{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Polini Original 4t.
  • #1   20. jun 2018 Nice

  • #2   20. jun 2018 Sound: https://youtu.be/10LyCfhT2yw

  • #3   20. jun 2018 Det lyder lidt som en Puch med cigar udstødning.
    Eller nærmere en Ciao med citipower.

    Jeg er skidme happy happy over at min 264ccm 4 takt scooter larmer mindre end det der.
    Jeg skal give den fuld gas, før der kommer prutter ud af den og så er det mest en dyb brummen.


  • #4   20. jun 2018 Ja Tommy din 264cc. 4 takt scooter den er bare The Shit smiley

  • #5   20. jun 2018 Maskulin sound..... ROFL smiley :D smiley

    Men tjaaa tillykke med det da smiley


  • #8   21. jun 2018 Henrik J 
    Her har du lyden af en standard Speedfight 4 4t.: https://youtu.be/Dg7YHRt6wtg

    Og min her: https://youtu.be/10LyCfhT2yw

    Jeg syntes der er lidt mere gang i lyden fra min. Plus der er noget mere træk i min nu.


  • #9   21. jun 2018 Kører den stadig kun omkring de 39? smiley

  • #10   21. jun 2018 Det lyder meget godt af en 50cc.Ikke så meget symaskine over det. Synes gerne den må prutte lidt smiley
    Ser også meget godt ud synes jeg egentlig. Det grå/carbon varmeskjold falder pænt godt ind med linjerne på skjoldene. Og farven.
    Det varmeskjold en gianelligo har , det havde nok ikke set lige så godt ud. Formen på det skiller sig lidt meget ud. På de fleste scootere.
    Det er ikke den grimmeste udstødning men... polinien er bare stylet smartere. Og så bliver det ikke så beskidt at se på sådan noget carbon.
    Nå men tillykke smiley og lækker 4t knullert forresten...

    Eneste grund til jeg ikke købte en sidste efterår er at jeg sidder bedre på min nrg..
    Hvis jeg sku ha købt en 4takt skulle den enten have været billig og lovlig, eller have været ligeså rar at køre på som min nrg plus lovlig.
    Så ville jeg have solgt nrg'en og købt noget dedikeret funbike. Så have funbiken og den lovlige 4t.
    Nu har jeg bare nrgen som hverdags maskine, og så motarden som funbike.
    Drømmen er at få anskaffet en stor lænestol af en lovlig 50cc 4t scooter.
    Til de dage hvor jeg hverken vil køre nrg eller motard.

    Men hellere kvalitet end kvantitet smiley
    Så nu sørger jeg lige for at få begge maskiner i tip top stand inden jeg slår luften ud af budgettet igen.


  • #11   21. jun 2018 Mmmmmmmm
    Shit altså den der støddæper også smiley
    Jeg
    Vil
    Ha
    Den

    Min
    smiley
    Føj den ser fræk ud


  • #12   21. jun 2018 Ja en 50cc. 4t. Den lyder som en symaskine smiley

    Men syntes selv jeg har fået den til at gå meget godt nu.
    Malossi vario med 5g. Ruller i, og så den Polini Original udstødning. Nu har symaskinen fået en større nål og syr med ståltråd smiley

    Ja den går stadig kun ca. 40 km/t smiley Den har stadig skiven i varioen,- Men den er meget hurtig der oppe smiley


  • #13   21. jun 2018 Tommy jeg forstår ikke helt hvorfor det er de siger mere. 50cc maskinerne?

    Er det noget med at luftfilteret giver nogen klap/prut når det bliver brugt nær grænsen af sin kapacitet?
    Undertryk og genfyldning en 100 gange i sekundet forestiller jeg mig kan give nogen akustiske udslag smiley

    Hvor de større motorer sjælden kører nær fuld kapacitet.

    Min 125er var også utroligt stille indtil man gav den gas.
    Dog lød den på samme pruttende måde når den fik vredet øret.

    Fuld gas med lave omdrejninger, eller mellem gas ved højt omdr tal. Der lød den som om den havde adamsæble smiley (maskulin)
    Det ku også være udstødningen der ændrer akustik når dens kapacitet næsten er nået.

    Min motard kan køre næsten lydløst.
    Men ved omkring 3000omdr begynder udstødningen at få i resonnans, så den siger ding ding ding ding.
    Og ved 3500omdr begynder luftfilteret at lyde som det gør på en 2t crosser.... som om det er designet til at larme maksimalt..

    Prøver derfor at holde den lige under det omdr tal når jeg kører i by o.lign.

    Tænker det kan være samme årsag.

    Har længe undret mig over hvorfor man ikke kan lave en 50cc der larmer mindre end en 2000cc bil gør.
    En ting er at motoren i bilen er pakket ind og lydisoleret..
    Men stadig


  • #14   21. jun 2018 Optur
    40 kmt er slet ikke kedeligt hvis optrækket er der.

