{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! tager mange omdrejninger
  • #1   9. jun 2016 Har du kommet en trykfjeder i fra en monstertruck? smiley

• #2   9. jun 2016 Det std trykfjeder smiley

• #3   9. jun 2016 Strammer trykfjeder

• #4   9. jun 2016 På toppen har det intet at gøre hvad ruller eller fjeder der sidder. Når du accelererer gearer CVT udvekslingen op, men når den når "højeste gear" vil den ligesom ethvert andet køretøj med fast udveksling kun kunne øge hastigheden ved at øge omdrejningerne.
    Du har derfor to muligheder: Give mindre gas når du har nået højeste gearing og kan høre omdrejningerne stige eller at hæve hele gearingen på maskinen sådan at du ikke har kræfter til at køre op i de høje omdrejninger når du har kørt gearingen ud. smiley

• #5   9. jun 2016 Målte den til 80 efter gps tidligere... hmm troede stalker var højere gearet en til 80
    .. ?

• #6   9. jun 2016 Men har en polini sekundær gearing jeg prøver og smide i imorgen. smiley

• #7   9. jun 2016 Prøv at sæt en medium hard trykfjeder i. Std trykfjeder til corsa er ikke optimalt

• #8   9. jun 2016 Nomack, hvordan skulle det have nogen som helst indvirkning på hvad der sker når gearingen er kørt ud udover at forøge tabet i transmission?

• #9   9. jun 2016 Prøv at kør med std trykfjeder på en møj tunet scooter og se hvad der sker

• #10   9. jun 2016 Så du mener at remmen glider når gearingen er kørt ud og fjederen trykker aller mest?
    Hvis den glider til sidst burde den glide meget fra starten af og så burde det da ikke være på toppen at han ville have problemer.

• #11   10. jun 2016 Ved 3/4 del gas køre den 70-75 uden og tage sindsyg mange omd, fuld gas når den måske lige 80 og tager rigtig mange omd uden at komme videre.. og det skal lige siges at jeg har prøvet en hebo kobling med rød trykfjedre og en delta clutch med sort tryk fjedre, nu sidder der en anden delta clutch i med std tryk fjedre...

• #12   10. jun 2016 Eller den er enlig bare sløv hele vejen op

• #13   10. jun 2016 Jeg har kørt det igennem lidt teori om gummiremme og dæk da disse er ret sammenlignelige og jeg må indrømme at uden at du får fat i en omdrejningstæller kan jeg ikke lave nogle specifikke udregninger for at se om det virkelig er tilfældet, men jeg er fundet frem til en situation hvor det Nomack foreslår kan lyde som løsningen.

Antager vi konstant udveksling vil du ved en stigning fra 70 til 80 km/t have en stigning i omdrejnigner på 14%, hvilket er mellem 1000 og 1500 hvis dine omdrejninger ved 70 km/t er mellem 7 og 10.000. smiley
    Dette kan godt give anledning til en del lyd og alt efter motorens karakteristik kan lyden godt pludseligt lyde højere, efterhånden som man kommer tættere på udstødningens tunede omdrejningstal, hvis et sådant findes.

Det, som jeg ikke havde tænkt på før er, hvordan selve elasticiteten af remmen kan ændre udvekslingen idet der er et såkaldt "slip". Jeg havde ikke tænkt på dette, da denne oftest antages konstant og ca. omkring 1% for maskiner der er korrekt dimensionerede og opspændte og som kører med nogenlunde konstant omdrejningstal og effekt. Men intet af dette passer jo på en tunet scooter, hvor dimensioneringerne ikke længere passer og hvor omdrejningerne og effekten jo stiger og falder kraftigt. smiley
    Slip er forskellen på den teoretiske udveksling der udregnes med remskive diametrene og den faktiske udveksling. Slippet kommer af at remmen på den stramme side er strakt ud af en kraft der er lig forspændingen fra fjederen og den overførte kraft mens remmen på den slappe side kun er strakt ud af en kraft fra forspændingen. smiley
    Når du kører ved højeste gearing og så giver mere gas vil den yderligere kraft på den stramme side strække remmen yderligere og dermed hæve slippet, så det har samme effekt som at gå ned i gearing. Altså med mere gas hæver du omdrejningerne men fordi du samtidig "sænker gearingen" fordi slippet hæves vil du altså få en mindre udveksling og dermed får du ikke en lige så stor hastighedsforøgelse ud af de ekstra omdrejninger.

