{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Hvilken 2T olie, AM6 motor {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået mig sådan en honda crm, der skal mere olie på.
I manualen står der jeg skal bruge en fuldsyntetisk repsol moto 2t competicion.
Den findes ikke i danmark..

Tror i jeg kan bruge castrol power1 racing fuldsyntetisk?

Da jeg brugte det på min nrg med 48mm støbejerns cylinder ku motoren ikke brænde olien af.
Jeg ska bruge delsyntetisk olie i den.

Kan det så passe den 50cc am6 motor skal have fuldsyntetisk?

Sætter et nyt tændrør i og ser hvad den siger til det.
Men ku være meget rart at høre hvad folk har brugt og haft af erfaringer med derbi senda rieju matrix aprilia sx rx gilera smt rcr osv.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken 2T olie, AM6 motor
  • #1   12. apr 2018 Den burde kunne brænde rent med fuldsyntetisk, hvis den er ubegrænset og da den også blander den rigtige mængde selv.

    Og selfølgelig det rigtige tændrør.


  • #2   12. apr 2018 Super.
    Manualen siger et 9 tændrør.

    Jeg havde bare et 9 tændrør i min nrg og fuldsyntetisk, og der måtte jeg skifte til et varmere tændrør (8) og skifte til del syntetisk olie.

    Men det giver også mest mening for mig at den ska ha det manualen siger.
    Især nu den er standard men afdroslet


  • #3   12. apr 2018 Undgå Castrols 2T Racing olie.
    Jeg kender flere, inkl mig selv, som har haft store problemer med det lort.
    Det brænder først når det er tæske varmt, så det egner sig kun til banebrug, støbejern eller voldsomt pumpede maskiner.

    ( ja, jeg mener det med støbejern, for de bliver fandme varme inde på jernet )


  • #4   12. apr 2018 Det kan jeg godt støtte Tommy i, det olie virker ikke godt til at ligge at dalre rundt med lave omdrejninger, men så virker det meget godt ved maks omdrejninger.

  • #5   12. apr 2018 #4
    Det lort stod på min oliebeholder, som værende OEM olien, til min NSR125.


  • #6   12. apr 2018 Ok tak ska i ha.
    Jeg må finde mig noget andet, for den kommer til at køre en del med lave omdrejninger, over længere stræk.
    Så det ska være noget der brænder af.
    Nu har jeg lige hældt en kvart liter og monteret nut tændrør, så kører lige lidt med det og kigger til tændrøret, så skal prøve at huske lægge et billede herind.

    Anbefaling af et bestemt mærke er meget velkommen også, hvis der er nogen der har kørt med en fyldsyntetisk der fungerede ved kørsel med lave omdrejninger.

    Jeg synes virkelig ikke den her bliver varm.
    Det er måske fordi det et alu cylinder som tilmed er vandkølet.

    Jeg er vant til luftkølet støbejern. Det bliver godt nok noget varmere.


  • #7   12. apr 2018 Nu forstår jeg måske bedre at den pludselig røg ud af udstødningen på vej hjem, da jeg købte den.
    Efter de første 15 km landevej opdagede jeg den røg som en skorsten.
    Blev super bekymret, men kørte forsigtigt videre.
    Skulle 200km...
    Den røg kun når lidt når man gav den fuld smæk 5 minutter, og den har ikke spist noget motorolie, så det er nok snask i udstødning der er blevet brændt af, fordi den ellers ikke er blevet kørt for fuld hammer lang tid af gangen

    Det kombineret med en svært forbrændelig fuldsyntetisk...
    Ska da lige ha læst op på hvad folk har haft held med at bruge på gear maskiner der kører meget med lave omdrejninger.
    Overvejer delsyntetisk


  • #8   12. apr 2018 Køb Agip istedet for.

  • #9   16. apr 2018 Nå det ser ikke for godt ud med castrol power1 fuldsyntetisk

    profilbillede
  • #10   16. apr 2018 Sammenlignet med det gamle tændrør der sad i, som tilmed var et 10er rør smiley

    profilbillede
  • #11   16. apr 2018 10 er alt for koldt, så skal vi op i 110cc parmakits.

    og hvordan fanden har du fået så høj kvalitets billeder?!? smiley smiley


  • #12   16. apr 2018 #11
    Fordi han tager sig god tid til at tage dem og bruger en telefon eller et DSL-R, som er godt til makro billeder.