    Min motard har jeg 99% af sjoven på under 50kmt.
    Når jeg kører langs vejene kører jeg sjældent over 45 på speedo (gps 40 ca) på motarden.
    Sætter en cylinder på der bare skal give den bedre optræk.
    Nu kører den også 90..
    Men jeg kører kun så meget når jeg virkelig ska skynde mig fordi jeg ska piß smiley eller lignende.

    Gad godt høre lyden af en tunet symaskine der syer tynde stålplader sammen haha.
    Meget godt mental image /lydbillede.
    Forestiller mig analogen ville passe bedre på en125cc 4t der har fået 190cc cylinder på smiley smiley smiley

    Men det beskriver nok også meget godt følelsen af de opgraderinger du har fået på smiley
    Multivar og udstødning. Nice lovlig scoot. Og støddæmperen. Suk smiley


  • #15   21. jun 2018 4 takt der spiser symaskiner til morgenmad smiley

    https://youtu.be/tTQtu0tCJns


  • #16   21. jun 2018 Det er heller ikke helt fair ræs når 4 takteren er på 218cc og 2 takteren er på 70cc.

  • #17   21. jun 2018 Det sagde jeg ikke noget om. Men den er satme vild den Yamaha 4t.

  • #18   21. jun 2018 De små 50ccm 4 takt er der brugt meget få penge på at støjdæmpe.
    Samtidig, så bliver de solgt på at køre så langt på literen som overhoved muligt.
    Og det koster på både effekt og kml, når du begrænser udstødningen endnu mere.
    Overn i hatten, så kører man jo nærmest altid med fuld gas på en 50ccm, hvilket jeg stort set aldrig gør på min Sym GTS.
    Ved 50kmt, der larmer vario/gearkasse mere end udstødningen og jeg skal læne hovedet derned for at høre det.
    Jeg har en gammel Thansen Nex hjelm, som har mega meget vindstøj.
    Ingen af hjelmene i Biltema kumne jeg forene min hud med, så det blev kun en til konen.
    Jeg ender nok med en Schubert S1 eller noget i den stil.

    Jeg kan få en sportspotte til min Sym for lige over 400 euro, men hvorfor....
    Det er en hyggecykel, til mig ( og konen ).
    Jeg har sgu ondt af de damer, som sidder bag på larmecykler.
    Damerne sidder længere bagude og dermed mere i retning for støjen.

    Jeg kommer aldrig til at køre med ørepropper. Så heller en dyr hjelm til vindstøjen.


  • #19   21. jun 2018 50ccm 4 takt standard scooter siger sku ikke meget. Den lyder mere som en lille symaskine.

    Så hvor har du det fra at de larmer..?


  • #20   21. jun 2018 Sammrnlignet med maxi scooterne prutter 50ccerne.
    De prut rejser meget langt før de mister intensitet, af samme grund torden lyder så heftigt på afstand ift. Lyden up close. Selvom lyden up close også er rimelig vild (har været 50m fra et nedslag i grønland)

    Anyway der kører en bmw c650 herude omkring som j3g har holdt ved siden af mens der var en lovlig vga explora på cykelstien.
    Da vi satte igang ku keg tydeligt høre vgaen prutte derudaf. Men bmwen ku jeg ikke høre.

    Har også været en del i sydeuropa hvor der er maxi scootere overalt konstant.

    Vii også sige 50ccerne larmer noget mere end de større gør ved samme fart. Især steder med genklang.
    Min underbo's honda anf 125 siger heller ikke så meget som når avisbudet kører rundt i gården på hans 50cc scoot.

    Det med at køre uden ørepropper til gengæld. Det os jeg slet ikke sætte mig ind i hehe.
    Har altid kørt i billige hjelme, på maskiner der giver masse vindstøj og sjældent på noget støjsvagt maskineri hehe.

    Sådan en 50cc symaskine er støjsvagt nok til mig.
    Ka faktisk meget godt lide de prutter den smule de gør 50cc.
    Ok en maxi scooter ville jeg slet ikke takke nej til, heller ikke selvom den er lydløs hehe.

    Jeg er ikke typen der ville komme en anden udst på min maxi scoot til 400 eur. Bare for lidt lyd.
    Ikke hvis det var sådan en cruiser scooter.

    Til gengæld havde jeg nok ikke købt sådan en type scooter hehe.
    Der er jeg mere bil typen.
    Så sku det lige være fordi man ka lanesplitte på scooteren.

    Short story long smiley
    Der er underligt nok ikke nogen sammenligninger af 50cc og maxi scooter lyd på youtube??


  • #21   21. jun 2018 Jeg tænker bare den lyd min 4t. Zip har og den min Speedfight 4 4t. har. De siger næsten ikke noget helt standard.

    Kender ikke rigtig lyden af sådan en vga 4t. desværre.


  • #22   22. jun 2018 #20
    Nysamlet, med mange nye dele, nysynet nummerplade og en hjelm til konen, så er jeg stadig under 10.000kr.
    Den står til 19.995 på dba i Jylland.


  • frej K
    frej K Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 12 Svar: 1
    #23   2. dec 2022 Vil du skrive et link til den udstødning?

Kommentér på:
Polini Original 4t.

Annonce