{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.201 visninger | Oprettet:

Fjerne begrænsning på Yamaha Neo's 4t {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag købt en Yamaha Neo's 4t. som kører ca. 32 km/t
Jeg har i forvejen en gammel Neo's fra 2001 som kører ca. 60, og det gjorde den også da jeg købte den.

Jeg vil gerne have den nye til at kunne køre omkring de 60 også, men hvordan er det med begrænsning(er) på en 4t?
Jeg har en far der gerne vil gøre det for mig, men vi aner ikke hvor de her begrænsninger sidder henne på en 4t, og i så fald hvad og hvordan man gør.

Er der nogen af jer scooternørder herinde der kan fortælle det så selv en idiot forstår det? smiley

(Har prøvet at søge herinde, men synes ikke helt jeg kan finde et entydigt svar)

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne begrænsning på Yamaha Neo's 4t
  • #1   18. aug 2018 yamaha 4t er 100 % electronisk begænset og delvis mekanisk begrænset cylenderens størlse og gearing du kommer til at slippe omkring 4 til 4500 kr

  • #2   18. aug 2018 Okay, lad os sige at jeg var villig til at ofre så mange penge, hvad skal der præcis gøres?

  • #3   18. aug 2018 CDI styre box til at starte med allrede det ville give ubegrænset omdregninger
    top speed ukendt skulle give op til 50 til 55 km

    og husk at skift rullerne i vario
    men det bedrer at snakke med speedline om sådan noget
    jeg er mere til 2t tuning end 4t tuning
    da der er flere kreteria ang 4t tuning end der er ved 2t tuning


  • #4   18. aug 2018 dette sæt kan se de blevet billiger siden jeg havde min yams neos 4t
    den gang 4t udkom skulle man købe cylender og box værd for sig

    https://www.kgi.dk/product/11901-20721/yamaha-neos-4t-2012-/cylinder-malossi-44mm

    https://www.kgi.dk/catalog/20723/yamaha-neos-4t-2012-/gearing


  • #5   19. aug 2018 Men ved at tage den cylinder du linker til, er man så ikke ovre i decideret tuning? Jeg tænker bare, at satte jeg sådan en cylinder i min 2t ville den vel komme til at køre 70-80 stykker.. hvad ville en 4t komme til at køre med den cylinder?

    Egentlig er det ikke fordi jeg ønsker vildt meget fart, 45-50 ville også være fint for mig, og en ny cylinder ændre vel også på scooterens lyd, så man rent faktisk kan høre at der er blevet lavet noget ved den?


  • #6   21. aug 2018 så kan du nøges med en vario skift det giver op til 40 45 kmt så beøver man heller ikke gøre mere min kørte 45 til 47 på lige vej og vinden i ryggen



  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #7   30. dec 2020 Trine j, Hey håber det ok jeg låner tråden smiley
    Hvad gjorde i ved din Neo’s for at få den til at køre hurtigere?

    Hej Thomas Alfred..
    Jeg har lige erhvervet mig en Neo’s 4T 30 og blev sindssyg af det motor brems man mødte ved topfart..
    Har aldrig oplevet noget så vandvittig.. små hak hele tiden på topfart, så man lignede en nikkedukke når man kørte haha..
    Så jeg købte ny (variatorhus 45km/t) og det hjalp meget med motorbrems ved topfart..
    Nu køre den mere smooth uden at hakke..

    MEN jeg køre kun 41-42 stykker:-/
    jeg er heller ikke interesseret i at køre hverken 80 eller 70 og Tune scooteren..

    Men fuck det ville være godt, hvis man kunne få den til at køre bare LIDT hurtigere..
    50-55 km/t ville være mega upperen..

    Så vil lige høre dig og andre som læser med i tråden om der virkelig ikke kan gøres mere end at købe det dyre melossi kit..
    Er det virkelig lykkedes Yamaha at lave en Neo’s 30 med kun en enkelt begrænsning? Og som ikke kan køre hurtigere end 40-42km/t med en alm 45km/t variatorhus??
    Havde den skøre ide om at den kørte 60km/t fra fabrikken uden div forskellige begrænsninger smiley men øv...

    Du skriver den er elektronisk begrænset med CDI ?? Kan man så ikke nøjes med KUN at udskifte den eller vil det ikke spille?

