{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Aerox gearing i bws blok? {{forumTopicSubject}}

Mojn
Ja titlen siger næsten sig selv, kan det lade sig gøre? Og hvad skal jeg smide I? Snakker vi hele gearing’s systemet (primære og sekundere) eller kun den primære eller sekundere? Eventuelt nogle der kan sige hvor mange % det vil give over den std gearing? smiley og skal der skiftes fælge når man gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aerox gearing i bws blok?
  • #1   20. sep 2018 hvorfor skifte standart gearing kan trække 110 kmt uden det store tun

  • #2   20. sep 2018 Ehhh, synes nu kun min rammer 80-90? Det er Yamaha bws ng. Og ikke den originale bws (hvis det overhovedet har noget at sige med det) og synes ik rigtig jeg kan få min over 85?

  • #3   21. sep 2018 så gør du noget forkert min var også en ng

  • #4   21. sep 2018 Hmmm, har ellers spurgt til topfarten på en bws. Og der skriver de fleste at gearing render ud ved 90 stykker

  • #5   21. sep 2018 Men jeg prøver mig lige frem igen

  • #6   21. sep 2018 jeg har kørt 110 på min den blå

  • #7   21. sep 2018 Du skal undgå Aerox gearingen, da den er til scooter med OR kit.
    Køb hellere en sekundær 14/41 gearing og pres den selv.
    En Aerox gearing vil du slet ikke mærke.


  • #8   21. sep 2018 Okay. Men kan det passe som Brian siger? For synes ik rigtig der er andre der har ramt 110 på std bws gearing, Men det kan da også være jeg er en bakkeæg til at indstille en scooter... smiley

  • #9   21. sep 2018 jeg har set flere som dig som ville geare dem ind der er folk som har fået dem til at køre over 90

  • #10   21. sep 2018 110 kmt er absolut max med komplet Polini, uden en anden gearing.
    Jeg kan slet slet ikke anbefale det.

    På med en 14/41 gearing.
    Det vil du ikke fortryde.


  • #11   21. sep 2018 jeg havde bare airsal t7 på en eller anden knæk og en 21 mm karburator ja enlig se min blå bws

  • #12   21. sep 2018 T7 kit er også cirka så stort, som det kan blive.

  • #13   21. sep 2018 er det ??? der kan bare se jeg blev godtnok lidt overrasket over at den kørte fra en mhr sonic ??

  • #14   21. sep 2018 Indstilling indstilling indstilling

    Det er ikk dit cylinder der afgør din topfart..

    Jeg har da os kørt fra maskiner med 2F det gør ikk TS et krafigeee cylinder og jeg er blevet kørt fra af MHR AC maskiner

    Stop nu med at Sammenlign top hastighed på maskiner sådan nogen maskiner der kan være verdner til forskel..

    Sidst jeg tjekkede speedlines varenumre er gearinger til lodret og vandret ikke ens de har hvertfald ikk samme numre.

    Aerox gearingen er den største std gering lavet til mina. Den vil dog være “lavere” gearet på End en bws pga 12” hjul på bws og 13” på aerox “hvis de altså passer over

    Airsal T7 er meget lign stage 6 Racing.


  • #15   21. sep 2018 Okay. Er der en af jer der kan hjælpe mig med at indstille min scooter så? Dyse har jeg fundet ud af, men tænker mere på ruller og trykfjeder, eventuelt trimfjedre i koblingen? Har ikke fundet en guide endnu hvor jeg ikke skal bruge et rullefælt smiley
    Ville det eventuelt give noget mere topfart med at komprisions forhøje topstykket? Og spidser skylde kanalerne? smiley


  • #16   22. sep 2018 Spidse skylle kanaler er en skrøne det giver intet. Og at begynde og pille ved topstykket kan ikk svare sig på en maskine som din smiley

    Du kan starte med og indstille din squish

    Der er i princippet ikk noget der giver “topfart” du skal hente effekt i din motor jo mere effekt vil du kunne sende ud i vario systemet og derved ha mulighed for højere topfart men igen indstilling indstilling der ligger 1000 guides rundt omkring ang indstilling prøv dig frem smiley


  • #17   22. sep 2018 Lodret mina er 100% samme gearing som i lang mina.

    Man kan ikke indstille sig ud af manglende plads på vario.
    Når vario er kørt ud, så er vario kørt ud.
    Og det sker altid ved samme hastighed, medmindre at man ændre omdrejningerne.
    Men gør man det, så kan man måske slet ikke komme op i topfart.


  • #18   23. sep 2018 Det kan godt være siger bare varenumrene ikk er ens på speedline “og det plejer de og være hvis de er identiske”

    Nej men det er så langt fra på alle maskiner de gør det og det er så mange faktore der spiller ind. Er varioen shimmet rigtigt. Er trykfjeder for stram eller for slap, er din kaburator dysset ordentlig ind er din squish justeret rigtigt osv osv osv

    Kan godt være remmen køre helt ud på vario men hvis alle de andre ting ikk os spiller har det stadig en del og sige når vi snakker noget så latterligt som top hastighed

    Og 2 sports tunere der sammenligner opsætning og topfart hvor stor er chancen for begge maskiner er sat op ens så, ja så derfor kan forskellen være så stor

    Når vi køre sprint er vi en del der køre med den samme gearing i kort mina og tror nu om nogen at vores varioen bliver kørt ud men derfor kan der stadig være over 10-15 km i timen til forskel på udgangs hastighed. Så det ikk kun varioen der har indflydelse der smiley


  • #19   23. sep 2018 #18
    De største problemer med gearing, kommer når man ikke har knækudstødning på.
    Så ligger man for lavt i omdrejningerne, ved fuld gas, til at std gearingen kan være med.


  • #20   23. sep 2018 Det lyder som om i har meget mere styr på det her end mig, så nu får i lige alt det info jeg har lige nu.
    Tændrøret er et ngk Br8hs med en 90 dyse, og tændrøret er nødebrunt.
    Nålen er i det 3 hak (ud af 4)
    Variatoren er polini og der ligger 6,5g 13/16 ruller i.
    Trykfjederen er helt standart (mener den er 22kg, den glider ikke)
    Koblingen er en polini 2g med medium trimfjedre i.
    Har standart remskiver på
    Den rammer kun 75, som jeg ikke kan forstå.
    Har hørt nogrt med at jeg ikke skal pille ved squishen når jeg køre med et støbejerns cylinder?
    Jeg har taget starter drevet ud, og smidt en bøsning i, i stedet for.
    Er der andet jeg skal gøre før i kan hjælpe? Video, billeder?
    Jeg er faktisk klar på alt, skal have det lort ud og køre stærk nu smiley


  • #21   23. sep 2018 Kør med 3% olie, fuldsyntetisk. Og med et powerluftfilter fra thansen, skriv endelig hvis jeg har glemt noget...

  • #22   25. sep 2018 Hvilken udstødning.

  • #23   25. sep 2018 Gianelli extra knæk. Du kan eventuelt se hele opsætningen på min profil! Der ligger den smiley

  • #24   25. sep 2018 Skil den ad.

Kommentér på:
Aerox gearing i bws blok?

Annonce