    Den sidste del handler om god belysning.
    Det er ofte belysningen, som gør at telefoner fejler og at folk ikke kan holde hænderne stille.


  • #13   16. apr 2018 Samsung galaxy s7 smiley
    Sindsyg god autofokus, god makro fokus, optisk stabiliseret linse smiley og så ud i godt lys og læne telefonen på hånden der holder tændrøret, som læner op ad muren, så man ka holde det hele helt stille mens billedet bliver taget.
    Og så tog jeg 10 billeder af hver og valgte de skarpeste smiley


  • #14   16. apr 2018 #13
    Det er fandme iorden.

    Det er der 98 ud af 100 herinde, som ikke har hjerne nok til at udtænke.



    Min Huawei P8 Max 703L har et mega skod kamera.
    Meeen, den blev nu også kun valgt ud fra dens 6,8" skærm.


  • #15   16. apr 2018 10 sekunder for langsom smiley

    Men ja et 10 tændrør vil jeg også mene er for koldt.

    Nu er jeg ude og køre en god lang tur mere, prøver at få givet den nogen omdrejninger, så tjekker jeg lige igen når jeg kommer hjem.
    Så må jeg tappe den olie af og få noget del syntetisk på hvis det 9er rør ikke kan brænde det.
    Synes nemlig det ser sådan ud på billedet i indlæg nr 9.
    Indlæg 9 er sjovt nok af 9er røret, og indlæg nummer 10 med billede af 10er røret som den kørte med førhen (og på turen 200km hjem)

    Når man tænker på det 9er rør kun har kørt 70km på billedet synes jeg det er meget sort i gevind og rundt.
    Men det kan måske være gamle aflejringer af olie?
    Porcelænet ser jo helt hvidt ud.
    Elektroden er lidt mørk.. de 70km foregik også med temmelig lave omdrejningstal.

    Derfor jeg prøver at give den nogen flere omdr nu her, og så se om det bliver ligeså lyst som det 10er rør når jeg kommer hjem


  • #16   16. apr 2018 Bare tap halvdelen af og hæl resten på med delsyntetisk.
    Det virkede rimelig fint for min Honda NSR.


  • #17   16. apr 2018 Jeg har også fortrudt lidt at jeg ikke tog s7 edge med 5.5 tommer skærm, min har kun 5.1 tommer.
    Så den ska lidt tæt på øjnene desværre. Tænkte det var praktisk i lommen menøh, ville hellere have en stor skærm. Tror den næste bliver større.
    Bruger kameraet en del så har nu været glad for s7. Og den wqhd skærm er lækker.
    Der er forhåbentlig et par år til jeg ska tage en beslutning igen smiley


  • #18   16. apr 2018 Lyder godt, så kan jeg suge det ud oppefra.
    Det er lidt nemmere


  • #19   16. apr 2018 http://ulefone.com/page-mwc2018.html

    iPhone har været bagud i mange år, efterhånden.
    Faktisk siden Samsung S3, vil jeg mene.

    Det er ikke underligt at iPhone var hurtige.
    Men ser man på opløsningen på iPhone, i forhold til Samsung helt tilbage ved Samsung S3, så ved alle gamere, at høj opløsning koster hastighed.

    Og deres Retina lort blev også passeret stort set samtidig, som det kom ud.

    Det blev bare et salgs ord, som ingen har forstået den rigtige betydning af.
    Det lykkedes crApple at bilde folk ind at "retina" betød "god skærm".


  • #20   16. apr 2018 Kan være man skal have en samsung når iphonen går til.

    en hver idiot der hørte en lille smule efter i fysik ved at retina er noget i øjet.
    Men det er sikkert Amerikanere de bildte ind. smiley


  • #21   16. apr 2018 Ja haha retina betyder bare at pixels per square inch er oppe over spærregrænsen for hvor øjet kan skelne indivuelle pixels fra hinanden smiley

    besværet når man plugger den i sin pc....
    For ikke at nævne man kan torrente med en android smiley
    Men deres video stabilisering kunne man godt få mig til at betale lidt ekstra for.