    Mvh
    En frustreret Neo’s 30 ejer


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #8   31. dec 2020 Jeg har nu støvsuget Google igennem og ender hver gang her på siden..
    SpeedLine solgte mig en varioatorhus til en neos 45 men kan se der også findes en top performance varioatorhus ??
    Hvor meget mere vil den give på toppen?
    Med den varioatorhus til neos 45 køre min scooter 41-43km/t..
    Så læste jeg at der kunne fjernes en Skive på neos 30? Hvor sidder den Skive?
    Og så læste jeg at man kunne fjerne blindtøret på udstødning?

    Kan nogen lave en guide anno 2021 til de få ting man kan gøre ved en Neo’s 4T 30’er ?
    Og hvis nogen læser med som har lavet de her 3 ting som
    Ny varioatorhus
    Fjernet skiven
    Fjernet blindrør
    Hvad fik i jeres Neo’s 30 til at køre ?
    (Uden at Tune den)


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #10   22. apr 2021 Andy tak for den udførlige beskrivelse af hvad der skal gøres..


    Så Hvis jeg skal ha mere gang i min neos 4T 30 scooter så skal den ha en anden varioatorhus (malossi forcemaster 2) og så en
    (Lambda måler) og en
    (ECU fra en 45)? Så vil den køre 60 cirka som jeg forstå det??
    Og skal den køre hurtigere end det, så skal den ha en 44mm cylender kit ?




  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #12   25. apr 2021 Andy
    Men hold da kaje det bliver dyrt med de 3 ting..
    Men kan det give en solid fart på 60 så det fint og bare scooteren bliver hurtigere i optræk for lige pt er den død som en i helvede.. det tager sin tid at komme op på 42 med den varioatorhus som sidder i fra en 45’er..

    De 3 ting Plus arbejdsløn til SpeedLine, så løber det nok op i nogle tusind kr...

    Min scooter har lige rundet 1000 km og skriver (olie check) på display..
    den skal tilsyneladende ha indstillet ventiler men ved ikke om det er nødvendigt og spild af penge??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #14   26. apr 2021 Jeg satte en varioatorhus fra en km/t 45 i min 30’er og kan få den op på 42-43 stykker..
    Nu er motorbremse reduceret væsentlig i forhold til før..
    Med alm varioatorhus fra 30 km/t var motorbrems frygtelig hvis ikke farligt ??

    Kunne man ikke nøjes med
    Forcemaster 2 og
    Malossi multivar ?? Og så nogle andre ruller..
    Hvad men det ville give ? 50??

    Hvad gør den lambda måler godt for?


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #16   26. apr 2021 Priser hos speedline er

    Forcemaster koster 1.599,95 DKK
    Lambdasonde emulator koster 949,95 DKK
    ECU, 45 km/t koster 2.664,95


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #19   26. apr 2021 Det kribler at få fat i den der forcemaster 2
    Og så den der Malossi multivar med andre ruller.

    Skal SpeedLine montere det plus den der lambda så skal de cirka ha 7.194,85 DKK incl arb løn..
    Det stikker jo helt af..
    Og man kan vil ikke en gang selv montere og justere det ind..
    SpeedLine ville helst ikke påtage sig opgaven pga at de ingen rullefelt havde.. så de kunne ikke indstille den til 60km/t men anbefalede at jeg i stedet tog fat på GT-Tuning i Hadsten, som har rullefelt osv.


  • #20   26. apr 2021 Der må være noget billigere på ebay.
    I skulle måske se efter engelske og amerikanske forummer? Der er 4takter ikke så yt som herhjemme.


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #21   26. apr 2021 Simon Jeg stinker til engelske..
    Jeg farer vild i det??
    Men hvis Andy spotter noget via udenlandske sider, så skriv gerne ??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #23   26. apr 2021 Andy hvor i landet sådan cirka bor du?
    Måske vi bor tæt nok på hinanden til at kunne støde hovederne sammen..
    Jeg bor ved Nymindegab:-)
    Jeg ville gerne ha den forcemaster på
    Og så måske Malossi multivar..
    og en lambda måler..
    Men er en kegle til at rode i scootere..
    Så måske jeg alligevel skulle give GT tuning i Hadsten et opkald og høre hvad de vil tage for at montere de 3 ting..
    Tænker lidt om Malossi multivar kan undværes når jeg nu køre med original varioatorhus fra en 45??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #25   27. apr 2021 Ja okay det lidt langt fra hinanden..
    Men Simons ide om at kigge eBay eller andre udenlandsk forhandlere kunne måske sparer os en del kroner..
    Jeg vil prøve at kigge efter den der Force master 2 om den kan købes billigere..
    Og det samme med Malossi multivar, hvis det kan betale sig for mig at udskifte den jeg har (original varioatorhus fra km 45) den giver mig nemlig 42-43km/t
    Og så kigge på lambda måler og måske en ECU fra en 45’er..
    Så skulle noget læse med her i opslaget og ved hvor man nemmest og bedst muligt kan erhverve sig delene udenlandsk så skal gerne??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #27   27. apr 2021 SpeedLine skrev ang min scooter:

    Malossi Force Master 0 passer til din maskine, da den er fra 2020 og med Euro4 motor. Varenummeret er 5518370 (kan dog ikke finde en Force master 0) med det varenummer??

