2 sekunder sener kom den igang , men slet slet ikke den skulle da... den opførte sig helt på samme måde lige hylde dyse størestørelse, og var op på 125 dyse på Polini CP evo 24mm kaburator


  • #13   7. okt 2018 Enten har din spuish ikk været rigtig eller din blok ikke har været lavet rigtig i forhold til cylinder ellers har der været noget kaburator / indsugning der ikk har spillet til den motor smiley

  • #14   7. okt 2018 Foey, kommer du til skærbæk næste sæson? smiley

  • #15   8. okt 2018 Nej hva da ? smiley

  • #16   8. okt 2018 Det kunne godt være da smiley

  • #17   8. okt 2018 Kommer ikk til racetour træfs smiley da jeg kun køre sprint og det rullefelt der er til racetour træfs kan man ikk regne en skid med smiley

  • #18   8. okt 2018 Ja det var lidt øv gt ikke kom til racetour i år

  • #19   8. okt 2018 Ja men det skal jo ku betale sig og komme med rullefelt til træf ingen gider og arbejde gratis smiley men hvis du vil ha din maskine rullet på et ordentligt rullefelt “GT” så kom til Scoot4race’s træfs næste år smiley

  • #20   8. okt 2018 Ja, i know.. Problemet er alle de træf er helt oppe i "Nordjylland" eller deromkring, og der bare en lang vej med trailer og det hele..

  • #21   8. okt 2018 Jo et udstødning kan nemt blive for stort, men hvis du ikke vil være bagerst i flokken så vælg da en stage6 pro sport (eller en anden alu cylender) og ikke det jern lort der smiley den vil kunne tage mange flere rpm=fart og hk smiley
    Dog er et c30 stadig for meget, ville nok være smartere og smide et c16 på hvis det skal være yasuni.


  • #22   9. okt 2018 Bo
    Jeg havde samme indstilling som dig engang med hensyn til alu og jern cylinder,
    Men jeg blev kloger meget kloger på lige netop det du siger med at jern er lort smiley
    For idag efter min overbevisning er den bedste cylinder du for idag nemlig en jern cylinder , hvis vi taler tuning ...
    due plus systemet opfanger jeg som det bedste cylinder til dags dato,
    Fordi det er med den rigtig opsætningen rigtig vildt i optræk og farten på en standart Aerox gearing er ca uden du piner den ca 122kmt og det vild træk, og grunden til jeg vælger at sige det er det bedste cylinder idag er fordi , vildt som et rigtig godt alu cylinder og slidestærk som et rigtig godt sports cylinder,

    Køre med Polini evo eller andet alu cylinder i samme klasse og du holder gassen helt i bund så holder det ikke længe før ring osv skal skiftet

    Dette kan du gøre med due plus meget længer tid uden det skal gøre noget men med tiden skal man gøre noget , ( skal man ved alt og sport cylinder )
    Optrækket er meget vilder på evo eller samme klasse end jern cylinder, men due plus har knap så vildt også kan derfor holde længer der, men husk på den stadig meget vilder end sport cylinder , og stadig jern cylinder,
    Så med andre ord, så er ikke alle jern cylinder noget lort,
    He he , syndes lige jeg måtte sige det ,

    Men dette er så min vurdering omkring gode kitte i jern og dårlig kitt i jern eller alu i godt eller dårlig ,

    Så hvis knægten der ejer denne tråd også skal have cylinder endag så ville jeg med 200% garanti anbefale ham due plus kitte for er det lavet rigtig og ikke forstore eller små udstødninger og kaburator på det kitt , så kan det sagtens følge en godt alu cylinder i både optræk og fart smiley


  • #23   9. okt 2018 Brian P top due plus haha seriøst dagens joke smiley

  • #24   9. okt 2018 Må os lige sige hvis du sammenligner et 13-15 HK’s due plus kit med Team speed, evo, roost og 2F osv

    Syntes jeg du skal tage til race næste år og se hva de andre maskiner kan smiley


  • #25   9. okt 2018 Bo ...
    forklare hvorfor Due plus er i dagens joke. (-:


  • #26   10. okt 2018 Jamen det var jo in for 15-18 år siden, nu kan det jo knap følge med en stage6 pro sport (lidt som en gammel athena sport) eller en anden 47,6mm alu cylender, og er der bare lidt race over cylenderen kan man nemt køre fra en med due plus i både optræk og topfart tror aldrig jeg har set en med due plus forsøge sig i sprint fx heller da det bare er for sløvt et kit til andet end og køre til bageren på, det er bare sandheden, at nogle syntes det er et fantastisk kit er jo fint nok, vi stemmer jo heller ikke på det samme parti alle danskere.

    Håber det var svar nok? smiley


  • #27   10. okt 2018 Foey ..
    nej nej det de skal ikke samlingens da he he de kitt , ved godt due plus ikke er en hyper Racing eller Racing kitt men måske seme Racing pointen er bare at kittet holder lige så godt som en sport kitt fra malossi - polini - stage6 - DR evo Racing Osv osv, men Due plus har stadig nogen flere omdrejninger i sig og så laver det et super fint træk over hele linjen selv om det jern , du ved sport trækker tit lige fra starten man giver gas , hvor alu skal op i omdrejninger før de kommer til deres power område , Due plus har efter mit hovede , lidt begge de enskaber i sig som Alu cylinder og jern cylinder har , du ved som jeg sagde, sport jern cylinder trækker fra start du giver gas hvor Alu cylinder skal op omdrejninger før de trækker ordenligt ,
    Due plus når dens træk område på meget lavere omdrejninger end Alu og så tager den en del mere omdrejninger end jern ( sport ) cylinder gør.
    Og hvis vi så ligger de to enskaber sammen så for man et godt kitt for du for en hurtig optræk fordi det trækker meget hurtigere på laver omdrejninger og du for en del mere top fart.. , så i mine øjne syndes jeg lidt det udgør et super fedt cylinder kitt som kan tage mange omdrejninger som et Racing kitt...
    og dens Optræk minder lidt som et sport kitt , ( trækker ved lavere omdrejninger ) og det sku da fedt at have et kitt som på en eller anden måde Er sat sammen til at have sku lidt vilde Racing enskaber og et godt stabil sport kitt holdbarhed i sig ....
    det derfor jeg syndes top performance Due plus Burde få lidt mere respekt fra folk af ,..

    Jeg har Selv Due plus 2... og har aldrig fortrudt det køb ..


  • #28   10. okt 2018 Bo

    Det okey du ikke kan li due plus , men du skal lige huske at respekter de folk rundt om dig som godt kan li det kitt , fordi du memer det langsom så ikke sikkert andre syndes det og due plus er faktisk et fedt system til folk som skal til at prøve kræfter med de lidt mere vilde kitt


Kommentér på:
for stor udstødning

Annonce