{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Begrænsninger
  • #1   14. okt 2017 ringen i variatoren og tragten i indsugningen og den original udstødning er alle de 3 begrænsninger der er i en hot

    husk at sætte en 74 er dys i med det du har lavet ved den


  • #2   14. okt 2017 Havde dyset op til 74 da jeg kørte lovlig. Har dyset op til 82, og det er perfekt

  • #3   14. okt 2017 nå okay er din motor mon tæt har du fået den spændt godt sammen ved indsugningen
    en 82 er synes jeg virker lidt stor til din scooter når kun begrænsningerne er taget


  • #4   14. okt 2017 Du har glemt topstykket.
    Kompressionen er kun 6,5:1
    Den skal du have meget højere op.
    Til sammenligning, så har en 100% std Aprilia SX50 en kompression på 11,5:1


  • #5   15. okt 2017 der er ikke nogen der skifter topstykket på de pgo er men laver typisk det andet

  • #6   15. okt 2017 Bare fordi at der ikke er nogen der skifter topstykke på PGOer, betyder ikke at det ikke er en begrænsning.
    For det kan du være sten sikker på at det er.
    Og planer man topstykket helt ned, på en Hot 50, så kan du mærke det rigtigt meget.
    Og ender du med at plane det så meget ned, så squish bliver under 0,8mm så giver man den en ekstra bundpakning og så har man tilmed givet den tidligere porttimings.

    Det er lidt utroligt, at det ældste trick i totakt tuning er gået tabt i den nyere tid.

    Der er begyndt at danne sig et billede af de ting du siger herinde, 100% beror sig på hvad andre mener og gør og ikke hvad du selv har prøvet i den virkelige verden og at din mængde af personlige forsøg kan tilskrives det minimale, for du gør jo kun det som alle de andre amatøre gør.

    At tune en totakter kræver en dybere forståelse for hvordan en totakter virker.

    Der findes et hav af bøger, som du bør læse, for at få en bredere viden omkring porttider, ekspansionskamre, gearingspotentiale og hvad der ellers hører til emnet.

    For det står lysende klart, at du ikke har læst en eneste af disse bøger.

    Det du bidrager med mest herinde, er misinformation og fejlfortolkninger.
    Det er begyndt at blive ret så irriterende, til grænsen af at du "troller" dette forum.


  • #7   15. okt 2017 der er ingen der gider at plane et topstykke på en pgo smiley alle pgo folk køre med fjernet ring og tragt og typisk en gg og en større dysse


  • #8   15. okt 2017 Ingen gider??
    Så ingen gider at have gratis HK?

    Så er det noget sært, at der er så mange mange indlæg, som netop går på at ejeren har fjernet ring og tragt, samt monteret GG og ejeren spørger ind til mere optræk og topfart.
    Og de fleste af dem spørger ind til billigst mulige måde

    Og så vil du seriøst fraråde folk at då gratis HK?


  • #9   15. okt 2017 Jeg spurgte hvor der sad begrænsninger i en hot 50, ikke om folk gider, at fjerne de forskellige begrænsninger.

  • #10   15. okt 2017 du skal stoppe med at opfordre folk herinde til at planere deres topstykke på en fortovs flise smiley smiley smiley som du tit og ofte har gjort det er ødelæggende det bliver skævt og utæt
    så det du skrev i # 6 kan du godt glemme


  • #11   15. okt 2017 ved du slet ingen ting selv Christian ??????????

  • #12   15. okt 2017 Undskyld, nu blev jeg lidt nysgerrig, så det vil sige at hvis jeg sliber mit topstykke på min Hot50 får jeg flere hk og bedre træk? Hvis det er sådan er det godt at jeg har toppe nok hvis det nu gik galt.

  • Steen M
    Steen M Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   15. okt 2017 Ole N.Hvad er det for noget at skrive!! Han spørger pænt om noget, hvis det genere dig så scroll da bare videre.

  • #14   15. okt 2017 Andreas.
    Hvis du har et originalt Hot 50 topstykke og en masse andre, så plan de andre og gem det originale.
    Hvis du har massere af originale Hot 50 topstykker, så er det bare om at komme igang.
    Og ja, man kan sagtens starte ud med en nyere flise.
    Bare husk at slutte af på korn 400 med vand, på et spejl, så det bliver ridsefrit og plant.
    Flisen er KUN til at skrælde nogle mm af med.

    Hvorfor skulle man ellers plane topstykkerne på de gamle Puch Maxi?
    Det var det første, som jeg gjorde på min Vespa Bravo.
    Og det var på en flise og den er uden toppakning.
    Og det blev tæt. Ufatteligt, men det gjorde det.

    Jeg vil ikke anbefale nogen at gøre det uden også at give det en tur på korn 400 med vand, på et spejl.


  • Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #15   15. okt 2017 Et 49cc topstykke der ikke er lavkomprimeret kan købet for et par hundrede, hvis man ikke tør slibe dit eget smiley

  • #17   15. okt 2017 All topstykker jeg har er originale. Og hvad mener du med spejl?

  • #18   15. okt 2017 Brug et køkkenbord.
    Læg et viskestykke.
    Gør det vådt.
    Læg et spejl på viskestykket.
    læg et ark vådeslibepapir korn 400 på spejlet.
    Gør det vådt.
    Kør topstykket i cirkler 10 gange.
    Vend det 180 grader gange og gør det 10 gange igen.
    Vend det 90 grader osv.
    vend det 180 grader osv.


    Fortsæt indtil at det ser pænt ud.

    Ovenstående planslibning har virket på både et Honda 125ccm 2 takt LC topstykke og på Yamaha 125ccm 2 takt LC topstykke.
    Begge var hule, så de var utætte ind imod cylinderen.


  • #19   16. okt 2017 Det vil jeg prøve. Mange tak smiley

  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #20   16. okt 2017 Hej. Vil det så sige at det Hot 50 topstykke som thansen sælger er højkomprimeret som det er, eller skal det os planes først.

  • #21   16. okt 2017 http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse-scooter/75761-forskellige_mina_topstykker
    Se Hot 50 topstykket og K-Star topstykket.
    Der er noget af en forskel.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #22   16. okt 2017 Hej Tommy og tak for svar.
    Ja jeg kan godt se at det fra Thansen har meget lidt kant i forhold til det originale, men skal jeg så købe det som Thansen sælger til Hot 50 eller Sonic? Eller det er måske det samme. Det skal bruges til en Hot 50


  • #23   16. okt 2017 Bed dem om at lægge begge to på disken.
    Vælg det med den mindste kant.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #24   17. okt 2017 Ok, det vil jeg gøre.
    Tak for hjælpen Tommy smiley


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #25   17. okt 2017 Så har jeg været i Thansen, begge topstykke har samme vare.nr i deres eget interne system, så ingen forskel om man køber det ene eller det andet.
    Og på det topstykke jeg fik fremvist syntes jeg også at kanten var meget høj, dog har jeg ikke haft det orginale med til at sammenligne med.


  • Lasse J
    Lasse J Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
    #26   17. okt 2017 Fik et dårligt billede i Thansen, og måske der er lidt mindre kant, syntes at det var svært at se i butikken.

    profilbillede
  • #27   17. okt 2017 Den kant kan man sagtens plane helt ned. Der kommer jo også en tyk toppakning.
    Som det er der, så giver det ikke ret meget.


Kommentér på:
Begrænsninger

Annonce