{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.051 visninger | Oprettet:

Hvilken hverdags knæk udstødning? {{forumTopicSubject}}

Hvilken passer mit setup? Jeg har DR "racing" sport støbejerns cylinder 48mm
Det er til min Nrg.

Overvejer en forkromet udstødning så den ikke ruster...
Og en knæk potte så den ka løbe lidt hurtigere smiley

Det er jo en 45er, så de findes endda lovligt??
Eller tager jeg fejl?

Hvis de er eu godkendt så er de vel ok på 45 scootere?
Ligesom gianelli go.


Noget andet.
Hvilken vil passe til min cylinder?

Stage 6 pro replica
Yasuni R
Yasuni Z
Technigas next-R
Technigas Q-TRE

https://www.scooter-attack.com/exhaust-stage6-pro-replica-chrome-street-legal-s6-9114003-cr-39.html

https://www.scooter-attack.com/exhaust-stage6-pro-replica-chrome-carbon-street-legal-s6-9114003-ca-39.html

https://www.scooter-attack.com/pot-d-echappement-yasuni-r-black-chrome-piaggio-nrg-typhoon-yas420bcr.html

https://www.scooter-attack.com/pot-d-echappement-yasuni-z-chrome-black-piaggio-nrg-typhoon-yas418bcr.html

Technigas kan jeg allerede læse at jeg ikke skal ha.
Deres krom er kun kosmetisk og forhindrer ikke rust

Andre bud på en krom udstødning er meget velkommen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken hverdags knæk udstødning?
  • #1   12. aug 2018 Ville tage Yasuni R Red, den er mega fed og passer også til din maskines opsætning

  • #2   13. aug 2018 Yasuni R lader til at være et godt bud.
    Men ku godt overveje yazuni z selvom det yder lidt mindre og kan tage lidt færre omdr.
    Netop fordi jeg så kan give den fuld power under acceleration mere ofte, fordi den yder max ved lidt lavere omdr?
    Ah ville så nok tage en R og bare køre med 5% for tunge ruller hvis den kommer til liiige at køre med lidt fler omdr end hvad der kan kaldes halvdiskret smiley

    Fandt lige noget spændende læsning
    https://www.pedparts.co.uk/blog/tecnigas-exhaust

    Det er lige før jeg tror det ender med en stage 6 pro replica.
    Bare fordi de har den til 1180 kr hos msp.

    Og jeg bor 10 minutters kørsel derfra.
    Så sparer forsendelsen smiley og det er sku meget god pris ift. Hvad de ellers koster.

    Er der andet forskel på carbon og std udgaven end 25 gram sparet vægt?



    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/piaggio/nrg-power-dt/stage6-pro-replica-krom-m-carbondaemper.html

    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/piaggio/nrg-power-dt/stage6-pro-replica-krom.html

    Billedet af deres alm. Krom s6 pro replica er vist forkert


    profilbillede
  • #3   13. aug 2018 Www.ccooter-attack.com

    Og sæt så flueben i Homologated

    Hvis den skal være godkendt.


  • #4   13. aug 2018 Jeg havde købt eks. en Nardo, og give den en gang lak - de kan normalt findes til billige penge, og virker super godt med din cylinder.

  • #5   13. aug 2018 Jeg havde valgt et Polini For Race 1 smiley

    1. Fordi det passer pisse godt til dit setup.
    2. Fordi det lyder så F..... godt i forhold til andre.
    3. Det ser hammer godt ud. (skal dog have en ordentlig gang lak, hvis du skal køre i regn og salt).
    4. Så lyder det bare fedt! smiley

    Hvis man skulle være fornuftig og ikke tænke på effekt og udseende, så havde jeg også valgt Stage 6 krom udstødning, og så den med plump i (EU 45 GODKENDT).


  • #6   13. aug 2018 Stage 6 Krom og så mal den mat sort med varmefast maling.

  • #7   14. aug 2018 Stage6 krom. Og så med resten af den varmefaste sorte lak dåse jeg har....

    Bør man give grunder først?
    Eller er det bare om at spritte den godt af inden og finde et tørt rum en tør dag.
    Evt en gang klarlak over det sorte også.

    Ville være det fedeste hvis den bare ku holde til 8 års helårskørsel haha.

    Som den på min motard der bare ligner en ny stadigvæk.
    Selv forrøret er pænt stadig. Den har så bare ikke kørt vinter...

    Min gianelli go har kørt 1 år 6000km.

    Planen er først at skifte til foråret.
    Så jeg har noget tid til at tænke over det og lægge til side til et stort service efter jeg har kørt til vinter.
    Spændt på hvordan gianellien ser ud til den tid


    profilbillede
  • #8   14. aug 2018 Jeg skifter før den ser sådan her ud heheheh

    profilbillede
  • #9   14. aug 2018 Må have larmet en anelse den knallert ..

    profilbillede
  • #10   14. aug 2018 Her 8 år gammel krom.
    Der er lidt mudder på. Og lidt blåfarvning på forrøret ved cylinderen. Og noget snavs der er brændt fast og blevet lidt gulligt. Kan poleres op igen smiley egentlig synes jeg krom er for meget bling. Men altså... det virker jo.
    Der er nul rust. Ingen korrosion på udstødning overhoved. 8 år.


    profilbillede
  • #11   15. aug 2018 Jeg stemmer for at du sparer op, og forkromer et Polini For Race 1 udstødning.

  • #12   15. aug 2018 Kan se det ikke koster mere end ca 500 at få den forkromet.
    Men kan ikke se hvad det vil koste med nikkel laget oveni.
    Det lyder ellers til man godt kan få forkromet en udstødning så det holder.
    Men det vil blive en 2800 kr for en polini for race smiley med forkromning, klargøring, nikkel og forsendelser måske 3000.

    Det er vigtigere for mig at den yder godt ved forholdsvist lavt omdr tal.
    End at den yder max når den går i resonnans.

    Med prisen oveni regnestykket, så tror jeg at en technigas ville være valget hvis deres krom havde holdt...
    Deres effektkurve er god til hverdags brug. Fint træk med halv gas. Og den bliver ved med at yde efter peak power også, så man kan komme helt op på 105 på gps måske.

    Men kromen holder ikke på dem.

    Og det bliver for dyrt at få den forkromet.

    Ift mit behov. og jeg kan få en stage6 forkromet for 1200.
    Lige til at sætte på.


    Spørgsmålet er så bare hvor godt kromen er lavet på stage6 Pro Replica??

    Og hvordan ser dens effektkurve ud?


  • #13   15. aug 2018 Nej nej nej

    Yasuni R chrome.

    Ud fra den effekt kurve er det vist det oplagte kompromis mellem topfart og ydelse ved lave omdr tal


    profilbillede
  • #14   15. aug 2018 Prøv og læs det her om Yasuni R

    Det lyder lovende?
    Eller er det bare mig der lader mig narre


    profilbillede
  • #15   15. aug 2018 Jeg vile ikke have s6 pro replica alligevel smiley

    Den er lavet til mere cylindre der er portet til at køre ved højere omdrejningstal end min mellemgas stærke cylinder.

    Der begynder at tegne sig et billede smiley
    Er meget taknemmelig for vores ping pong indtil videre.
    Puslespillet begynder at tage form i mit hoved smiley

    Random foto af blå nrg med krom knæk rør


    profilbillede
  • #16   15. aug 2018 Jeg ved at det er dyrt, men hold nu kæft det ville være et flot og fedt udstødning på din NRG! Som du nok kan høre, så er jeg en mega Polini fan!

Kommentér på:
Hvilken hverdags knæk udstødning?

Annonce