  • #22   16. apr 2018 Deres retina plaj overgik samsung jo for lang tid siden.
    Det er først for nyligt at iPhone gik op i full HD.
    100% på at deres telefoner havde været tæææske langsomme, hvis de skulle have været oppe i full HD tidligere.


  • #23   16. apr 2018 Det er aldrig faldet mig ind det med opløsning og om den er langsom.
    Måske jeg sku prøve at sætte opløsningen ned til 1080 når jeg gamer og se om det gør den ikke overopheder og derfor lagger lidt


  • #24   16. apr 2018 Jeg så forresten det her billede et sted engang smiley

    profilbillede
  • #25   16. apr 2018 #24 er rigtig nok.

    #23 er det en bærbar?
    Hvor mange fps ligger du på?


  • #26   16. apr 2018 Nu føler jeg mig som en outsider med min lille iphone smiley

  • #27   16. apr 2018 Jeg har også en Iphone, de er udmærket med det rigtige cover, men samsung er nok bedre.

  • #28   16. apr 2018 Det er min telefon smiley
    Fps ved jeg ikke men synes det ligner en 30-50 afhængig af hvor meget action der er.
    Af og til dykker den til 15-20 vil jeg tro (det begynder at være lidt choppy) hvis telefonen er varm og der er intens action (spiller first person shooter. World war heroes hvis nogen vil prøve) smiley
    Har nørdet en del video redigering så vil tro jeg kan nogenlunde bedømme fps

    Iphones er fine nok smartphones.
    Græsset er altid grønnere på den anden side (:


  • #29   16. apr 2018 Du skal finde en måde på at cappe dine FPS på, så den ikke bliver så varm.
    Så har den stadig overskud til når den ellers ville ha haft dykket.

    Bare cap den omkring de 40 fps.

    Hellere stabile 30-40 fps, end pludselige dyk til 15-20 fps.

    Min bærbar har 1060 Max-Q og 120Hz G-sync, så jeg har fine fps, taget i betragtning at det er en bærbar.


  • #30   16. apr 2018 Det fandme en vild pc, og skærm alligevel smiley

  • #31   16. apr 2018 6666kr, som køtilbud i Elgiganten Aalborg, for 3 uger siden.
    Angiveligt sat 1333kr ned, men det var løgn.
    Den var sat 3333kr ned.
    De havde "snydt" med før prisen, bare den forkerte vej.

    https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/barbar-computer/HP15CE089NO/hp-omen-15-ce089no-15-6-barbar-gaming-computer-sort


  • #32   16. apr 2018 Mums! smiley den er jo fed

    Jeg ska lige ha se om ikke jeg kan cappe fps. Det må ku lade sig gøre på android.


  • #33   17. apr 2018 Vil lige tilføje at overskyet vejr er super til at tage billeder af tændrør smiley
    Prøvede i skumringen igår. No way.
    Prøvede så i min garage med loftlyset. Nein.
    Prøvede med blitz. Det går slet heller ikke.

    Tog så en 20 billeder i solskin idag.
    Det er altså heller ikke nemt at arbejde med det solskin.
    Men fik et ok billede eller to.

    Synes ikke det ser så galt ud igen.
    Jeg blander med noget delsyntetisk og så er den sikkert fin


    profilbillede
  • #34   17. apr 2018 Billederne er selvfølgelig også skåret til, jeg har ikke telefonen SÅ tæt på smiley

  • #35   17. apr 2018 Det ser fint ud.
    Har du målt åbningen med et søgeblad?


  • #36   17. apr 2018 Næe, det var nyt så tænker den er fin.
    Men det ka jeg hurtig gøre.
    Manualen siger 0,5 mm. Altså en halv millimeter.
    Kan det passe?
    Synes det ser ud til der er mere end 0,5


Kommentér på:
Hvilken 2T olie, AM6 motor

Annonce