Sport med for mange omdrejninger. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Vil lige vise hvad der kan ske med en forstor udstødning.
Jeg har kørt med en Malossi Sport 70ccm. Sammen med en R-setup 11K udstødning.
Problemet ligger her i at udstødning og cylinder ikke arbejder i samme område.
En sport jerncylinder arbejder under 10.000 omdrejninger, og R-setup 11K udstødning arbejder bedst ved 10-11.000 omdrejninger = cylinderen vil banke der ud af med fulde omdrejninger for rigtigt at yde noget . Og jo flere omdrejninger, jo mere varme - og i det den er lavet af jern, har den svære ved at komme af med varmen = den hurtigere overopheder og kan sætte sig, i det at metallet udvider sig for meget.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Hvad jeg er kommet frem til, er det cylinderen har kørt med for mange omdrejninger = for meget varme.
Alt er lavet ved Køhler i birkerød - så jeg har ikke selv haft en finger med spillet.
okt 2006
Følger: 54 Følgere: 58 Scootere: 11 Emner: 3 Svar: 1.148
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.308
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Jeg køre med Castrol Power1 2T Racing.
Jeg tror mere på det er udstødningen, da den tager jeg ved ikke hvor mange omdrejninger med den R-setup 11K. Den skriger bare der ud af med den på. Og i det den skal tage så mange omdrejninger hele tiden, for bare at komme nogen vejne - så tænker jeg den har varmesat sig pga. Den skal tage så mange omdrejninger hele tiden.
Kan godt være den har et yderst fint optræk - Men for satan den tager mange omdrejninger.
mar 2018
Følger: 27 Følgere: 353 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 106
dec 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Mon 9k også spiller godt sammen med en 75cc støbejernscylinder?
jul 2011
Følger: 13 Følgere: 133 Scootere: 1 Annoncer: 2 Emner: 73 Svar: 1.209
Så håber jeg igrunden du ville have opdaget at den ikke rigtig trækker som den skal , og der ved måske have gjort noget ved problemet , jeg kan ikke forstille mig den rør direkte er skyld i at det varme sat sig, .
Men jeg tror det kan skyldes to ting.
Den første mulighed. — Din luftskrue er indstillet til fabriks indstilling igen.
Den anden mulighed, — Din luftskrue er slet blevet indstillet efter du har sat dyser i
Hvis du kikker på det sted den er varmesat sig på stemplet , så det sket sådan lidt som om den har været tilfreds med luftskruen position i længe og her til sidst når det skete er fordi den blevet pint en lille smule mere end hvad den ellers er vandt til og derved er luftskruen position evt været forkert sat, med andre ord , du har kørt på held med din luftskrue indstilling i nogen tid.. he he men før eller siden regner det jo en del og så kommer bakkerne hvor den kan køre endnu hurtiger ned , for hvem vil være våd på en scooter .... he he
( Dette er min teori og ikke sagt det er det som er fejlen, )
Sport med for mange omdrejninger.