{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Lars J
Lars J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Mere bundtræk... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VGA versus 4 takt 45. Har fundet ud at Cdi'en kan pilles fra så den løber pænt hurtigt.
Jeg savner mere kraft når den skal op af bakker eller hvis der er modvind. Der går den ned med ca. 20-25km/t. Hvis nogen har gode råd uden at der skal ny cylle på tar jeg gerne imod. Er lidt "grøn" på 4 t feltet??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere bundtræk...
  • #3   15. nov 2015 De bryster sig gerne af enormt mange km/l de 4 taktere.
    Er næsten sikker på du kan få lidt mere ud af motorkraften under acceleration med nogen lidt lettere ruller i varioen. 10% lettere ca.

Satte et variokit med lidt strammere trykfjeder og lidt mettere ruller i min 125er og heiliger scheiße den kan accelerere. Det er så også 10 hk men du burde også kunne øge dit benzinforbrug en smule ved acceleration til gengæld for bedre acceleration. Hvis jeg har ret

• #4   16. nov 2015 Du kan tjekke opsætningen på min gamle sprint den have masser af bund træk

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #5   16. nov 2015 Tak for svarene. Griner meget af dit "Dark Moon".
    Brian, du har en 90 ccm på din sprint. Så er det klart den kan rykke. Går ud fra at mere benzin, malossi multivario og strammere trykfjeder? kan hive lidt bedre som Max skriver. Trykfjeder er det ved koblingen? Skal lige siges at min kører 45km/l , nogen gange mere, så økonomisk er jeg godt tilfreds. Hvordan stiller jeg benzintilførsel bedst?

• #6   16. nov 2015 Trykfjeder er ved koblingen ja men burde ikke behøves skiftes.
    I teorien burde det være nol bare at komme nogen lidt æettere ruller i.
    Benzinblanding justeres primært ved at skifte hoveddyse i karburatoren, men det skulle ikke være nødvendigt hvis ikke du roder med udstødning luftfilter eller karburator.

• #7   16. nov 2015 Nu ved jeg godt at 2 scootere ikke er ens, men jeg kører denne opsætning på en Giantco Venus 4 takt.
    Fjernet alle begrænsninger og dyset op til 92, samt finjusteret luftskruen.
    Rullevægt 6 gr ( mener jeg ).
    Fjernet friskluftsystemmet og kommet en SilentPro udst. på.
    HUSK og tjek om skruen sidder, i det sorte plastdæksel på toppen af karb. Hvis den gør det, så skal den fjerne ellers åbner gasspjældet ik helt.
    Alt på den er std. lige på nær, at jeg har monteret en anden udst.

• #8   25. jun 2016 Den køre med 82 dyse std. Hvis du tager indsatsen ud i luftfilteret og smider en 85 dyse på. Den larmer ikkemeget mere. Du får bedre træk og topfart. Hvis du vil bruge lidt penge for du godt med træk. Denne koblingsskål på 450 gram vejer 15-16 gram mindre end std og har meget bedre bid.
    http://speedline.dk/da/scooter/koblingsklokke-stage6-r-t-cnc-107mm-s-s6-5516615/
    Du skal så have de her ruller på 5,5gram. Std er 5,2. Så køre den sgu godt! Variator findes ikke til versus 4 t. Men koblingen er 107 og kan fås i alle mærker. Vil ikke anbefale og skifte fra std.
    Her er link til dyse hvis du tar indsatsen i luftfilteret.

http://speedline.dk/da/scooter/dyse-keihin-4mm-s-lhdk-085/

ps har selv den her opsætning. Og den holder sig over 60 på speedo op ad hver en bakke og over 70 på lige vej. Koblingsskålen findes også lettere den har jegikke prøver. Så villejeg smide 6 - 6,2 grams ruller i.

Kommentér på:
Mere bundtræk...

Annonce