{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.201 visninger | Oprettet:

Puch maxi K 65cc {{forumTopicSubject}}

Hej
Overvejer at købe det her 65cc cylinder sæt til maxien, men er kommet i tvivl, skal der fræses ud for at få plads til det? Den er med nummermatch, så vil være lidt træt af at skulle fræse i den, men ellers må jeg have fat i en ekstra motor

http://maxishoppen.dk/cylinder-stempel-mv/188-polini-65-cc-org-bing.html

Mvh Emil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch maxi K 65cc
  • #1   4. jan 2018 Der skal ikke fræses i blokken. Det er først ved 74cc/47mm smiley
    Lækkert kit du har udset dig, kører også med Polini med 19mm Dellorto smiley


  • #2   4. jan 2018 Men tjek lige dit stel igennem, for jeg har allerede gjort mit skævt, og det ville være synd på en Maxi med nummermatch.

  • #3   4. jan 2018 du behøver ikke gøre det men for at få det optimale ud af den skal skyllekanaler tilpasses... det er et kræsen sæt der ikke tåler det mindste forkerte indstilling...
    men det er nok noget af det bedste du kan få...



  • #4   4. jan 2018 Tak for svar begge to. Magnus, stellet er helt frisk, så vil helst ikke til at forstærke det. Men kan det ikke godt holde til et 65cc, uden at blive rykket skæv?

    Mvh Emil


  • #5   4. jan 2018 Det kommer an på meget. Skal du kører Polini med 15mm Bing? Og hvad skal den opsætning være? Det er i forhold til fart og træk. Husk at en standard krumtap ikke holder til det smiley

  • #6   4. jan 2018 Ja, tænkte på en 15mm bing, krumtap har jeg ikke overvejet endnu.

  • #7   4. jan 2018 Ok. Så med 15mm er det en solid 80 km/t Maxi smiley Så skulle det gerne holde, hvis det er i god stand uden revner og buler.

  • #8   5. jan 2018 Et P-k stel KAN ikke holde til det polini set du har set på. Om det er med 15 mm karburator eller stører.
    Og om så stellet var helt nyt!


  • #9   5. jan 2018 Det afhænger da fuldstændig af stellet's stand. Min bedste ven har P stel med K motor med 70 PSR og 17,5mm karburator. Den har kørt 75-80 over 2500 km / 1 år, og den er ikke skæv og stellet er stadig lige uden nogen form for skævhed.

  • #10   5. jan 2018 Øhh snakker vi ikke om polini ø43,5mm membran styret tun?


  • #11   5. jan 2018 Jo, det gør vi. Det er jo farten der styrer hvor meget pres der kommer på stellet smiley

  • #12   5. jan 2018 Der er en del forskel på de tun.
    Et polini som du ved trækker hårdt, fra start.
    Og bliver bare ved.
    For 15-16 år siden kørte jeg på min da værende maxi kl (god stand). Med det polini tun. 15mm karburator. 38 mm standart topstykke planet. Og 28 mm forrør 16- 36 gering. Den gik ca de 60-70 km-t.
    Uden den bliv skæv.
    Kørte cylinder til og et par hundrede km mere.
    Og ville lige lidt mere.
    Skiftet så til boss crom udstødning og fik strammer fjeder i koblingen og taget af koblings skoene så de vejet noget mindre (kan ikke huske hvor meget).
    Så koblingen tog ved lidt mere oppe i Omdr.
    Bum 90 km-t og tog Omdr som scooterne gør når de starter og vupti, skæv var den.

    Hvis man kan begrænse sig til 28mm lovlig udsende udstødning, standart kobling og en 16-40 gering. Sådan omkring de 60 km-t. Tror jeg de stel holder. Men hvorfor give så meget for det! Der er så mange andre cylindre til 500-600kr der kan det samme.
    Nå men bare min mening.


  • #13   5. jan 2018 Jeg har ramt 75 med Cigar udstødning med 8500 omdrejninger. Så hvis der skal noget til at begrænse farten, skal det være en lovlig udstødning. Men hvis den skal køre 60-65 så forstår jeg ikke hvorfor man skal købe Polini til 2000 kr. hvis man skal have det hele med.
    Og kobling har ikke meget at gøre med at trække stellet skævt, så ved ikke hvorfor du nævner den? smiley

    Jeg havde 14-40 gearing på og der gik den 65 med næsten fulde omdrejninger.

    Emil: Hvor hurtigt skal den køre? Hvad er dit mål? smiley


  • #14   5. jan 2018 Magnus:
    Det har du nok ret i. Hvad ved jeg om det.


  • #15   5. jan 2018 Tænkte 60-70 stykker. Men tror bare jeg starter med det der sidder på, cylinder uden plump, 12mm karburator, biturbo udstødning og standard gearing. Nogen der har en ide om hvad den vil gå med det?

