Karburator {{forumTopicSubject}}
Det er lidt hul i hovedet at skifte dyse på en standard karburator !
Det er ikke optimalt....
Ovenfor dysen sidder dyserøret...
Det er et rør med huller... Lufthuller...
Og på en standard karburator er dyserøret kortere og der er færre huller... Dette er en begrænsning....
Man kan ikke skrue det ud og skifte det som på en tun eller MC karbu...
Den er presset op i aluminiumen og sidder fast...
Og selv om man skifter dyse... Er det længden af dyserøret og antallet af huller... Der afgør hvor meget blanding der kan mixes... Så når man dyser op på en standard lorte karbu, bliver det ikke mixet korrekt... Dyserøret tillader kun yderligere flow til et enkelt dysenummer eller to... Den er lige til at smide ud hvis man laver noget som helst.... Uanset hvad....
Laver man numre, bliver motoren varmere.... Og får mere slitage... På stempelringe og lejer... For det er benzinen og olien der køler og smører...
Billede af dyserør og dyser til Peugeot
aug 2016
Følger: 9 Følgere: 15 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 487
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.026
jul 2011
Følgere: 110 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.299
De dellorto karburatorer der monteres på EU30 og EU45 scootere, er specialfremstillede til de forskellige modeller, da de kun passer til de dyser der er monteret i dem..
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 9
Karburator