{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.422 visninger | Oprettet:

Martin F
Martin F
Tilmeldt:
12. feb 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12

Er en krig om at tage fat. Pgo hot 50 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en pgo hot 50 med 70ccm cylinder fjernet skive og tragt knæk udstødning og power filter. Mit problem er at den ikke vil tage rigtig og den kan ikke køre en dag over 20 kmt.... Hvad fanden er der galt...håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.. .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en krig om at tage fat. Pgo hot 50
  • #1   12. feb 2018 hej har du husket at dysset den om og hvad for en udstødning og karburator har du på

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #2   12. feb 2018 Standard Karburator med en 82 dyse udstødning er fra teknik tror jeg det hedder...

  • #3   12. feb 2018 Sæt std filter på til at starte med

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #4   12. feb 2018 Det har jeg prøvet. Hjælper ikke. Er lidt inde på svømmerhøjde. Skiftede ruller på den i går til 5.5g uden held.

  • #5   12. feb 2018 Går den meget højt op i omdrejninger?
    Er du sikker på at stemplet vender rigtigt?


  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #6   12. feb 2018 Nej det gør den ikke. Tomgang skruen skal helt i bund for den ikke går ud. Jeg er lidt i tvivl med stemplet da vi sætte det nye kit på i en frokost pause. Vi er enige om at pilen skal vende ned mod udstødningen ikke?

  • #7   12. feb 2018 Korrekt.
    Det tyder på at i har lavet noget lort.


  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #8   12. feb 2018 Det tjekker jeg som det første i morgen tidligt. Tak for svaret. Skriver i morgen om det var det eller ej??

  • #9   13. feb 2018 Kan være din luftskrue der står forkert, hvis tomgang skal stå så højt for at den kan holde sig i gang

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #10   13. feb 2018 Tommy... Tak for hjælpen. Jeg store kvaj havde vendt stemplet forkert så nu trækker den baghjulet med det samme men kan ikke tage gassen. Den skal justeres ind igen. Tommy tror du evt der skal en større dyse i? Mvh Martin.

  • #11   14. feb 2018 Gå 15 op i dyse.
    Det er katastrofalt at køre med for lille dyse.
    Hvilkem cylinder har du monteret?
    Hæv også din nål, indtil at du har indstillet den bedre.


  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #12   14. feb 2018 Hej Tommy. Det 70ccm fra spot pro Stock købt hos speedline. Nålen i min kan ikke justeres så vidt jeg kan se. Ingen hakker så det virker som om den ikke kan. Jeg har i dag sæt en 88 i men den mangler stadig kraft har måtte sætte det org filter på så den ikke hakkede. Nu har jeg købt en 92 dyse som jeg prøver i morgen. Tror du det er nok? Mvh martin

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #13   14. feb 2018 Zoot pro Stock.

  • #14   14. feb 2018 Du skal dyse ind efter dit tændrør

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #15   14. feb 2018 Ja det ved jeg. Men bliver nød til at få den til at køre nogenlunde inden jeg kan fin justere..

  • #16   14. feb 2018 Du skal så højt op i dyse at den 4 takter, og så ned bagefter


  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #17   14. feb 2018 Nu kan det godt være jeg spørger lidt dumt. Men hvordan skal den lyde når den 4 takter

  • #18   14. feb 2018 Som når den er helt kold.

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #19   14. feb 2018 Okey så er jeg med??

  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #20   15. feb 2018 Hej. Jeg har her til morgen skiftet til 92 dyse . Den kan nu køre med power filter men når kun de 50 kmt. Jeg har fundet ud af at når den står på støtte ben og jeg justere luft skruen ind lidt under en hel omgang så tager den virkelig omdr. Men er bange for den køre for mager. Tror i vi skal højere op i dyse. Mvh Martin

  • #21   15. feb 2018 Nu ved jeg ikke hvilken dyse du skal ha i så det vil jeg ikke kommentere på smiley Men ud fra det du skriver køber du dyser enkelthvis, hvilket overhovedet ikke kan betale sig.
    Du skal ha fat i noget ala dette https://speedline.dk/scooter/dyser/dysesaet-dellorto-5mm-1 hver dog sikker på om det er 6 eller 5mm gevind som er i din karburator.


  • #22   16. feb 2018 Smid en dyse 104 i og se hvad den gør og hæv nålen, hvis den kan.

