{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.962 visninger | Oprettet:

Henrik P
Henrik P
Tilmeldt:
8. nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Aprilia SX 50 2016 - CDI begrænset? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogen der med 100% sikkerhed ved om CDI på nogen måder er begrænset på en Aprilia SX 50 2016?

Den har 6 gear, begrænser-plade fjernet ved indsugning, andet forrør uden begrænsning eller blindtarm, 104 hoved dyse, 13T tandjul.

Den kører ca 70-72 km/t målt på GPS. Måske 75 ned af bakke...

Problemet er at der ikke sker noget fra ca 3/4 gas til fuld gas. Den kører hverken langsommere eller hurtigere.
Omdrejningsmåleren går ikke meget op over 3/4 heller.

Derfor tænker jeg om CDI har en eller anden form for begrænsning på omdrejninger.

Jeg har søgt en masse om det, men nogen siger den ikke er begrænset og andre det modsatte. Men det er ikke fra nogen der selv har lige denne model/årgang.

Så er der nogen her der har en Aprilia SX50 fra 2016 der har erfaring med om CDI er begrænset?

Jeg har også tænkt på om det kan være katalysatoren i udstødningen der gør den ikke vil tage flere omdrejninger, og overvejer at købe en Yasuni Cross ML for at teste med den.

Det skal siges at den faktisk kører ret godt og tændrøret ser fint ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia SX 50 2016 - CDI begrænset?
  • #1   8. nov 2016 Hva str bagtandhjul?
    Og syntes den dyse lyder meget stor til en std cylinder


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   8. nov 2016 Bagtandhjul er standard 52T (mener jeg).
    På en "unrestricted" er hoveddyse str. 104 standard størrelse til Dellorto PHVA 17.5mm på en Derbi/Piaggio D50B0 motor.

    Blev leveret med begrænsninger fjernet og lovet omdyset af forhandler, der dog lige havde glemt det. Der sad derfor stadig en 74 hoveddyse i, så den fik alt for lidt, og kunne max køre 55 km/t
    Har derefter sat større og større dyse i. Først 86, så 90, 96,104 og nu 110.
    Tændrør ser stadig perfekt ud og den firtakter ikke ved fuld gas.
    Der er ingen mærkbar forskel på 104 og 110 dyse.


  • #3   8. nov 2016 Prøv med dyse 96 igen.
    Det lyder mere rigtigt.
    Det vil give dig lidt mere krudt ved de høje omdrejninger.

    Har du tjekket om der er en begrænsning i bagpotten?

    Se især billede 5 og 6.
    http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/Tutorials/Tutorial6.aspx


  • #4   9. nov 2016 Hvis den tager fulde omdrejninger i frigear så er den ikke begrænset.

  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   9. nov 2016 Mener bestemt ikke der er begrænsninger i bagpotten.

    Fulde omdrejninger - hvor langt oppe på omdrejningsmåleren er det?
    Den går kun ca. til den sorte streg jeg har tegnet.


    profilbillede
  • #7   9. nov 2016 Ja fulde omdrejninger det er omdrejningstælleren kørt helt i ud

  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   9. nov 2016 Fik lige set lidt på den originale "Ducati energia" CDI der sidder monteret.
    "32399010" "9400" "15 03"

    Tænker at "32399010" er modelnr og "15 03" er produktionsdata.

    Ingen af de andre CDI jeg finde på nettet har "9400" stående, så mon ikke dette betyder den er begrænset til 9600 omdrejninger...


    profilbillede
  • #9   10. nov 2016 Det er nemt nok.
    Hvis du har omdrejningstæller på den, så giver du den fuld gas i 3. gear og kører ud, til den rammer 10.000rpm.
    Kan den ikke det, så har du svaret.


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #10   10. nov 2016 Der er omdrejninigstæller på som vist på billedet. Men det er kun en skala, man kan ikke se hvor mange omdrejninger det præcist er.

  • #11   10. nov 2016 75 på GPS er også udemærket, med den vindmodstand, som en Motard har.

    Hvis du skal have fart på, for små penge, så find et alu 80ccm kit hos Scooter-Attack


Kommentér på:
Aprilia SX 50 2016 - CDI begrænset?

Annonce