    Jeg vil jo gerne at ECU'en bliver "sekundær" når Force Masteren bliver monteret, ligesom en Power Commander til en motorcykel. Den løfter i hvert fald omrejningsloftet med 1300 rpm, ifølge Malossis hjemmeside, så det må jo betyde at den sætter den originale ECU "ud af spil".

    ————-
    Som jeg forstår det så skal ECU slet ikke udskiftes på min scooter eller misforstår jeg?


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #29   28. apr 2021 Jeg spurgte SpeedLine om jeg rent faktisk kunne nøjes med Force master og de skrev:
    ___________
    Som nævnt før, så har vi ingen praktisk erfaring med at tune Neos 4T, så det er gætteri fra min side. Ud fra Malossis beskrivelse, så synes jeg de lægger op til at Force Masteren er alt du skal bruge - Og så lambda emulatoren, højest sandsynligt.

    __________
    Så nu begynder det at blive lidt billigere ??
    Måske man kunne ringe til GT Tuning i Hadsten og høre hvad de mener det ???


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #33   7. maj 2021 SpeedLine solgte den ECU til det halve 2500 men stadig mange penge??

  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #35   7. maj 2021 Andy
    Endelig fik jeg snakket med en som har rodet en del mere i neos 30 4T end SpeedLine eller GT tuning har.
    Og han mener at både ECU og forcemaster plus lambda måler er hul i hovedet og kan ikke betale sig.
    Han siger han ville smide en malossi varioatorhus (eller multivar, kan sgu ikke luge huske hvad han helt præcist kaldte den) på og en anden rem og så nogle tunge ruller (10-12g)
    På den måde får du maskinen op på ca 55..
    Det bliver ikke en raket men topfart bliver ændre..
    Med arbejdsløn og materiale ville det rende op i ca 1800-2000 kr


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #37   7. maj 2021 Andy
    Prøv at ring til Cross og Scooter Center Esberg i esb.
    De har rodet en del med neos 30 km/t
    Ham du skal snakke med hedder Brian.
    Prøv at forklar dit synspunkt på ECU’en og hvorfor du mener den skal skiftes..
    Han er til at tale med..
    Det er det firma som ligger på tarpbyvej 66 i esb


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #38   7. maj 2021 Måske han kan give dig en god forklaring på hvorfor at ECU ikke skal skiftes..
    Ifølge ham selv gav den for lidt


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #39   9. maj 2021 @Andy ?
    Ringede du slet ikke til ham?
    Måske han han give dig en overraskende forklaring
    Og måske du kan få svar på 3-4-5 gode spørgsmål.
    Jeg håber du giver ham et kald og få svar (hvorfor dit og hvorfor dat spørgsmål)
    Det må da immervæk nage dig hvorfår han mener du >ikke< skal satser på ECU og HVORDAN pokker han kan anbefale 10-12 ruller ??
    Er du slet ikke nysgerrige eller har du allerede beslutter dig for at du ved bedst og ikke behøver vide noget eller mere ????
    Jeg er i hvertfald ikke færdige med at snakke med ham.. jeg er ret sikker på ved en del om neos 4T og har rodet en del med dem, så hans erfaring er det jeg vil drage nytter af :-))


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #41   9. maj 2021 Ring og få et konkret svar smiley
    Manden har rodet I en del neos så han har svarene til dig.. der er ikke altid logik i ECU eller forcemaster..
    jeg har snakket med ham og er nået frem til hvad jeg skal gøre.. god søndag ??


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #43   11. maj 2021 Andy
    Havde inviteret ham Brian herind i debatten Men han ville ikke blande sig og debatteren her i tråden..
    Han ville ikke være med i vores tråd??
    Hviket Jeg her ikke helt Forstår...
    Han skulle netop ha en del erfaring med at eksperimenteret med neos 4T 30 så det undre mig han ikke vil bidrage med noget konkrete ?!!??

    Hvis du støder på udenlandske sider hvor der debaterede med neos 4T 30? Så link Gerne Andy..

