{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fjerne begrænsninger på udstødning/luftfilter aprilia sr50
  • #1   3. jun 2016 Der er ikke noget der hedder en begrænsning i et luftfilter.
    Det er en indsugningstragt og sådan en finder du også på biler og motorcykler.
    Der er der for at der ikke skal komme for meget vand og skidt og møg ind i luftfilterkassen.

    Men hvis hullet er meget lille i den kan man bore den lidt op men du skal så regne med at den skal omdyses 2-6 nr op

    Hvad udstødning angår kommer det lidt an på hvad for noget værktøj du har til rådighed.

    Du kan feks bore og slibe den væk

    Eller du kan forsøge dig med en kraftig skruetrækker og evt en hammer.
    Men pas på du ikke for bøjet forrøret eller flangen.

    Eller du kan pille den af og gå ned på det lokale autoværksted spørge om der ikke lige er en gut den kan ordne det for en hund:-)



  • #2   3. jun 2016 ok, mente også indsugningstrakt. Mener faktisk der sider to begrænsninger der men har ikke skilt det ad endnu. Ang udstødning køber jeg et andet ubegrænset forrør. Tak for svaret Tobias...

    Ps. jeg går ikke efter fart/moment/hk men bedre lyd og måske bedre økonomi på benz og mindre slid på motoren. Jeg er helt grøn på området så gode ideer modtages gerne:)


  • #3   3. jun 2016 Hvis du søger bedre benzin økonomi - skal du i hvert fald ikke pille ved luften, for så skal der samtidig også mere benz til smiley

  • #4   3. jun 2016 Nej og faktisk heller ikke udstødningen men ringen hvis der er sådan en i.

    Du får lidt svært både og få bedre lyd + bedre benzinøkonomi

    Er du sikker på den har karburator og ikke er en ditech?


  • #5   3. jun 2016 Jep det en dellorto 17.5 mm karburator. hvad mener du med ringen Tobias? At jeg skal købe et glatrør eller hva? Har bare hørt sådanne begrænsninger er hårdere ved motoren og dårligere for benzin økonomien da motoren kører med højere omdrejningner.

  • #6   3. jun 2016 Ja hvis den er begrænset i varioen.
    Du ved ringen/skiven ved variotoren. Hvis der er det på den
    Køre den på høje omdrejninger og det slider remtrækket

    Ps prøv at finde dit type nr så kan du gå herind og finde typeatesten
    Og på den måde på forhånd vide hvad der er af begræsninger på den


  • #7   3. jun 2016 Super... tak. Har lige målt benzinøkonomien over de første 300 km til 34 km/L. Det sgu pænt for en to takter, så jeg vælger at give lidt mere luft og dysse op.

    Go sommer derude.


  • #8   3. jun 2016 Kan jeg godt forstå
    man skal også passe på derude blev selv nuppet i går smiley
    På en jeg troede var lovlig


Kommentér på:
fjerne begrænsninger på udstødning/luftfilter aprilia sr50

Annonce