{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Babas
Babas
Tilmeldt:
26. okt 2017
Emner: 4 Svar: 15

Vildt dårlig optræk {{forumTopicSubject}}

Har det problem at min Jog R har virkelig dårlig optræk og ved ikke hvad jeg skal gøre ved det. Den kravler langsomt op på ca. 50 kmt hvor den så derefter begynder at trække for alvor og topper af ved 85. Nogle gange har den så dårlig optræk at den ikke en gang kommer over de 50 kmt.

Opsætningen er således:
R setup 70cc sportskit
21mm R setup + std. luftfilter
11k R setup
Stage 6 racing kobling + medium fjedre.
Alt andet er standard.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildt dårlig optræk
  • #1   7. maj 2018 Rullerne er for tunge

  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #2   7. maj 2018 Der er standard 7g?

  • #3   7. maj 2018 Ja, men din scooter er jo ikke standard.
    Så du skal ned af i vægt


  • #4   7. maj 2018 Jeg kørte med 4.5gr så vidt jeg husker med et setup der sku ha lidt tungere ruller end dit setup skal have
    På min slider
    Hvis jeg gætter rigtig og du har sådan en s6 medium trykfjeder i. Så tror jeg du skal ned i 3.5 - 4.5 gram


  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #5   7. maj 2018 Sidst jeg skiftede mine ruller til noget lettere(5g). Ville den ikke komme op i fart den tog bare omdrejninger og lød underligt. Men det var før jeg fik stage6 koblingen på så det kan være det er anderledes nu?

  • #6   7. maj 2018 Så er det tydeligvis ikke 5 gram, som du har sat i den.

    Prøv med nogle sprit nye 5 gram eller sprit nye 6 gram.


  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #7   8. maj 2018 Det er da 5 grams...? Og de var sprit nye.

  • #9   9. maj 2018 Std trykfjeder?

    Hvis 7 gram er for tungt og 5 gram er for let, så skal der 6 gram i.


  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #10   9. maj 2018 Ja, så vidt jeg ved er der std trykfjeder i. Har tænkt mig at prøve og smide 3x 5gr. Og 3x 7gr. I og se hvordan det er. Kan man det?

  • #11   9. maj 2018 Sagtens. Du må bare ikke have samme vægt ved siden af sig selv. Så 5-7-5-7-5-7

  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #12   9. maj 2018 Ja det var også det jeg havde i tankerne. Det prøver jeg så lige...

  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #13   9. maj 2018 Så har lige prøvet med 3x 5g og 3x 7g og mit optræk blev væsentligt bedre. Nu vil jeg prøve med 6x 5g og se om det ikke kan blive endnu bedre.

  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #14   9. maj 2018 Den trækker stadig hårdere når den kommer op over de der 50 men optrækket er bedre nu...

  • #15   9. maj 2018 Den perfekte rullevægt giver jævnt træk hele vejen til 90-95% af topfart smiley

    Eller perfekt og perfekt.... for mig er 7.2 gr perfekt. Selvom det faktisk er lidt for tungt til den trykfjeder jeg har i.
    Til gengæld kan jeg køre med lidt lavere omdrejninger ved lav fart når jeg bare cruiser med 40kmt for eksempel.

    Og den smule power der mangler ved acceleration fra 5-55 km/t behøver jeg ikke faktisk.
    Tror der er under 0.5hk at vinde ved at gå ned i 6.8 gram.
    Til gengæld vil jeg ikke kunne køre 40 med helt så lavt l
    Omdrejnkngstal som jeg kan med de lidt tungere ruller.
    Så for mig er den perfekte rullevægt ikke den der giver max power.
    Men ja rullevægt til max power vil give et helt jævnt omdrejningstal hele vejen op.

    Bortset fra de sidste 5-10km/t. Der må den gerne stige lidt i omdrejninger.

    Hvis jeg ligger og kører 90 på speedometer så kører motoren med ca 8800 omdr.
    Hvis jeg så kommer ned af en bakke og får den krænget op på 97km/t så stiger omdrejnkngstallet til 9200 omdr ca.
    Sådan ská det være.
    Men fra 5-80 km/t ville omdr tallet ligge på 8600 omdr hvis jeg havde "den perfekte" rullevægt i.
    I stedet ligger det på ca 8300 omdr hvis jeg giver fuld gas.
    Indtil de 55 kmt hvor omdrejningstallet stiger lidt til ca 8600 op mod de 80km/t. Og der er lidt mere skub på. Meget lidt. Men trods alt lidt mere.
    Ku godt mærke den rev lidt bedre under 50kmt da jeg havdr 6.8 grams ruller i


  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #16   9. maj 2018 Tak for informationen, vil du mene jeg skulle ned på 4g eller 4.5g for at få jævn træk hele vejen så?

  • #17   9. maj 2018 Hvis det er standard trykfjeder, så omkring en 5 grams ruller vil jeg tro.
    Måske 5.5
    Måske 4.5
    Måske 4.8 smiley

    Det er kun til at finde ud af ved at prøve.
    Jeg er blevet glad for at have vario tool til mine scootere ihvertfald smiley
    Og så en skruemaskine så man ikke skal sidde og skrue alle de skruer ud af variodækslet manuelt hver gang smiley
    Og bare lige 4 skruer i variodækslet når man er ude på en kort prøvetur. Ingen grund til at fyre alle 250 skruer i variosækslet hehe
    Shit jeg fik ondt i knæ ryg og håndled de første gange jeg gjorde det med manuelt værktøj


  • Babas
    Babas Tilmeldt:
    okt 2017

    Emner: 4 Svar: 15
    #18   9. maj 2018 Hahah ja, det noget møg når man ikke har en skruemaskine, jeg er også ved at blive træt af at gøre det manuelt. Men tak for hjælpen jeg vil prøve mig frem til den rette rullevægt.

Kommentér på:
Vildt dårlig optræk

Annonce