Begrænsninger {{forumTopicSubject}}
Har et hot 50 fra 2016 hvor jeg har smidt gg på, pillet skiven samt fjernet begrænsningspladen mellem membranen og studsen. Sidder der flere begrænsninger, og i så fald, hvor sidder de så?
Har et hot 50 fra 2016 hvor jeg har smidt gg på, pillet skiven samt fjernet begrænsningspladen mellem membranen og studsen. Sidder der flere begrænsninger, og i så fald, hvor sidder de så?
Spar penge på din forsikring
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
husk at sætte en 74 er dys i med det du har lavet ved den
okt 2015
Følger: 11 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 16 Svar: 30
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
en 82 er synes jeg virker lidt stor til din scooter når kun begrænsningerne er taget
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Kompressionen er kun 6,5:1
Den skal du have meget højere op.
Til sammenligning, så har en 100% std Aprilia SX50 en kompression på 11,5:1
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
For det kan du være sten sikker på at det er.
Og planer man topstykket helt ned, på en Hot 50, så kan du mærke det rigtigt meget.
Og ender du med at plane det så meget ned, så squish bliver under 0,8mm så giver man den en ekstra bundpakning og så har man tilmed givet den tidligere porttimings.
Det er lidt utroligt, at det ældste trick i totakt tuning er gået tabt i den nyere tid.
Der er begyndt at danne sig et billede af de ting du siger herinde, 100% beror sig på hvad andre mener og gør og ikke hvad du selv har prøvet i den virkelige verden og at din mængde af personlige forsøg kan tilskrives det minimale, for du gør jo kun det som alle de andre amatøre gør.
At tune en totakter kræver en dybere forståelse for hvordan en totakter virker.
Der findes et hav af bøger, som du bør læse, for at få en bredere viden omkring porttider, ekspansionskamre, gearingspotentiale og hvad der ellers hører til emnet.
For det står lysende klart, at du ikke har læst en eneste af disse bøger.
Det du bidrager med mest herinde, er misinformation og fejlfortolkninger.
Det er begyndt at blive ret så irriterende, til grænsen af at du "troller" dette forum.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Så ingen gider at have gratis HK?
Så er det noget sært, at der er så mange mange indlæg, som netop går på at ejeren har fjernet ring og tragt, samt monteret GG og ejeren spørger ind til mere optræk og topfart.
Og de fleste af dem spørger ind til billigst mulige måde
Og så vil du seriøst fraråde folk at då gratis HK?
okt 2015
Følger: 11 Følgere: 8 Scootere: 2 Emner: 16 Svar: 30
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
så det du skrev i # 6 kan du godt glemme
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
maj 2016
Følger: 21 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 211
jan 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Hvis du har et originalt Hot 50 topstykke og en masse andre, så plan de andre og gem det originale.
Hvis du har massere af originale Hot 50 topstykker, så er det bare om at komme igang.
Og ja, man kan sagtens starte ud med en nyere flise.
Bare husk at slutte af på korn 400 med vand, på et spejl, så det bliver ridsefrit og plant.
Flisen er KUN til at skrælde nogle mm af med.
Hvorfor skulle man ellers plane topstykkerne på de gamle Puch Maxi?
Det var det første, som jeg gjorde på min Vespa Bravo.
Og det var på en flise og den er uden toppakning.
Og det blev tæt. Ufatteligt, men det gjorde det.
Jeg vil ikke anbefale nogen at gøre det uden også at give det en tur på korn 400 med vand, på et spejl.
dec 2015
Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
http://www.thansen.dk/supersearchnew.asp?startid=-240974473&n=1712458000&brandid=1712452818&modelid=1712457698&engineid=1712458000#result
maj 2016
Følger: 21 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 211
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Læg et viskestykke.
Gør det vådt.
Læg et spejl på viskestykket.
læg et ark vådeslibepapir korn 400 på spejlet.
Gør det vådt.
Kør topstykket i cirkler 10 gange.
Vend det 180 grader gange og gør det 10 gange igen.
Vend det 90 grader osv.
vend det 180 grader osv.
Fortsæt indtil at det ser pænt ud.
Ovenstående planslibning har virket på både et Honda 125ccm 2 takt LC topstykke og på Yamaha 125ccm 2 takt LC topstykke.
Begge var hule, så de var utætte ind imod cylinderen.
maj 2016
Følger: 21 Følgere: 12 Scootere: 3 Emner: 20 Svar: 211
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Se Hot 50 topstykket og K-Star topstykket.
Der er noget af en forskel.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Ja jeg kan godt se at det fra Thansen har meget lidt kant i forhold til det originale, men skal jeg så købe det som Thansen sælger til Hot 50 eller Sonic? Eller det er måske det samme. Det skal bruges til en Hot 50
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Vælg det med den mindste kant.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Tak for hjælpen Tommy
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Og på det topstykke jeg fik fremvist syntes jeg også at kanten var meget høj, dog har jeg ikke haft det orginale med til at sammenligne med.
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.161
Som det er der, så giver det ikke ret meget.
Begrænsninger