{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Marcus  O
Marcus O
Tilmeldt:
27. jan 2017
Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 26

Er jeg blevet snydt her? {{forumTopicSubject}}

Fik DR Racing 70cc, jeg fik den monteret etc,
Kørte først med 92 dyse med 8gr ruller i et godt stykke tid uden problemer, men den kørte ikke hurtigere end 75 km/t hvilket jeg syntes var fucking mærkeligt?!

Så smed jeg 96 dyse i sammen med 6gr ruller, meget bedre optræk hele vejen op til.... De samme fucking 75 km/t?!?! Det var et brugt kit købt af en, og karbu har været indstillet ordenligt og tændrøret har været lækker Cocio brunt så jeg fatter hat og føler enlig bare jeg har spildt penge og tid på det lorte kit....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg blevet snydt her?
  • #1   16. jul 2017 det kommer jo an på resten af din opsætning... du får mere ud af det med en 19mm eller 21mm karburator og en 9K udstødning.. hvis du kun har tun cylinder så får du den ikke op på mere end de 75...

  • Marcus  O
    Marcus O Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 26
    #2   16. jul 2017 Har std luftfilter med pillet tragt og Malossi skum i den og std karbu med en ældre Polini pot som har samme størrelse som 11k r-Setup

  • #3   16. jul 2017 Alt for tunge ruller..

    Hvad er det for en udstødning du mener matcher 11k?


  • #4   16. jul 2017 Begrænset cdi? Måske

  • #5   16. jul 2017 min nrg køre 100 med samme cylinder 17.5 karburator og standart filter og en eller anden techno udstødning men hvad maskine er det du har

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #7   16. jul 2017 Det kan tage en del topfart hvis man feks kører med for stram trykfjeder! Man skal KUN montere stramere trykfjeder hvis remmen glider . Nu ved jeg selvf ikk om du kører med anden trykfjeder men det kunne være en årsag.

  • #8   16. jul 2017 Han har den Polini, som svarer til GG.
    Derfor ender han på 75kmt.
    Han har sikkert ikke tjekket stemplet for slid, eller cylinderen for slid.


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #9   16. jul 2017 Jeg syntes du skulle prøve et sæt 5 g ruller. Og som andre siger så er 75 kmt også ret realistisk ift opsætningen. Dog vil jeg gerne påpege at dr racing er et rigtig godt SPORT kit der bare holder,jeg har kendskab til flere der har kørt 8~10.000 km uden at ha været afmonteret overhovedet. Det er en rigtig god erstatning for det originale cylinder.

  • #10   16. jul 2017 Dr Racing er det mindste 70ccm der overhoved findes, så at kalde det for et godt sportskit, er lidt af en overdrivelse.

    Jeg tænker at det bare er blevet slidt ned.


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #11   16. jul 2017 Du har ret til at ha DIN mening Tommy, folk har forskellige meninger om hva der er "godt". Men jeg vil dog gerne give dig ret i man kan nemt få andre sportscylindrer der er vildere og kører hurtigere. Nemt endda

  • #12   16. jul 2017 Nævnt et enkelt 70ccm kit, som yder mindre??!!

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #13   16. jul 2017 Som yder mindre? Interessant, siden du spørger så bla. Stylepro, polini sport, og uden tvivl adskillige kinøjser-cylindre? Der er skam mange at vælge imellem.. Det der i mine øjne gør dr. Til et godt sportskit er følgende - 1. holdbarheden 2. At du ikke behøver alverden til at begynde med, men kan bygge på opsætningen hen ad vejen 3. Ydelsen, det er en 6 kanals 47 cylinder så der er godt med potentiale til højere omdrejninger senere hvis ønsket. Eneste minus er at det er støbejern. Men det fungere stadig godt til hverdag.

  • #14   17. jul 2017 Din karburator er efter min mening for lille og derved mangler du farten, for jeg kører med Dr. Racing 19mm karb. 9K udstødning - std. luftfilter med snorklen fjerne og sportselement i på min Sonic og den går 93kmt ( GPS ). Det må have været billigt det kit du har sat på, for Dr.Racing er ik noget dyrt kit fra ny. Jeg ville hive cylinderen af den og tjekke, om den er mørk/sort under stempelringene. Hvis den er mørk/sort der lukker dine stempelringe ik tæt, så det kan også være derfor du mangler farten.

