{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Smadret cylinder?! {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg har denne cylinder, som har varmesat sig et par gange. Synes selv den er dyset ordenligt ind, den har en dyse 100 i, hvor den er som en ikke rystet Cocio. Har kørt den til med standart karburator med dyse 95, den fik først fuld hammer efter jeg havde indstillet den med min 17,5 mm DellOrto karburator. Den blev kørt til med 1/3 gas, og kørte 200 km sådan. Det er en Pgo Hot 50

Opsætningen lyder:
Cylinder: R-Setup Sport 70cc
Karburator: 17,5 mm DellOrto
Luftfilter: std luftfilter med polini filterark
Variator: Malossi Multivar
Kobling: std
Udstødning: R-Setup 9K
Ruller: 7 grams Malossi
Trykfjeder: Stage6 medium trykfjeder

Kan den cylinderen nå og reddes?

Er det fordi oliepumpen ikke kan følge med?

Skal man evt blande selv?

Og skal man blande mere end 2% i?

Spørg endelig løs, hvis i mangler info


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadret cylinder?!
  • #2   16. sep 2018 #1 Det er ikke fordi min negl går ned i det, men synes det ser lidt mere voldsomt ud på billedet, end det faktisk er

  • #4   16. sep 2018 Det ser bestemt ikke særlig godt ud, men prøv at hone den og giv den et nyt stempel og se om det funker.

  • #5   16. sep 2018 Mit store spørgsmål er om hvad det kan være, for jeg synes nemlig den har været dyset ordenligt ind

  • #6   16. sep 2018 Kan det være fordi oliepumpen ikke kan følge med på de høje omdrejninger?

  • #7   16. sep 2018 Nej det bør ikke have noget med oliepumpen at gøre, med mindre den selvfølgelig er i stykker.

  • #8   16. sep 2018 #7 Oliepumpen virker fint, ved bare at nogle oliepumper ikke kan følge med på de høje omdrejninger. Så ville høre om du troede det var det, der var galt, for så for cylinderen jo ikke smørelse

  • #9   16. sep 2018 Det cylinder kan sagtens reddes smiley

    Brug lidt salt syre til og fjerne de gamle stempel rester med. De fleste af de ridser og ujævnheder der er gammelt stempel.

    Det tyder på til for dårlig smørrelse. Drop den olie pumpe og selv bland dit olie og gå op i en 105 dyse.

    Så sku du gerne være kørende igen smiley


  • #10   16. sep 2018 #9 Regnede også med at det var olipumpen, der ikke kunne følge med mere. Kunne ikke rigtigt se hvad det ellers skulle være, for synes ellers jeg havde dyset den rigtigt ind

    Skal jeg stadig dyse op, selvom tændrøret ser godt ud?

    Er det bare 2% der skal i, høre tit om nogle der putter 2,4% i når de selv blander, ville det ekstra give lidt?

    Ville det kunne svare sig at hone det væk og smide nyt stempel i?


  • #11   21. sep 2018 Drop det honerri det er en skrøne og skader mere en gavn. De fleste cylindre køre med nicasil belægning og det er hårdere end det materiale en alm honer er lavet i så skal du til et cylinder service værksted hvor de har diamant honer.

    Ja du dkal sætte nyt stempel og stempelring i det siger sig selv.

    Hvis du køre på en god nok olie er 2 procent rigeligt hvis ikke så kør på 2,5.

    Hvis dit tændrør ser fint ud skal der ikk pilles ved dyssen.


Kommentér på:
Smadret cylinder?!

Annonce