{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Vision eu45
  • #1   11. feb 2018 i grove træk må du ikke ændre noget

  • #2   11. feb 2018 Alt over 58,9kmt giver dig et klip!
    Du kan pille begrænsningerne ... formentlig er der en Skive i ved varioen.
    Ellers er det skarpere knast og tuncylinder og Portet topstykke med overstørrelse ventiler og højkompressions stempler... bliver hurtigt dyrt smiley


  • #3   11. feb 2018 Hvor får du 58,9 km/t & klip fra???
    --------------------------------------------------------------
    Stor knallert

    Hvis politiet konstaterer, at knallerten er ulovlig:
    Første gang: Bøde + de ulovlige dele bliver konfiskeret
    Anden gang: Betinget frakendelse af kørekortet (alle kategorier) + bøde + knallerten bliver konfiskeret.

    Hvis knallerten bliver målt på et rullefelt til at kunne køre 64 km/t eller mere:
    Første gang: Bøde
    Anden gang: Betinget frakendelse af kørekortet (alle kategorier) + bøde
    Tredie gang: Ubetinget frakendelse kørekortet (alle kategorier) + bøde
    Hvis knallerten kan køre 60-63 km/t, får du en bøde.

    Bliver du taget i en fartkontrol
    Hvis du bliver målt til at køre for hurtigt i en almindelig fartkontrol (fx en lasermåling), får du en bøde. Bødens størrelse afhænger af, hvor hurtigt du har kørt.

    Hastighedsgrænsen for stor knallert er den 45 km/t.

    Kører du over 60 % for stærkt, får du frakendt retten til at køre knallert betinget.
    https://www.sikkertrafik.dk/raad-og-viden/paa-knallert-og-scooter/boeder-og-straf-paa-knallert


  • #4   11. feb 2018 Tag et billede af det området hvor at det tynde udstødningsrør går ind i udstødningen.
    ( eller kan du sige om det er en 4 takt eller 2 takt ?? )


  • #5   11. feb 2018 Henrik den side der har tilsyneladende ikke styr på lovgivningen for 45 knallerter..
    En 45 knallert skal tages ved fart måling over distance som med en bil eller med laser. Måling på rullefelt er ikke gældende da kørertøjet skal måles på samme måde som bil og MC da kørselsforholdene er på samme måde.
    Hvilket du også kan finde på Færdselsstyrelsens hjemme side.
    http://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder

    Hastighedsgrænsen er 49 kmt hvis du ikke skal kunne få en bøde.

    Det er gamle regler det der 2. Gang bliver din knallert konfiskeret sådan har det være i mere end fem år...

    Det en 4takter Tommy ??


  • #6   11. feb 2018 Kasper....!!
    Den side du linker til er fra 2012, loven er ændret flere gange siden da. Så sent som sidste år var der en stor ændring, hvor det bla. blev tilladt at føre knallert som 15 årig.
    Og nu har en 45'er bla. også fået sin egen kategori på kørekortet.

    Så du må komme med nogle bedre argumenter for at det er mig der er galt på den. For en hjemmeside der er 6 år gammel og helt klart ikke har været opdateret i den tid kan jeg på ingen måde tage for gode varer.


  • #7   11. feb 2018 Haha bliv dog lige tøse fornærmet! smiley

    Ring til trafik styrelsen min far gjorde det for tre måneder siden da jeg trimmede hans knallert ind for han troede også på det med 64 kmt og det er præcis de samme hastighedsgrænser de nævnte som der står nævnt i det jeg slog op som de nævnte var gyldige..

    Reglerne er ændret ja men lige meget om det stor eller lille knallert så hedder det 2.gang = konfiskering hvis den kører for hurtigt..

    Regel for 15 årig er lille knallert har intet med sagen at gøre..

    Jeg skal nok finde det på Færdselsstyrelsen til dig så du kan " tage det for gode vare" som du så fint kalder det:D


  • #8   11. feb 2018 Tak det vil jeg med glæde se frem til smiley
    Er 95% sikker på du kommer til at æde dine ord, men lad os nu se smiley


  • #9   11. feb 2018 Hehe det tager lige noget tid men i mellem tiden !! Dejligt med en lille diskussion:D

    Så ved vi begge jo at hvis man overskrider hastigheden med mere end 30% giver det et klip....

    45kmt x 1.3 = 58,5kmt .... men bladre travlt videre på verdens mest snørklede hjemme side smiley



  • #10   11. feb 2018 Ja hvis man kører 30% for stærkt i bil så giver det helt sikkert et klip i kortet.
    Men jeg er på ingen måde overbevist om at det er sådan længere på en 45'er, jeg er helt sikker på at reglerne blev lempet en del i 2016, så man ikke så nemt kunne miste sit kørekort hvis man kørte for hurtigt på en 45'er. Men jeg kan ikke finde andet om det end det jeg allerede har linket til, og der bliver jo heller ikke nævnt noget om at man får klip.


  • #11   11. feb 2018 Man får ikke en fartbøde for at ens knallert kan køre mere end 45.
    Man får en tuningsbøde. Og kun hvis den kan køre 60/64

    Uanset om den kan køre 67kmt eller 167 kmt så er bøden den samme. Det er kun afhængig af om det er første eller anden gang på 3 år.
    Bøde og ulovlige dele konfiskeres

    Fartbøde er bøden for hvor hurtigt man faktisk kører.

    Kører du 60km/t så får du et klip for at køre mere end 30%over 45kmt.

    Men er knallertens topfart 90 og du kun kører 40kmt... så får du altså ikke en bøde for at køre dobbelt det tilladte.
    For det har du ikke gjort smiley

    Til gengæld får du bøden for at køre på en knallert der er konstruktivt ændret så den kan køre 64kmt eller mere.

    Så vidt jeg ved er det stadig gældende at de ruller knallert 45ere.
    Da det er en knallert.


  • Per S
    Per S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #12   12. feb 2018 Forhandleren hvor jeg købte den, sætter en anden variator på for mig og det giver ca. 10 kmt. mere.

  • #13   12. feb 2018 Husk nu at du mister dit kørekort, hvis du bliver målt til 75kmt eller mere.

  • #14   12. feb 2018 På den lyse side laver politiet nærmest kun automatisk fartkontrol nu.
    Dvs fotovogne

    Og fotovogne ved ikke det er en 45 man kører på.
    Ergo bliver man kun blitzet hvis man bryder vejens fartgrænse smiley til gengæld falder hammeren så ekstra hårdt hvis man bliver taget i en fotofælde.

    Beklager jeg ikke kan være behjælpelig med hvordan du får den til at løbe lidt stærkere


  • #15   12. feb 2018 Evt google "how to derestrict" honda vision.
    Eller "restrictions honda vision".
    Der er nok meget mere info om den scooter på engelsk end der er på dansk.
    Men lyder ellers til du har fået styr på det med forhandleren


  • Per S
    Per S Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #16   12. feb 2018 Loven er nu lavet om, så forhandleren må tune alt det han kan og det er op til ejeren af scooteren at holde den er lovlig. Det var i hvertfald det han fortalte mig og når jeg om kort tid skal have 1000 km eftersyn, som er gratis, skal jeg kun betale for indkøbsprisen på den nye variator,, så monterer han gratis.

Kommentér på:
Honda Vision eu45

Annonce