{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.727 visninger | Oprettet:

opsætning til yamaha jog r {{forumTopicSubject}}

jeg går og tænker over hvilken opsætning der ville være god til en jog r, scooteren skal bruges til hverdags brug men skal midst køre de 90 stykker med et godt optræk.

kom med hvad i synes der ville være godt, gerne lidt i detaljer hvis i er så søde


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opsætning til yamaha jog r
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

    Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   4. feb 2018 til at starte med er du dum 16 år og køre 90 prøv at lære at køre først

    og køb en mc i stedet for en tunet scooter som køre så hurtig er ikke stabil eller økonomisk


  • #2   4. feb 2018 brian. hvis ikke du har noget og skriver som vedrøre min efterspørgsel omkring opsætning så lad vær og skriv.

  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

    Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #3   4. feb 2018 det gør jeg da også at den ikke vil holde

  • #4   4. feb 2018 Noget 70cc og anden gearing.

  • #5   4. feb 2018 brian. den vil komme til og holde hvis man ved hvad man laver og behanlder den ordenligt og veligeholder den dagligt !


  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

    Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #6   4. feb 2018 Det gør du jo ikke og det andre jo stadig ikke på timerne som cylinder og stempel har kørt

  • #7   4. feb 2018 gider ikke diskutere med en som beskylder mig for ikke og have styr på min hobbby


  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

    Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #8   4. feb 2018 måske har du kørt i et år på en bane men på gaden er noget andet

  • #9   4. feb 2018 jeg køre skam på gaden og har før hen kørt motorcross i to år, så jeg skulle mene jeg godt kan håndtere fart og ka bruge den på de rigtige tidspunkter som andre ikke kan og derfor tit køre galt eller ødelægger deres knallerter fordi de ikke lytter om den lyder rigtig eller forkert


  • #10   4. feb 2018 Stage 6 Pro sport
    TP Nardo udstødning
    Mallosi multivar
    Mallosi fly Clutch
    En stage 6 eller mallosi gearing
    Mallosi membran
    19-21 mm Dell karburator

    Så har du en maskine hvor alt passer sammen som vil køre 90-100 stykker med et kanont optræk og med den rette indstilling også en holdbar maskine smiley


  • #11   4. feb 2018 foey. hvad med krumtap?

  • #12   4. feb 2018 køb en doppler tap

  • #13   4. feb 2018 ja en Doppler tap og nogen gode C4 lejer med stålstyr

  • #14   4. feb 2018 hvor kan jeg finde en doppler tap henne? evt link?


  • #15   4. feb 2018 Speedline er din ven.

  • #16   4. feb 2018 Du skal have en 14/41 sekundær Stage6 gearing, oveni det der skrives i #10
    Du behøver ikke en anden gearing og heller ikke en anden kbobling, hvis du vil spare lidt penge.

    Køb en Nardo, som der siges eller en Yasuni R udstødning.


  • #17   4. feb 2018 At spare koblingen væk til sådan en opsætning ville være utrolig dumt i min verden.

    En anden kobling til den opsætning vil gøre underværker for hans vario system smiley


  • #18   4. feb 2018 #17
    Det ændre jo kun noget fra 0-15kmt.
    Herefter er det vario der gør arbejdet.


  • #19   4. feb 2018 tommy, hvis du siger koblingen kun gir mig noget fra 0-15 gir det mig jo bedere optræk hvis jeg sætter den på så hvorfor spare den væk når jeg gerne vil have godt optræk?


  • #20   4. feb 2018 Har du tjekket den samlede pris, for den opsætning du skrev?

    Det er dælme mange penge.
    Derfor er der mange, som gerne vil spare lidt, nu hvor at det kun giver lidt optræk under 15kmt.


  • #22   4. feb 2018 Ved ikk lige hva det er du tænker siden du siger koblingen kun giver optræk til 15 kmt Tommy ?

    Til koblingen er alt afgørende for dit vario system skal trække ordentlig hele vejen op hvis den kobler for tidlig til mister du trækket fra starten og for sen tilkoblingen ændre trækket i vario systemet helt vildt

    Ved ikk om du nogensinde har set en effekt kurve hvor man ændre lidt på til koblingen eller bare ændre vægt klodserne i koblingen det kan få en kurve til at springe om til 4 HK den ene og den anden vej og lave fald i effekten helt oppe ved 50-60-70 km i timen selv om man tror dens eneste funktion er bare at koble til og fra

    Det er vildt hva en tilkobling kan ændre i et vario system

    Og grunden til jeg skriver han skal skifte kobling er ikke bare pga effekt men også pga holdbarhed

    En motor med den opsætning tager hurtig livet af en std kobling men en forholdsvis stram trykfjeder der passer til opsætningen smiley

