Anbefaling {{forumTopicSubject}}
Nogle der kan anbefale dette kit?
Først og fremmest skal det kun bruges til hverdag og ikke til race så gider ikke dumme
Kommentar
Den skal på en jog AS og håber den ville rykke lidt
Evt opsætning?
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 51
17,5
R setup 9 k
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
og evt 5 grams ruller meget gerne i en sports variator / eller en alm variator
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 51
Kobling stage 6 rød Malossi tryk og blå trim
Malossi rem
17,5 karbu med dyse 92 og med powerfilter
Zoot Pro 70cc
Regner jeg med
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så er du oppe på 90 kmt, uden at motoren skriger.
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 51
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Topfarten er 60kmt.
Skifter du gearingen på en std Jog fs 45, så går den fra 60kmt til 75kmt.
Been there, done that.
Jeg satte så bare en 17/40 primær gearing på den, som var lidt for høj.
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 19 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 51
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Man finder styrken ved at sammenligne med de originale.
Omdrejningerne afhænger også en hel del af koblingsarmenes vægt.
Til sammenligning, så er de originale fjedre på en CPI Oliver City hjernedødt stramme.
Det er nemlig en 112mm kobling med meget store/tykke/tunge koblingsarme.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Trimfjedre er ultimativt det sidste, som man piller ved.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Trykfjederen har kun 3 formål.
1. Trække tilpas hårdt, så kileremmen spændes rundt/ned på bøsningen.
2. Modvirke at remmen glider.
3. Spænde ind på remskiverne, så motoren skifter til de rigtige omdrejninger, når remmen trækker remskiverne skråt ind imod hinanden.
Trimfjedrene har kun et enkelt formål.
1. file den rigtige mængde på koblingen, indtil at primær akslen har nået de rigtige omdrejninger, så det ikke længere er nødvendigt at file på koblingen.
Af hensyn til gasrespons ved stilstand, så ville jeg til enhver tid vælge nogle trimfjedre, som er en smule for slappe, i forhold til maksimal optræk ved fuld gas.
Hvis trimfjedrene er "rigtige" til max optræk ved fuld gas, så skal den have for mange omdrejninger, hvis man vil sætte igang stille og roligt og scooteren bliver ustyrlig under 15kmt, hvis man ligger omkring +10HK
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Zoot er udmærkede varer til prisen, jeg ville ikke selv være bange for at smide mine penge efter den cylinder.
Anbefaling