{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.510 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Tilkørsel af dr racing evo 70 ccm {{forumTopicSubject}}

Hej der er jo mange meninger om hvordan man kører en cylinder til.... Jeg tænker at jeg vil kører min dr racing evo 70 ccm cylinder til med min standard udstødning med fjernet blindrør og uden begrænsninger i vario og membran... Det er en pgo hot 50 det cylinderkit ska' på.... Vil det være dårligt at kører mit cylinderkit til med standard udstødning? Men er det ikke en skrøne at der ska' olie i benzinen når der er tilsluttet oliepumpe..... Hvad dyse anbefaler I når der sidder standard karburator og standard luftfilter på med begrænsning i luftfilteret..... Og standard udstødning uden blindrør hvis dette altså ikke er skidt for motoren..... Håber på et par kloge hoveder kan hjælpe.... Jeg har kun kørt 50 ccm cylinderkit til nemlig.... Men har sku glemt hvordan det lige køres til osv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tilkørsel af dr racing evo 70 ccm
  • #1   17. dec 2015 Jeg har kørt mit til i 0 km fuld æde fra start og fuld gas lige fra kold det holder fint

• #2   17. dec 2015 Ja det er så bare ikke lige måden jeg vil kører mit til på men tak..... Er det dumt at bruge standard udstødning uden blindrør til dette kit???

• #3   17. dec 2015 det er fornuftigt at køre den 70 cc cylinder til med standard uds uden blindrør kaburator med standard dysse i og ellers alle begrænsningerne fjernet og kør den til med 1% heller 2 % olie i tanken + det den tager selv af olieblanderen / beholderen og det er 2 altså sådan den får enten 3 heller 4% i alt og det skal være med lave omdregninger 200/250 km og kun 2% når den er tilkørt og husk at dysse op bagefter og juster din luft/blandings skrue find en god lang øde cykelsti og få den kørt til inden kong vinter rigtig sætter ind smiley god fornøjelse

• #4   17. dec 2015 Så mener du at jeg bør kører med dyse 72 eller 74 imens jeg kører til?? Jeg troede at man enten kørte cylinderkittet til med kun 1 tank benzin eller en meget for stor dyse så der bliver bedre køling til stemplet.... Men er lave omdrejninger 1/3 gas de første 100 km og 2/3 gas de næste 100 km og derefter fuld gas men med måde så man kører med bundgas og sådan veksler og ska' den ikke stå i tomgang 10 minutter inden jeg kører

• #5   17. dec 2015 ja den dysse du plejer at køre med men KUN mens du køre til de 3 heller 4 % ekstra olie sørger for der intet sker af ulykker/varmesætninger og husk lave omdregninger og 200/250 km

• #6   17. dec 2015 Så max 1/3 gas er lave omdrejninger ikke???? Men ska' jeg lade den stå i tomgang i 10 minutter inden den første tur så motoren er varm inden jeg kører den til???? Jeg har lige købt en så aner ikke hvad dyse der er i men det er vidst nok 72 eller 74 men det vel fint med 74

• #7   17. dec 2015 jeg springer af tråden skal i gab smiley i seng arbejde i morgen vi kan skrives ved

• #8   17. dec 2015 Iorden Ole... Men vil du ikke svarer på min sidste besked smiley

• #9   17. dec 2015 ja det er meget vigtigt den bliver varm inden du begynder at køre når man er ved at køre en cylinder til

• #10   17. dec 2015 Hvad med det andet jeg spurgte om smiley

• #11   17. dec 2015 ja bare 1/3 gas og 74 dyse men kun den dysse til tilkørsel

• #12   17. dec 2015 Ja forstår bare ikke at dysen ikke ska' være størrer under tilkørsel..... Men er dyse 80 fint når det er kørt til

• #13   18. dec 2015 Fra fabrikken er der mikroskooiake ujævnheder på stempel og cylindervæg.
    De slides væk i løbet af den første lille million (slag på tærsken) motoromdrejninger.
    Normalt siger man 100 eller 200 km afhængig af fart på maskinen.
    Varmeudviklingen vil være højere indtil de små ukævmheder er væk.
    Derfor ikke for højt omdrejningstal for længe af gangen i dtarten. Risiko for overophedning == varmwsætning

• #14   18. dec 2015 Du må IKKE køre nogen steder med standard dysen.. Det er jo helt hul i hovedet..

Lidt for tunge ruller, en lidt for stor dyse, og standard udstødningen er en god idé ved tilkørsel..

De første 100 km med MAX 1/3 gas. De næste 100 km med MAX halv gas. Og se sidste 50-100 km. Med korte perioder med fuld gas, ellers mellem halv og 2/3 gas..

Derefter finder du korrekt dyse og ruller, til den udstødning du skal køre med..

Og de 2% olie pumpen giver er helt fint..
    For meget olie er en dum ting..
    - Men husk at smøre stempel og cylindervægen godt ind i olie inden du monterer det, så de ikke starter tørt..

• #15   18. dec 2015 Hvad med en dyse 88??? Men overvejer at købe r-setup cylinderkit blue top men gælder den samme tilkørsel der

• #16   18. dec 2015 Det er meget tæt på samme cylinder, så tilkørsel er den samme.. smiley

Ja 88-90.. Hvis det er for meget, så gå et par numre ned..

• #17   18. dec 2015 Er standard karburator fint eller sætter stemplet sig?

• #18   18. dec 2015 du skal bare ligge og draller rundt med lave omdregninger med samme dysse som der sad i den da du kørte uden begrænsninger 50cc og 40 mm og på 3 heller 4 % olie i benzinen slå triptælleren til 200/250 km og standard dysse og HUSK at dysse op når du skal til at justere og skal ud og prøve optræk osv jeg har kørt mange cylindere til med stor succes uden der er sket noget man skal ikke springe fra 74 til 90 dysse 16 numre op smiley for at køre en cylinder til resten opsætningen er jo standard

• #19   18. dec 2015 jeg tror ikke engang den kan startes med 16 dysse numre større og med standard luftfilter osv

• #20   18. dec 2015 Nu har jeg ikke læst det hele, men jo, du skal tilkøre den.

Jeg kommer personlight aldrig ekstra olie i, kører altid med 2%. Det kan sode din motor til. Du skal omkring have 80-88 dyse med std karburator og luftfilter. Så start i den store ende. Hvis den firtakter, skal du 2 numre ned i dyse, indtil den ikke firtakter mere. Dysen vil stadig være for stor, men lille nok til at du kan tilkøre den.

Du skal tilkøre den 200 km. Første opstart skal du lade den stå i tomgang i 10 min, slukke det og lade det køle ned. Derefter skal du lade det stå i tomgang 10 min, før du kører din første tur med lave omdrejninger. Så følger du nedenstående.

http://www.scootzone.dk/guides/diverse/tilkoering-af-cylinder/

Når den er tilkørt, skal du indstille dysen, luftskruen og tomgangsskruen.

• #21   18. dec 2015 Ole du må satme da ikke køre 70cc sport med standard dyse!
    Og da slet ikke under tilkørsel..

• #22   18. dec 2015 jeg kender flere der køre rundt med sports cylinder + self begrænsningerne taget og bare justeret op på blandings skruen især pgo folk

Kommentér på:
Tilkørsel af dr racing evo 70 ccm

Annonce