  • #23   16. feb 2018 Køb et dysesæt. Farven på dit tændrør skal være cociobrunt.



    Indstilling Af Karburator
    Når man skal have justeret sin karburator ind så starter man altid med hoveddysen.

    Men inden man kan begynde på karburator justering er der nogle indstillinger,
    der skal være i orden. Nålen skal sættes i det hak i midten,
    luftskruen skal være stillet helt ind, og så 1½ gang ud. Altså 360 grader plus 180 grader.
    Tomgangsskruen justere man bagefter så det passer som man vil have det.

    HovedDysen:

    Hoveddysen er den der bestemmer fra 1/3 del gas til fuld gas.
    Og da det er det område man oftest har gassen er det vigtigst at få justeret det ind.
    Man sætter en dyse i man ved er stor nok så motoren firtakter (hoster, og sprutter).
    Når motoren så fir-takter tager man dysen der er nummeret mindre end det man har i,
    og sætter i, og triller en lille tur med bundgas.
    Den skulle nu gerne hoste sprutte, og hakke mindre.
    Man sætter så dysen der er et nummer mindre end den man lige har prøvet med,
    og kører en lille tur. Det bliver man ved med indtil den ikke hakker mere.
    Det er vigtigt at man ikke springer dysenumre over da forskellen fra en dyse til en anden-
    er nok til at man kan smadre cylinderen, ved en varmesætning.

    Det er vigtigt at man kører med bundgas så meget man kan når man indstiller dyse,
    da det er der blandingen udelukkende bestemmes af dysen.
    Grunden til at man skal gøre det er at så har man tændrøret at bruge som vejleder,
    på hvornår man har dyset rigtigt ind.

    Nu har vi så en scooter der ikke firtakter mere..
    men det er ikke ensbetydense med at karburatoren er sat rigtigt op.
    Man kører derfor en tur hvor man faktisk kun giver bundgas, for at få påvirket tændrøret.
    Så lader man den køle af lidt Skruer tændrøret ud, og kigger på farven.
    Det skulle gerne være mørkebrunt/nøddebrunt. Dog skal det helst være lysere.
    Henad farven på en Cocio
    hellere lidt for meget end lidt for lidt.

    Tips:

    Her er en lille guide til indstillingen:

    Hvis dysen er for stor:
    Motorstøjen er kraftig og ujævn
    Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
    Den kører også dårligere når den er varm
    Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
    Udstødningsrøgen er kraftig
    Tændrøret er olieret

    Hvis dysen er for lille:
    Motoren bliver meget varm
    Den kører bedre når chookeren bruges
    Den har dårlig acceleration
    Tændrøret afbrændes til sidst
    Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok

    GasNålen:

    Nu har vi så fået dyset motoren ind, og skal til at kigge på trækket i mellemområdet.
    Altså om den trækker som den skal når der ikke er fuld gas.
    Det er nålen der bestemmer det. Det er efter samme princip.
    Hoster, og sprutter den med halv gas så skal den have mindre benzin.

    Det får den ved at stille nålen så den falder længere ned i dysen.
    Nålen har 4-5 indstillinger som den kan stå i, og man kan som sådan prøve dem allesammen
    ad til man finder den hvor man synes at motoren kører bedst. Man kan ikke ødelægge noget.

    Dette skal gøres på en varm motor, så kør en lille tur

    LuftSkruen:

    Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen.


    Når den skal indstilles starter man motoren, og skruer tomgangen så højt op-
    at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige.
    Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind, og 1½ gang ud (360+180 grader).
    Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad.
    Venter, og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger.
    Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står-
    med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt.
    Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud.
    Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage.
    Når den så står som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM,
    og slukker scooteren, og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.


  • #24   16. feb 2018 .

    profilbillede
  • Martin F
    Martin F Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 12
    #25   16. feb 2018 Tak Magnus. Men hvad gør man hvis nålen ikke kan justeres? For det kan man ikke på min. Der er ingen hakker på den. Har faktisk læst dit indlæg om just et andet sted og forsøgt at følge det...

  • #26   16. feb 2018 #23 der er vist en der er med i bnb
    ??????


  • #27   17. feb 2018 #25
    Så køber du en original dellorto PHVA 17,5mm.


  • #28   21. feb 2018 Jep, Mikkel.
    Og hvis du ikke kan justere nålen, så lader du bare være med at justere nålen smiley


Kommentér på:
Er en krig om at tage fat. Pgo hot 50

Annonce