2.083 visninger
|
Oprettet:
Fartbegrænser/politiværn??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Er der nogen der kender til hvor jeg kan få fat i en Fartbegrænser/politiværn som der bryder tændingen, i stedet for at kortslutter til stel.
På forhånd mange tak
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Kiggede lige på scooterattack. De har kun den universal type.
Hvad er fordelen ved at bryde i tænding fremfor kortslutte til stel?
Jeg så en i er politi program for et år siden, der kom på rullefelt hvor den kun ku slæbe sig op på en 18 kmt.
Med lavr omdr tal.
Der ledte de og fandt knap til politiværn... der havde dem hvor man morser en kode i bremsehåndtaget været bedre hehe.
Men det er vist svært at få til at køre overbevisende, hvis man ikke har ring i. I hvert fald på en 2 takter. Fordi der ikke er særligt træk i mellem området tror jeg.
Anyway, jeg slår lige ørerne ud og lytter med her
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Men har også en bekendt der har fået det til at spille 100%.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
De var desværre ikke til 4t heller, men der stod nogrt god info.
Udover ar jeg godt forstår tysk, så fatter ejg ikke en brik af det. Men tænker du ku bruge det
Google translated. Dzb står for dreh zahl begrenzer (politiværn)
Hastighedsbegrænser med magnetisk omskifter - universal
Digital magnet Hastighedsbegrænser med dobbelttjek og automatisk reaktivering - Digital beregning og styring af hastigheden.
funktion:
DZB har i sit hjerte en kraftig mikroprocessor, som permanent beregner og evaluerer den aktuelle hastighed.
Hvis den individuelt justerbare maksimale hastighed er nået, vil DZB styre maskinen. Med en hastighed under den indstillede grænse intervenerer DZB ikke. Således opstår der ingen strømforstyrrelse i det lavere hastighedsområde.
For at gøre overgangen til spjældet lidt blødere, kan forskellige størrelser foregå. I disse indledende trin smider DZB hver tredje tændingsimpuls kort før den når maksimal hastighed.
Programmering af maksimal hastighed er meget let. Motoren bringes til den ønskede hastighed med gashåndtaget, og med et tryk på programknappen i DZB lagres den. Hastighedsgrænsen kan omprogrammeres så ofte som ønsket.
Deaktivering af gasspjældet trækker blot bremsen i en kort stund og bevæges samtidigt med den medfølgende magnet over magnetføleren. For at genaktivere gasspjældet er det kun nødvendigt at slukke og tænde tændingen igen.
Sagen er lille. Dimensionerne er 45x45x18mm + fikseringsglas. Længden af ??forbindelseskablet er 45-50cm, sensorkablet er ca. 100cm langt.
Derudover får du 4 kabel hurtigstik, med hvilken samlingen er meget let og super hurtig! Ingen skæring og lodning på ledningsnetet mere!
Digital vs. analog hastighedsbegrænser
Hvorfor er denne digitale hastighedsbegrænser bedre end alle andre konventionelle analoge begrænsere?
I analoge hastighedsbegrænsere er der normalt installeret 4 kondensatorer, som kombineres via en drejeknap eller dip switch og dermed indstiller hastighedsgrænsen. Med 4 kondensatorer resulterer dette kun i en ringe 15 trin, som en analog DZB kan indstilles til. Forordningen er tilsvarende grov, og det sker ofte, at man ikke kan sætte sin ønskede hastighedsgrænse så korrekt. F.eks. Spredes trin 12 for meget, men trin 11 er allerede for svagt. Et fælles problem ...
Dette kan ikke ske med denne digitale hastighedsbegrænser. DZB kan helt trinløst justeres til den ønskede hastighed og holder dem med en beregningsnøjagtighed på 99,9% til det punkt!
Derudover skifter en analog hastighedsbegrænser tændingstiden ganske let, selvom hastighedsgrænsen endnu ikke er nået. Dette medfører lavt strømforbrug i det lavere hastighedsområde.
Den digitale hastighedsbegrænser ændrer kun tændingsadfærden, når den indstillede grænse er nået. I det lavere hastighedsområde går motoren uden strømforbrug.
Dine fordele et overblik:
Digital hastighedskontrol
Steplessly programmerbar
Justerbare forstadier til en jævn overgang
Ingen reduktion af strøm i det lavere hastighedsområde
Automatisk aktivering af grænsen
Dobbelt check: Samtidig træk af bremsen (eller lignende) kræves. Meget sikkert!
Kabel hurtig stik - ingen skæring og lodning af kabler er nødvendige!
Bedste håndværk: Alle komponenter er forsigtigt loddet på et bræt og fastlimet i huset. Dette øger holdbarheden enormt
Leveringsomfang:
rev
4 hurtigstik
magnet
detaljerede trinvise installationsinstruktioner med de mest almindelige producenters kabelopgaver
kompatibilitet:
DZB arbejder med næsten alle 2T karburatormotorer (fx med de fælles Minarelli replikaer (1E40QMB) som CPI og Keeway). Med 4-taktsmotorer, direkte indsprøjtningsmotorer, Morini-motorer og dobbeltopsamlingsmaskiner (f.eks Aprilia SR50 med brunt og hvidt kabel på CDI) virker DZB'en ikke!
https://m.streetlights.de/67053671_Drehzahlbegrenzer_mit_Magnetschalter_-_universal.html
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Eller måwke tilsvarende på engelsk. Der er lidt flere der taler de sprog, og nogen enkelte lande der også har 25-30-45 begrænsninger
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Nå men der er ikke så mange aktive herinde mere, måske kommer der en forbi snart der ved noget.
Forummet herinde tror jeg desværre ikke har svarene du søger i gamle tråde.
Fordi der ikke har været så meget 4t tuning i dk.
Jeg er egentlig også lidt nysgerrig hvis jeg ska ha 4t scooter en dag. Så jeg prøver lige at kigge lidt tyske forum og se om jeg ka finde noget.
Har du egentlig kørekort til bil eller mc?
Tænker så du må køre 45er
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Nej har desværre fået taget pappet - kom til at købe en BMW, og de har det med at ligge sig i yderbanen med speederen i bund
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Altså de kommer jo med en begrænset cdi, så det må være muligt at drosle dem elektronisk.
Jeg har bare ikke fundet ud af hvordan de fungerer endnu de standard cdi'er med omdr begrænsning.
Jeg har lige læst et længere indlæg på et tysk forum fra 2011, om hvorfor politiværn ikke virker på 4 taktere.
Det er fordi de ikke ved hvilken takt der er den med benzin og hvilken der er udstødningstakten. Så de risilerer at cutte i udstødningstakten. Og selv om de så cutter det rigtige sted, så tænder blandingen i udstødningstakten og skaber ravage fordi udstødningsventilen er lukket.
De standard cdi'er må arbejde med at forskyde tidpunktet for gnist el. Lign.
Der var en der nævnte ideen at have en begr og en ubegrænset cdi monteret og så kunne skifte imellem.
Men det bliver noget makværk.
Det nemmeste ville være hvis man ku placere en kontakt på ledningen fra pickupen. Ligesom man kan på nogen kina knallerter.
Men er ikke sikker på man kan det med piaggio motorerne.
Ka huske da jeg kiggede på aprilia sportcity, man skal save i den std cdi og fylde ud med silikone for at afdrosle den.
Eller købe en ubegrænset cdi
Så det ser lidt sort ud for det indtil videre.
Ka det virkelig passe man ikke kan få politiværn til.... jeg kigger lige lidt mere
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Fartbegrænser/politiværn???