    Der skal sgu nok være et yderes brugbart Forum derude et sted med en maser fede og gode tips ??
    Vi skal bare lige finde det først ????


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #45   14. maj 2021 Andy ja det lugter lidt langt væk af pengebegærlighed frem for kundens interesse i at ha en scooter som køre som den skal uden problemer..

    Jeg har skrevet til han både på Messenger (og han har set beskeden) og jeg har skrevet e-mail til ham..
    Begge beskeder svarer han ikke på, så jeg skal ikke ligge nogen penge i hans butik..

    Havde håbet GT tuning var hjælpen med de erkender at de ved for lidt til at hjælpe med opgaven..
    _____________________
    Jeg skrev til ham Brian:

    Hvis jeg sætter malossi nultivar i og sætter 10-12 g ruller som du forslår ? ?
    Vil den så blive endnu mere langsom i optræk end den plejer at være i forhold til da man køber den fra ny af??

    Er med op på topfart kommer højere op men hvad med acceleration ??
    Forbliver den uændre eller bliver acceleration meget lavere af at montering af malossi nultivar og ny rem og tungerec ruller..


    Håber blot på forståelse og hvordan jeg afklarer problemet HVIS det viser sig at optrækket bliver MEGET langsom med 10-12g ruller..
    Mvh
    Thomas Bech
    _____________

    Hav svarer ikke på hverken Messenger eller e-mails så jeg tænker ikke han bliver manden som skal ordne min scooter..

    Igen Andy
    Kommer du i forbindelser af viden eller i nærheden af Forums som kigger nærmere i neos problemerne så link gerne..

    Ellers så sælger jeg sgu scooteren og køber en Peugeot speed fight 4 EFI I stedet for haha


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #47   15. maj 2021 Andy:
    Så fik jeg endelig svar fra ham..
    Men han må ha skrevet forkert for malossi multivar og 10-12g ruller burde da give mere end 45km/t ?

    Lige nu køre min neos 42-43 km/t med standard varioatorhus fra en 45km/t

    Så det vil da være at smide penge væk hvis hans forslag kun øger fart til 45


    profilbillede
  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #48   19. maj 2021 Andy:

    Jeg sad en lang aften og googlede hvorfor neos 30 t4 ikke ikke bare kan med et trylleslag kan få et godt optræk og køre 60 uden problemer..
    Endte blandt andet på denne side
    https://scooterforum.net/threads/yamaha-neos-4t-begrenzer.211733/

    Der et bare så meget fuckt omkring den neos at den burde være død ved kølle..

    Selv hvis ECU blev udskiftet er jeg ikke engang sikker på at den bare drøner der ud af..
    Dem der ecu skal vist flashes..
    Der var lidt interessante læsning på det Link jeg har sendt..
    Ikke et link med en løsning, Men blot interessant læsning om hvad andre har prøvet at gære..


    Yamaha vil bare ikke ud med løsningen til hvordan det fixes (de røvhuller)..
    Der skal nok komme en løsning før eller siden men det bliver ikke i nær fremtid..


    Jeg har ingen intentioner om at lave om på min neos før der kommer noget brugbart..
    Og igen så tror jeg ikke at ecu blot er løsningen.
    Den hæver jo kun omdrejningerne til ca 7500.
    Der skal vist lidt mere til..

    Det en lorte scooter jeg har købt af SpeedLine hvad angår at få den til at køre hurtigere..
    Den er pikke dyr at få til at køre hurtigere..

    Jeg køre med original varioatorhus fra en 45 og den køre 42/43 km/t
    Det til at leve med så længe man ikke skal ud på en 200km Lang køretur lol ??

    Lige et spørgsmål Andy ??

    Min scooter har rundet de 1000 km og skriver (olietjek) på display..
    Det er så like olie som slik skiftes men derimod ventilerne som skal indstilles efter de 1000 km men en autoriseret Yamaha værksted tager her hvor jeg bor 1800kr for at tjekke og evt indstille ventilerne..
    Meb scootere køre fint så jeg har ikke i sinde at at give Yamaha 1800kr for den opgave..

    Hvad med dig ?
    Har du tænkt dig at få efterset ventilerne og evt få dem indstillet efter 1000 km ?


  • Thomsen B
    Thomsen B Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #49   19. maj 2021 Tjek lige den her video Andy..
    Kunne det være sådan en vi skal ha dat i ? ??
    https://youtu.be/2G-pP7I021w


  • Kejser69
    Kejser69 Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 1
    #50   8. feb 2022 Hej, fik du fart på din neos?

Kommentér på:
Fjerne begrænsning på Yamaha Neo's 4t

Annonce