  • #15   17. jul 2017 Tommy
    Zoot Pro Stock 70ccm det yder mindre end dr racing


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #16   17. jul 2017 Hvis du vil renovere så kan jeg anbefale et R-Setup stempel og R-Setup blå o rings topstykke. Det gir lidt ekstra kræfter og fungere rigtig godt på dr. Racing

  • #17   17. jul 2017 #16
    Hvis stemplet er dødt, så er cylinderen der oftest også.
    Total mangel på honingsringe.


  • #19   17. jul 2017 #18
    Jeg tænker lidt det samme.
    Sikkert en 15/41 primær.


  • #20   18. jul 2017 Jeg har kørt DR Racing 70cc, std kabu med 78 dysse, b8 tændrør der var Cocio brunt, gg, Multivar, 5,0g ruller, std kobling med gul malossi tryk den rendte 85 konstant op af bakkerne var den lige nede og snitte 80, da jeg fik 21mm på og malossi sport topstykke og så et sæt 6 G ruller mener jeg der rykkede den på baghjul når man holdte i et lyskryds og skulle over for grønt der var topfarten 89 på lige vej og 85 op af bakkerne, med to på rendte den 86 ud af lige vej, alt er målt efter gps

  • #21   18. jul 2017 Og det var på en hot 50 med std luftfilter

  • #22   18. jul 2017 Andreas, dyse #78 til 70cc Dr. Racing lyder til at være en del for lille..?
    - Hvis farven på tændrøret har passet, så har dit luftfilter da været pænt tilstoppet..?


  • #23   18. jul 2017 Ja det lyder også meget underligt, alle mine andre venner der havde DR Racing 70cc på kørte med 86 og 88 dysse, men min havde rigtig god forbrænding på 78 dysse og den kunne knap nok køre med en 82 dysse fordi den hostede og spruttede, og jeg har haft den cylinder på flere blokke og den skulle stadig kun have 78 dysse

  • #24   18. jul 2017 Så har der været støbefejl i skyllekanalerne, eller også har dit luftfilter været tilstoppet.
    Den dyse er så tæt på den originale til en 40mm 45'er cylinder, at det gør helt ondt..


  • #25   20. jul 2017 Det var lige meget om jeg kørte med std filter eller power den kørte kun med en 78 dysse alt der over haltede den med

  • #26   20. jul 2017 Alene den udtalelse skriger langt væk af forkert justering eller en defekt det sted..

    Med mindre vi snakker tilstoppet standard filter og et kørte filter fra Thansen..
    - De kører vel begge lige ringe..


  • #27   20. jul 2017 En fart-mur ved 78kmt kunne sagtens være en fejl på tændingen, som begrænser omdrejningerne.

  • #28   20. jul 2017 Det var dog et speedline power filter

  • Marcus  O
    Marcus O Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 26
    #29   26. jul 2017 Jeg ved det er et ældre Polini Motori rør så det er slet ikke i nærheden af det lort til GG? Der er som jeg har sagt lige så stort som 11k, og har fundet ud af at det ikke var DR Racing (dem som havde den havde filet det støbte navn væk) da det slet ikke ligende DR på nogen måde...

    Den har fået for meget benzin i forhold til hvad cylinderen kunne klarer og har varme sat sig derefter desværre..


  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #30   26. jul 2017 Den har nærmere fået for lidt benzin. Derfor den har sat sig.

  • #31   26. jul 2017 Marcus..
    Hvis din udstødning ikke er et knækrør, så er det præcis samme ydelse som GG, og langt fra 11K.

    Og som Kasper siger, så har den ikke fået for meget benzin, men for lidt..
    - Du varmesætter ikke noget med for meget benzin, så kører den bare langt fra optimalt..


  • #32   26. jul 2017 Den kan ikke sætte sig pga for meget benzin.

  • Marcus  O
    Marcus O Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 26
    #33   2. aug 2017 Okay, men det lyder bare fuldstændig absurd at den fik for lidt benzin med 96 i en std karbu? :S

    Jeg får et DR af en ven nu her, hvilken dyse vil i sige jeg skal starte i så jeg er 100p på at den får nok?
    Ved godt den skal 4 takte til at starte med også dyse ned smiley


  • #34   2. aug 2017 Lige netop.
    Start med din dyse 100 og se hvad den siger til det.


Kommentér på:
Er jeg blevet snydt her?

Annonce