306 visninger
|
Oprettet:
Finjustering af maskine {{forumTopicSubject}}
Har fået det her polini Corsa sat på + 19mm dellorto, technigas next og standard filter.
I første omgang havde jeg en dyse 92 i, hvilket gjorde at den næsten ikke ku stå i tomgang, medmindre tomgangsskruen ogvar skruet helt ind og luftskruen helt ud.
Nu har jeg så en 87 dyse i, og nu står den fint i tomgang, men 4takter lidt når den kommer op i omdr.
Ska jeg så virkelig endnu længere ned i dyse, på et Polini Corsa cylinder?
Vi er jo næsten nede i standard dysestørrelser på sån en Morini motor;)
maj 2017
Følger: 36 Følgere: 43 Scootere: 2 Emner: 18 Svar: 281
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- Et sports filterelement til original kasse vil være en god ting med den opsætning..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Dysen har absolut ingenting med tomgangen at gøre.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 86 Scootere: 1 Emner: 67 Svar: 319
Havde overvejet det med filteret, da der ikke sidder nogen studs i den filterkasse som man kan fjerne.
Derfor ska der skæres et større hul, istedet for det bette hul fra standard som der på størrelse med en pegefingertykkelse.
jul 2011
- Derfor skal dysen også være mindre end normalt, da den ikke kan trække nok luft til at forbrænde benzinen..
maj 2006
Et doppler af de der lydløse filtre, er det at anbefale?
https://speedline.dk/scooter/suzuki-katana-ac/luftfilter/powerfilter-doppler-air-system-1
jul 2011
maj 2006
Det vil næsten blive det pæneste....
Maskinen kommer alligevel ikke ud i regnvejr eller lign beskidte situationer....
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
https://www.msp-tuning.dk/luftfilter-doppler-kart.html
Dette er stort set støjfrit.
maj 2006
Dysen, 87'er var/er for lille.
Det originale luftfilterkasse uden modificeringer er ikke nok til polini corsa med 19mm dellorto.
Derfor lavede jeg i bunden af kassen 3stk Ø3.5cm huller, og satte en 92'er dyse i dellorto og tilbage til grundindstilling med tomgang og luftskruen.
Den startede op, og stod let og elegant i tomgang, ifht. de andre gange hvor den ikke ville stå i tomgang med 92'er dyse.
Oveni det, så 4takter den næsten ikke mere, og det lader til, at den nu godt ku klare en dyse størrelse op.
Derfor... konklusionen er, at den har manglet luft, hvilket den nu får rigeligt af.
Den tager voldsomt fat nu, og går voldsom hurtigt op i omdr.
Maskinen har ikke været ude at køre endnu, og derfor leger jeg stadig kun med tomgang, og blid gas, som en del af tilkøringen.
-Jeg venter på nyt bremsegreb... tør ikk køre på den uden bremser
Men tak for rådene og fif herinde
Finjustering af maskine