{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.638 visninger | Oprettet:

Neos 4t er lidt sløv {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Nå nu gider jeg ikke Pgo mere, er træt af knallerter der konstant dør ud på mig så jeg har nu købt mig en Neos 4t fra 14 af.
MEN!
Forfanden hvor er den bare sløv.
33km/t rammer den når den skriver 36 på speedo.
er her nogen der har en Neos 4t'er der har nogle tips til bare at få den til at ramme omkring de 40?
den skal ikke køre superstærkt men bare lige nok til at holde sig på sidenaf ikke at få bøder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neos 4t er lidt sløv
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   1. jul 2017 Du kan fjerne bøsningen mellem de forreste remskiver eller sætter en smallere bøsning.

• #2   1. jul 2017 inde ved vario? smiley
    nu har jeg slet ikke pillet noget ved den endnu.
    men er det sådan en Sim ring ? mekanikeren der forhandlede den for en privat kunde sagde godt nok han havde flyttet på ringen derinde for at den sq køre lidt hurtigere, men skader det at fjerne den helt?
    han snakkede om en original variator man kunne sætte i og så ville den rende nogen og 40

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#3   1. jul 2017 https://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.php#variator
    Skader ikke at fjerne bøsningen med det skader at have den i.
    Det er så bare ikke tilladt på offentlig vej.

• #4   1. jul 2017 ved du hvad den ca vil rende efter den er ude? smiley og mange tak for svar smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#5   1. jul 2017 Gætter på 50 km/t.
    Jo breddere bøsningen er jo lavere bliver topfarten.
    Så hvis du vil have en bestemt hastighed kan du måle hvor bred bøsningen er og teste topfarten med og uden bøsning så kan du cirka gætte dig til hvor bred den skal være for at få en bestemt topfart.

• #6   1. jul 2017 lav en hjemmelavet skive det har jeg gjort med min Wallaroo og Baotian 4t scooter. de kørte begge med original skiver i. og synes selv det var var lidt langsomt.
    så jeg tog en VVS rør i samme tyggelse og størrelse. så skar jeg den lidt mindre end det originale så. så fik jeg den fin skåret så den kørte lige omkring de 40. som er lovlig. det kan gøres meget precis, men husk ikke tag for meget af ad gangen.

• #7   2. jul 2017 min variator ligner sq ikke lige den på en totaks, jeg kan i hvert fald ikke se den klassiske begrænsnings skive

profilbillede
  • #8   2. jul 2017

profilbillede
  • #9   2. jul 2017 har fjernet den sølvfarvede sim ring og det hjalp ikke noget, ved ikke om det skader?
    prøvede at fjerne den store brune ring, men så sad blæserhjulet løst så skal den fjernes skal jeg lige have nogle sim ringe først.
    nogen der kan tegne en pil til hvad de mener er begrænsningen?

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#10   2. jul 2017 Der er ikke nogen begrænserbøsning i så den er nok taget ud.
    Du kan se på remskiven at der ikke er slid på den yderste 1 cm.
    Ved ikke om det er originalt det der.
    Prøv og undersøg dele og skriv ned eller tag billeder. Kunne måske være kileremmen er kortere eller smallere end originalt.
    Tjek at de bagerste remskiver bevæger sig som de skal.
    Tjek om rullerne skal skiftes.

• #11   2. jul 2017 Har læst i en anden tråd at det skulle være selve variatoren der er begrænset, selvom der under typegodkendelsen står det er en bøsning ml. hjulne jeg er simpelthen forvirret.

kan se de har det de kalder en ubegrænset variatorskål inde på KGI, kan det være selve skålen der er begrænset somhow?
    og betyder det noget at jeg køre uden den lille søvfarvede skive fra billede 1i? den er ude nu nemlig så jeg vil ikke trille for langt på den hvis det har nogen betydning

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#12   2. jul 2017 Ja det kan da godt være der er noget med selve skålen når de skriver sådan. Prøv og sammenlign den med billederne på https://www.kgi.dk/product/19783-20737/yamaha-neos-4t-2012-/variator-ubegraenset

Jeg ved ikke hvordan de skiver skal være på den model.

• #14   2. jul 2017 ved ikke lige hvad der helt er af forskelle på dem, men jeg har forsøgt at bestille en fra kgi og så må vi se om det ændre noget.
    makkeren jeg købte den af snakkede noget om en original vario der ville øge farten.
    hvis ikke den eletroniske begrænsning ramler ind over håber jeg det virker for 33 er godt nok dødt løb haha.
    std. ruller i sådan en er 6,5gr 15*12? nogen der ved det?
    har søgt og søgt men har ikke lige kunnet finde noget certificeret yahama der svarer på det smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#15   2. jul 2017 Hvis det var mig ville jeg hellere havde bestil malossi multivar der får du en masse med og det koster næsten det samme.
    https://www.kgi.dk/product/11899-20737/yamaha-neos-4t-2012-/variator-malossi-multivar
    Det skulle være Malossi Multivar 5113603 der passer til Yamaha Neo's 4T (NEO’S ie 4T LC euro 2 (A316E)).

• #16   2. jul 2017 Nu har jeg allerede bestilt den anden så det forsøger jeg smiley
    kan man regne med easyparts hjemmesiden? de skriver den kører med 4,8gr ruller?

• #17   4. jul 2017 fik smidt den vario i idag og nogle 9,5g ruller som skulle være originalen iflg. kj cykelcenter (solgte dem som originale neos ruller ingen vægt angivet)
    og nu render den 47-48 på speedo, fik målt den til 44 (46 på speedo) ved en fartmåler i nærheden smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#18   4. jul 2017 Gad vide hvis de originale er 4,8 gram at det er derfor kileremmen ikke kan komme helt ud fordi det lyder meget let.
    Tag gerne nogen billeder af dem så kan vi måske se det på metaltykkelsen.
    Eller vej dem hvis du har en følsom nok vægt til det.

• #19   5. jul 2017 vejede rullerne der sad i i starten og de vejede 8,5g.
    men selve varioskålen var meget tykkere end den ubegrænsede.
    har læst flere påstande omkring hvad der ku være original vægten, det var derfor jeg bare købte dem hos en yamaha forhandler så jeg vidste det var dem.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#20   5. jul 2017 Tag gerne nogen billeder og fortæl hvor du mener den er begrænset så andre kan vise det.
    Har vist ikke hørt om den form for begrænsning før.

• #21   5. jul 2017 nu har jeg jo desværre lige samlet skidtet igen da jeg bruger den til hverdag, men køber man den ubegrænsede og lægger dem ved siden af hinanden kan du se den originale vario skål er dobbelt så tyk i selve metallet som den ubegrænsede, så selve vario skålen er helt klart en begrænsning i sig selv.
    har ikke gjort andet end at skifte den.

Kommentér på:
Neos 4t er lidt sløv

Annonce