Hvis du tager en kraftigere fjeder vil du få et større friktionstab i udvekslingen og du vil også få et større slip over hele linien. Til gengæld vil stigningen i slip når du giver gas være mindre og du vil derfor ikke have så stor en stigning i omdrejninger, men dette vil nok være fordi du i forvejen har højere omdrejninger ved samme hastighed end før.

Altså vil det at skifte til en kraftigere trykfjeder gøre at du ikke oplever så stor en procentvis stigning i omdrejninger fra 70 til 80 km/t, men det vil samtidig hæve dit tab i transmissionen og dermed gøre at du får mindre ud af din maskine. smiley
    Du bør ALDRIG skifte til en hårdere trykfjeder hvis ikke din rem glider, men hvis den glider burde du kunne mærke det allerede fra lavere omdrejninger, hvor trykket fra fjederen er mindre, men det lyder ikke som det du beskriver.

For at udregne om slippet virkelig er dit problem eller om forskellen i slip bare er 1-2% kræver det dog sammenligninger af omdrejninger og hastigheder og så skal vi have målinger fra en omdrejningstæller. smiley

• #14   10. jun 2016 Jeg tror måske også at en rem med kraftige fibre på langs kan sænke slippet fordi den så er stivere og ikke strækkes nær så meget, men jeg kan ikke lige i hovedet få tallene til at gå op og gider ikke lige nu lede bøgerne igennem efter den rigtige formel.. smiley

• #15   10. jun 2016 Startede med 5g ruller der tog den sindssyg mange omd fra bunden og nu er jeg oppe i 8 g og det begynder at hjælpe på det men den tager stadig for mange og skal lige siges jeg har sat gg på nu, kan det virkelig passe jeg skal højere op eller evt, skifte gearing.

• #16   10. jun 2016 Hvis den er sløv hele vejen vil det ikke hjælpe at skifte gearing, men tværtimod.
    Men du må lige uddybe, for rullerne har absolut ingen indflydelse på, hvordan maskinen kører når først gearingen er i maks. smiley
    Hvis den har vildt høje omdrejninger men langsom acceleration uanset rullerne kunne det lyde som om remmen glider, men hvis den bare er sløv kan det være fordi du med lette ruller er for langt over dit effektbånd og med tunge ruller for langt under og så har remmen fat. smiley

Så du må lige prøve at beskrive problemet mere præcist, med hvilke problemer der er ved hvilke forudsætninger. smiley

• #17   11. jun 2016 Ligger video ind imorgen smiley

• #18   11. jun 2016 Jeg ved nu ikke helt, hvor meget en video vil hjælpe da man aldrig rigtig fanger hverken lyd, vibrationer eller acceleration ordenligt. smiley

• #19   12. jun 2016 Har fundet ud af min rem kun går halv op på variatoren??? smiley

• #20   12. jun 2016 Men går den helt ned ved de bagerste remskiver?
    For så er din rem alt for kort.
    Hvis ikke så er der et eller andet andet der forhindrer den.

• #21   12. jun 2016 Det Gør den ikke .. ?

• #22   12. jun 2016 Så må du jo i gang med at undersøge hvorfor. smiley

• #23   12. jun 2016 Prøver og tag alt indmad fra en anden stalker og se om det hjælper..

Kommentér på:
Hjælp! tager mange omdrejninger

Annonce