{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

Sport med for mange omdrejninger. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Vil lige vise hvad der kan ske med en forstor udstødning. 

Jeg har kørt med en Malossi Sport 70ccm. Sammen med en R-setup 11K udstødning. 

Problemet ligger her i at udstødning og cylinder ikke arbejder i samme område. 

En sport jerncylinder arbejder under 10.000 omdrejninger, og R-setup 11K udstødning arbejder bedst ved 10-11.000 omdrejninger = cylinderen vil banke der ud af med fulde omdrejninger for rigtigt at yde noget . Og jo flere omdrejninger, jo mere varme - og i det den er lavet af jern, har den svære ved at komme af med varmen = den hurtigere overopheder og kan sætte sig, i det at metallet udvider sig for meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sport med for mange omdrejninger.
  • #1   17. aug 2018

    profilbillede
  • #2   17. aug 2018

    profilbillede
  • #3   17. aug 2018

    profilbillede
  • #4   17. aug 2018

    profilbillede
  • #5   17. aug 2018

    profilbillede
  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #6   17. aug 2018 Nok nærmere dårlig køling eller for lille hoveddyse, næppe udstødningen skyld

  • #7   17. aug 2018 Har kørt med dyse 90, og olieblanding er også super.

    Hvad jeg er kommet frem til, er det cylinderen har kørt med for mange omdrejninger = for meget varme.

    Alt er lavet ved Køhler i birkerød - så jeg har ikke selv haft en finger med spillet.


  • #8   17. aug 2018 dyse 90 er værtfald rigeligt og udstødning for stort men har intet at sige hvad olie kører du med


  • #9   17. aug 2018 Klassik varmesætning men intet at give udstødningen skylden for. Ligner at der sidder et powerfilter på og så kan 90 godt være for lavt på en 17.5 karb.

  • #10   17. aug 2018 Nej der er ikke noget power sjov på.

    Jeg køre med Castrol Power1 2T Racing.

    Jeg tror mere på det er udstødningen, da den tager jeg ved ikke hvor mange omdrejninger med den R-setup 11K. Den skriger bare der ud af med den på. Og i det den skal tage så mange omdrejninger hele tiden, for bare at komme nogen vejne - så tænker jeg den har varmesat sig pga. Den skal tage så mange omdrejninger hele tiden.

    Kan godt være den har et yderst fint optræk - Men for satan den tager mange omdrejninger.


  • #11   18. aug 2018 Moet man har ret i det han siger.. jeg husker dengang jeg var arbejdsdreng i Msp tuning og 11k udstødningen udkom, blev den testet på alle muglige tænkelige måder og vi erfarede også at udstødning fungerede bedst sammen med en alucylinder fordi den sled mere på støbejerncylindere.. det var også derfor 9k udstødningen blev designet ! Den fungere skidegodt sammen med en klassisk støbejernscylinder smiley

  • Chopper C
    Chopper C Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   2. jan 2020 @dennis

    Mon 9k også spiller godt sammen med en 75cc støbejernscylinder?


  • #14   4. jan 2020 Hvis udstødningen er så stor at du lige frem for den varme sat pågrund af den,
    Så håber jeg igrunden du ville have opdaget at den ikke rigtig trækker som den skal , og der ved måske have gjort noget ved problemet , jeg kan ikke forstille mig den rør direkte er skyld i at det varme sat sig, .
    Men jeg tror det kan skyldes to ting.

    Den første mulighed. — Din luftskrue er indstillet til fabriks indstilling igen.
    Den anden mulighed, — Din luftskrue er slet blevet indstillet efter du har sat dyser i

    Hvis du kikker på det sted den er varmesat sig på stemplet , så det sket sådan lidt som om den har været tilfreds med luftskruen position i længe og her til sidst når det skete er fordi den blevet pint en lille smule mere end hvad den ellers er vandt til og derved er luftskruen position evt været forkert sat, med andre ord , du har kørt på held med din luftskrue indstilling i nogen tid.. he he men før eller siden regner det jo en del og så kommer bakkerne hvor den kan køre endnu hurtiger ned , for hvem vil være våd på en scooter .... he he
    ( Dette er min teori og ikke sagt det er det som er fejlen, )




Kommentér på:
Sport med for mange omdrejninger.

Annonce