    Det hele skal jo passe sammen og en 8-9 HK’s motor med en kobling der er lavet til 3 hænger jo ikk sammen smiley


  • #23   5. feb 2018 Jeg synes std kobling plejer at være fin.
    Evt smid lidt kraftigere trimfjedre i std koblingen. Det burde være rigeligt til sport tuning. Kobling er normalt der hvor folk spilder penge..
    Gearing er et must på jogr.
    Cylindee udstødning vario/rem evt karburator så kører den 90 med godt optræk uden det kan høres på lang afstand


  • #24   6. feb 2018 tak for hjælpen


  • #25   6. feb 2018 Jeg har aldrig oplevet at en kobling skulle ændre noget som helst, når først at den er koblet helt ind.
    Og jeg har skam kørt rundt med cirka 10HK og det er tilmed til daglig brug på en knallert 45, for 17år siden.
    Den koblede tidligt til og dermed startede den sløvt med lave omdrejninger, men omdrejningerne steg jo bare direkte herefter. Jeg lå et sted imellem 3,5 gram og 4,0 gram for max optræk/topfart.
    Det var med gul trykfjeder.

    Aprilia Rally 1996 45kmt.
    Alu ø48mm ( tror det var eurocilindro )
    19mm polini/dellorto
    Malossi Multivar
    Polini sekundær 14/41
    Åbent powerfilter
    Polini knækpotte
    27kg trykfjeder
    Std kobling med std fjedre eller hvide fjedre. ( mindes at jeg skiftede dem til sidst )

    Min viden var ret begrænset den gang og der fandtes ingen steder at spørge om hjælp.

    Det sluttede brat da jeg blev taget af to kvinder i en politibil, med relativ høj fart.
    Der havde jeg dog sat min originale Sito Plus udstødning på, samt std luftfilter uden tragt.

    De konfiskerede kun cylinderen......


  • #26   6. feb 2018 Som sagt tidligere prøv og se en effekt kurve med en kobling der kobler lidt for tidlig eller sent til og hva hva den kan gøre ved kurven af unoder smiley

    Når vi snakker vario system er det alt afgørende at koblingen kobler til på det rette tidspunkt smiley

    Og især med en hverdags maskine der gerne skille holde sin effekt jævnt over hele linjen derfor råder jeg som jeg gør smiley

    For slap kobling og din motor vil miste pusten indtil den er så langt oppe i omdrejninger at remskivernes “gearing” kan tage over det vil gøre at din max effekt på motoren først kommer ved måske 50-60 kmt i stedet for ved måske 30 kmt hvor motoren rent faktisk har brug for og kan udnytte alt kraften smiley

    Men vi er jo så forskellige smiley i min verden er en ordentlig kobling alt afgørende

    Og jeg har set nok rulninger med en forkert eller fejl justeret kobling til at vide det ikk koblingen man skal spare på smiley


  • #27   6. feb 2018 #26
    Det er 100% ikke min opfattelse.

    Så det du siger det er at hvis du har sportskobling på, så har et 100% indgreb omkring 20-25kmt og du ligger ved 80 kmt og slipper gassen ned til 35kmt og derefter giver gas igen, så har du flere HK til rådighed, end hvis det var med std kobling, som har et fuldt indgreb ved 10-15kmt?

    Det giver slet ingen mening.
    Vario arbejder imod trykfjederen.
    Ikke imod koblingen.

    Det eneste der kan være en fordel ved sports kobling, kan være hvis dens samlede vægt er lavere, da det jo er en ret tung masse, som skal centrifugere.

    Bøvl omkring 40-60kmt kan løses med en remskive med en anden stigning.

    En motor med ovenstående opsætning skal slet ikke stige i omdrejninger ved 50-60kmt.
    Gør den det, så er vario helt sikkert indstillet forkert, eller også så er man en tosse og kører rundt med std Jog R gearing.
    En gearing, som man ikke engang ville bruge på en bane, hvis det stod til mig.
    Komplet OR kit, kan dække lidt over den lave Jog R gearing, men den er stadig alt for lav.

    Min Rally steg i omdrejninger omkring 80-85kmt, da jeg havde knækpotten på og 65-70kmt, da jeg havde original udstødning på ( som jo flyttede omdrejningsfeltet en del )

    Jeg skal lige understrege at jeg ikke har rodet med C20 opsætninger, for så mange penge ville jeg slet ikke bruge på det.
    De er meget mere følsomme for udsving i omdrejningerne og til en sådan opsætning skal man slet ikke bruge std kobling, men du skal heller ikke bruge std koblingsklokke, for den kan blive sprængt.


Kommentér på:
opsætning til yamaha jog r

Annonce