  • #16   5. jan 2018 Jeg ville finde en anden maxi at gøre det med,da det lyder til den er pæn og original.

    Et standart p-k stel holder ikke til 70cc eller 65cc det vil blive trykket skævt. Med mindre du smider en meget meget tyng gearing på så holder det måske lidt længere.

    Der ud over så er standart bremser ikke skide fedt med 70-80km/t

    Nej der skal som sådan ikke fræstes.
    Men du kommer ikke rigtig uden om at porte den for bedst mulig flow.

    Og ville som minimum vælge 19mm til det sæt...

    Vælg evt. en elektronisk tændning.
    Da dine platiner dør, hurtigt.
    Da de ikke kan holde til de høje rpm.

    50-60 burde du kunne ramme,med den opsætning du skriver ovenover


  • #17   5. jan 2018 Tak for svar. Tror bare jeg kører med det jeg har

  • #18   6. jan 2018 Cato: 19mm som minimum, til hvilket cylinderkit?
    Og det med at platiner dør hurtigt, passer ikke..

    Emil: Så smid 14-tands på, så tager den ikke sindssygt mange omdrejninger, samt lidt højere fart smiley


  • #19   6. jan 2018 Polini.
    Passer ganske udemærket, efter mine erfaringer.
    Brændte 3 sæt af på en uge,da jeg kørte 70cc
    (Nej det var ikke Kina,thansens billigste- men bosch platiner og kordensator)

    Den mister så også noget træk kraft.
    hvilket jeg ikke ville undvære,når vi snakker 38mm kit uden plumb + lidt ekstra


  • #20   6. jan 2018 Men at vælge 19mm som minimum er lidt groft, synes jeg. Så skal du også have den store studs og skære køleribber af cylinder og topstykke når det er fremadvendt.

    Jeg har ikke brændt nogle af endnu.. Jeg kørte med 9500 omdrejninger fra Horslunde til Nykøbing (55 km) 2 gange om ugen med Effe platiner fra thansen, det har jeg gjort over 2 måneder og det er med fuld hane hele vejen med 55-60 stykker, på 50cc smiley Og vores 70 cc Maxier har heller ikke tændingsproblemer.

    Jeg er fra Lolland, så rimelig fladt, så det havde jeg ikke lige tænkt på smiley


  • #21   6. jan 2018 Laver mine egne studser så jeg kan vende,dem som jeg vil.

    Så jeg syntes ikke at 19mm er for meget.
    Har altid kørt med 21mm på 70cc
    Køre også med 21mm på mit gilardoni.
    Min nye gilardoni motor får godt nok en 24mm.

    Er fra Nordsjælland,så det er lidt blandet landskab...
    Har ikke på noget tidspunkt sparet hverken mit cylinder sæt eller tændning.
    Jeg har brændt min del af platiner, tændrør og cylindre af. ????.


  • #22   6. jan 2018 Lyder voldsomt smiley En kammerat fra jylland har airsal 70 med 15mm uorg. Bing som trækker ganske udemærket, den fik jeg målt til 81, så synes det lyder voldsomt med så stor karburator smiley

  • #23   6. jan 2018 Siger ikke det er ?? en nødvendighed.
    Mange gange kan man måle sig til det i indsugningen.
    (Membran undtaget)
    Metrakit indsugningen er fx 23mm (uportet) så der vil en 24mm ikke hjælpe en skid.
    I min optik er 15mm bare for lille til 65cc så hellere en 17mm fx.

    Hvor i Jylland er han fra?


  • #24   6. jan 2018 Det kan godt være, men nu baserer jeg det mest på hvor hurtigt de kan køre og om det er de penge og tid værd, at få større smiley
    Han er fra Føvling


  • #25   6. jan 2018 Har du testet,med andre end fx. 15mm Bing og den du selv har på?

  • #26   6. jan 2018 På Airsal 70cc: 12mm Bing, 15mm Bing og 19mm dellorto. Om et par uger prøver min kammerat en 24mm..
    Jeg har kun prøvet 19mm på mit Polini.
    I dag kørte jeg også med min bedste ven som har 70cc PSR med 17,5mm dellorto smiley


  • #27   11. jan 2018 Du kan sagtens smide det kit på uden at være bange for at den bliver skæv vis dit stel er rustfri og iorden jeg har kørt med 45mm cylinder kit på min puch maxi i 3år nu hvor den går de 80-90kmt og har brugt min som hverdags knallert. Men selvfølgelige vil jeg anbefale dig at få lavet nogen stiver til bagsvingeren for nogen år siden kunne man få nogen man kunne bolte på istedet for at svejse i stellet:)

Kommentér på:
Puch maxi K 65cc

Annonce