{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er der lavet (tuning)
  • #1   12. jun 2018 Udstødning er ihvertfald ulovlig, vil tro cylinder og karburator nok også er noget tunværk

  • Blah H
    Blah H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #2   12. jun 2018 Hvordan kan jeg finde ud af det? smiley Synes det er fint at den kører som den gør, men jeg vil godt vide hvad der er lavet... Det er også meget rart at vide, så jeg ikke kommer til at udskifte til dele der gør den langsommere, hvis nu noget skulle gå i stykker.

  • #3   12. jun 2018 Pil karburator af og tag nogle billeder af den, hvis du kan få nogle billeder af cylinder ville det også være godt

  • Blah H
    Blah H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #4   12. jun 2018 Kan du evt. anbefale en guide til hvordan jeg gør det?

    Sorry - har ingen forstand på scootere (endnu)


  • #5   12. jun 2018 Ved ikke lige hvordan det gøres på en runner, men sund fornuft så skal du bare skrue skjoldend af og så skal karburatoren skrues af ved studsen og gaskablet og diverse Andre ting der skal skrues af

  • Blah H
    Blah H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #6   12. jun 2018 Ok, prøver at skille det ad og se.. smiley Bliver dog ikke i aften.

    Hvad med den slange der hænger ud, har du en ide om hvad det mon er?


  • #7   12. jun 2018 Den tynde slange der hænger på et af billederne, den er vist forbundet til bunden af karburatoren.
    Den er til når man vil afmontete karburator. Så skruer man på drænskruen på karburator og så kpmmer benzinen ud af slangen. Så kan man tage karb af uden at få benz på hænderne.

    Jeg vil gætte på den bare har fået fjernet ringen i varioen, fået monteret den udstødning, fjernet guldpladen der sidder mellem karb og luftfilter og så er dyset op.

    Måske nogen lidt lettere ruller i også, eftet udstødningsskift.

    Karburatoren tror jeg er original. Der er 17.5mm dellorto på standard, så den er der ikke grund til at skifte før man køber noget kraftigere udstødning.
    De færreste der køber større karburator køber en gianelli go.

    Cylinder kan til gengæld godt være 50cc sport.
    Men tvivler.

    70cc sport er det foementlig ikke.
    Min nrg kører knap 100 på speedometer med 70cc sport. Med samme udstødning og std luftfilter std karb.
    Så godt nok med multivar og lidt længere rem.

    Men 85kmt er meget normalt for en afdroslet hiper motor.
    Min dna kørte 90 med dens lidt større hjul. Kun afdroslet


    Gg udstødning.
    Fjernet ring i vario, guldplade i karb, og tragten i forrøret på udstødningen fjernet, en dyse 72 ca i karburator og en 6.5 til 7.5grams ruller i vario cirka.
    Så kører de 85 med et fint optræk op til 75
    Det vil jeg gætte på er opsætningen.


  • Blah H
    Blah H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #8   12. jun 2018 Fedt, utroligt brugbart svar!

    Godt at vide med slangen, så er det jo som det skal være.

    Udstødningen er temmelig rusten, så den udskifter jeg nok snart. I så fald er det ved en god ide at montere en som ville kunne tage en 70cc - just in case.. Er det ikke Yasuni c16 eller Polini Evolution 11 folk sætter på sådan en her?


  • #9   12. jun 2018 Yasuni R eller R setup 9K
    Kommer selvfølgelig an på hvilken cylinder vi snakker. Men til sportscylindere, ville de passe godt.


  • Blah H
    Blah H Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 61
    #10   12. jun 2018 Ville man kunne montere den på en alm cylinder (hvis det er en sådan jeg har) og så senere skifte til større cylinder? Altså opgradere lidt i etaper?

  • #11   12. jun 2018 Jaaaaa, du ville godt kunne køre med det. Men de er klart bedst til 70cc

  • #12   13. jun 2018 Jeg skrev at der ikke er grund til at skifte den standard 17.5mm dellorto karburator der sidder på. Før man skifter udstødning.

    Det var en fejl

    Der skulle have stået cylinder i stedet for.

    Man kan sagtens bruge den 17.5mm karburator selvom man sætter tun udstødning på.

    Jeg bruger den sågar til 70cc sport, og det er meget normalt.

    Forresten, tunimg opdeles i sport tuning (hverdags tuning ikke så kraftigt) mid-race tun som er budget racing. Og så racing og hyper racing som er det helt store tun.

    Den std karburator kan bruges til meget.

    Cylindrene på de hiper er nu også fine std. Så dem er der mange der ikke engang skifter.


  • #13   13. jun 2018 MAF ved hvad han taler om smiley
    det er nok bare begrænsninger der er pillet, har haft min gamle Piaggo Typhoon, oppe på en 110-115 stykker, med mere eller mindre std. opsætning og løb 85-90 std.
    hvis din Runner er en 45 så er den udstødning lovlige med begrendersær i.
    den løse slange er til aftapning a benz i karburator


  • #14   13. jun 2018 #7
    Både ja og nej overløber bliver brugt til hvis svømmeren er defekt eller hvis man ligger ned med scooteren


  • #15   13. jun 2018 det er selvfølgelig osse rigtigt nok

Kommentér på:
Hvad er der lavet (tuning)

Annonce