{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

PGO Hot 50 har tabt pusten xD {{forumTopicSubject}}

Hej SG det her er mit første opslag herinde. Jeg har haft store erfaringer med fejlsøgning og hjælp til selvhjælp herinde men nu står jeg overfor en udfordring!
nævner kun det som ikke er standard^^
ALLE begrænsninger er pillet!
R-setup 70cc 47mm ø10
Ukendt knæk med god effekt
R-setup sport edition kaburator 21mm 90 dyse
standard vario med 7 grams ruller gik 95 uden problemer

Nu er jeg så nået til at den ikke vil mere smiley der kom en hyle lyd fra koblingen så gik ud fra den var slidt! der kom så en stage 6 kobling med medium trykfjeder og stage 6 koblingsklokke men den vil ikke mere end 30? jeg smed 4 grams ruller i og det føltes som om den fedtede koblingen? den tog vildt mange omdrejninger stabilt men ingen hastighed? jeg er klar over min rem kan være slidt men jeg er ikke mester i at se om den er slidt.. variatoren lader til at være i god stand? kan jeg have smadret min gearing ved at gå fra 0 til 50 på møj kort vis?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PGO Hot 50 har tabt pusten xD
  • #1   2. maj 2018 En kraftigere trykfjeder skal have tungere ruller end en svagere trykfjeder, for at blive trykket sammen på samme måde som den slappere trykfjeder smiley
    Det lyder som om du har kommet kraftigere trykfjeder og lettere ruller i samtidig. Så vil motoren tage en huæens masse omdrejninger uden at rullerne kan presse trykfjederen sammen, så den kommer ikke op i højere "gear" = ingen fart.

    Jeg ville prøve med de tungeste ruller du har og se om de er for tunge eller for lette.

    De perfekte ruller lader motoren holde samme omdr tal fra ca 5kmt til topfart (90% af topfart til 100% må den godt stige en smule i omdr.)

    Hvis omdr ligger lidt for lavt ved fuld gas, indtil man når ca 60kmt, hvor omdrejningerne så stiger og mqn kan mærke der kommer lidt mere power, så er rullerne lidt for tunge.

    Har man ikke rullefelt så er det bare om at prøve sig frem til man finder den vægt man synes den kører bedst med

    Jeg har fundet frem til nogen der er lige en anelse for tunge (7,2 gram i stedet for 6,8)
    Det gør at jeg kan køre med noget lavere omdr tal ved 50kmt, til gengæld kan jeg ikke få motoren helt op og skrige før jeg er oppe over 65kmt. Men det er perfekt til mig.
    Kører meget by hvor den ikke skal køre med så mange omdrejninger, og den har stadig power nok ved lav fart til at køre by og lidt stunt.

    Vil tro det er dine ruller der er blevet for lette


  • #2   2. maj 2018 #1 jeg har også forsøgt med 7gram der vil den slet ikke tage omdrejninger og 5.5 virker også for lette.. jeg forsøgte at smide 3 7 grams og 3 5.5 grams i men effekten ændres IKKE om jeg har 4 gram i eller 7 gram i er accelerationen den samme. forskellen er bare at på 7 der tager denkun lave omdrejninger hvor den på 4 bare tager mange men accelerationen er helt den samme.. derfor roder jeg med tanken om kværnet gearing? Følelsen kan lidt sammenlignes med en kobling der bare fedter rundt i koblingsklokken på 4 gram hvor jeg er helt sikker på den har grebet på 7. Rigtig god info du smed jeg ka bruge det meste konstruktivt blandt andet at jeg skal dyse op ^

  • #3   3. maj 2018 Hvis du har en skydelære, eller bare en lineal, så mål remmen et par steder på det bredeste.
    Find ud af hvad standard rem skal være og så skal der helst ikke mangle f.eks. 1mm
    Hvis du skal ha ny rem kan jeg anbefale malossi special belt. Den er tit lige en anelse længere en std rem størrelse. Ellers magen til.
    Tror jeg gav 189kr for en.

    Men har du måske kørt uden gearolie?
    Ellers lyder det til bagerste remskiver måske ikke kan variere frit.
    Har du tjekket det ikke er baghjulslejet der er kommet slør i eller er gået? Ved ligr og prøve om baghuulet ka vrikke, og om det roterer frit


  • #4   3. maj 2018 Skift din trykfjeder til en rød 32kg fra Malossi.
    Og skift din kilerem.

    Vend tilbage, når de to ting er skiftet.


  • #5   13. maj 2018 Begge ting er skiftet og jeg kan markant mærke forskel. Yderligere fandt jeg ud af at tidligere ejer i de 10.000 kilometer de har kørt den inden den røg i mine hænder aldrig har tjekket gearolien. Jeg har taget en gearing fra en PMX og har skiftet baghjulsleje og den trækker nu uden problemer.

    Det eneste problem jeg har er at den kommer med den dybe “båååååp” lyd ved bundgas og dør faktisk. jeg kører med 90 dyse på 21mm karb på 70cc R-Setup 47mm det her er mit tændrør jeg synes det ser ud som om blandingen er fin? Så hvad kunne gøre at den dør sådan? Mit gamle stempel også 70cc 47mm kunne godt tage bundgas? Købte et stempel 100% magen til og satte i og nu er det så at den ikke kan tage bundgas (jeg ved godt blandingen er en lille smule mager men vi er da ude i noget nøddebrunt) tusinde tak for al hjælpen indtil videre ????


    profilbillede
  • #6   13. maj 2018 Bhååå er kendetegnet på for lidt benzin.

    10 op i dyse.

    Uanset hvad dit tændrør siger.

    Husk nu på at du ike kører rundt med fuld gas, så tændrørets farve er kommet med halv gas.


Kommentér på:
PGO Hot 50 har tabt pusten xD

Annonce