{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo kit til scooter
  • #1   5. nov 2015 Turbo kan ihverfald ikke lade sig gøre på en 2takt motor smiley nos kan så vælg det. smiley

  • #2   5. nov 2015 Kan man sagtens men lad være hvis du ikke ved hvordan det virker

  • #3   5. nov 2015 der er stort set ingen der har fået en turbo til at virke på en scooter så vælg nos det virker se evt min sprinter

  • #4   5. nov 2015 Turbo skal bare sidde efter resonans kammer

  • #5   5. nov 2015 Du kan saktens sidde turbo på en scooter du skal monter den før karburatoren og så skal du sætte luftfilter på indsugnings hullet på turboen og så skal du dyse den meget op 30-60 nr op og så skal du have Oli beholder og Oli køler og en trykpumpe til olien forde en turbo skal have tryk på smøre olien og så må turboen ikke være ret stor og så husk udstødningen skal føres igennem turboen min onkel hade lavet det på en Yamaha aerox men selve blokken knækkede over der lige før baghjulet og gearingen og det så satte han turbo systemet på en go kart men jo den kan godt lade sig gøre

  • #6   5. nov 2015 Ahhe mener du ikke efter karburatoren

  • #7   5. nov 2015 Hvis den skal sidde før karburator skal karburatoren være en såkaldt blow-through karburator. Hvis du ikke vil til at have en speciel og sjælden karburator der kan klare overtryk skal karburatoren monteres før turboen, men så har du den farlige coctail med brændbar gas under tryk. Det er også muligt at købe et indsprøjtningskit, hvor indsprøjteren så sidder der hvor studsen normalt sidder og du så justerer tænding og benzinmængde fra computeren og selvom dette kræver lidt forståelse vil jeg tro at det er nemmere at tune en turbo maskine på denne måde end med karburator. smiley

    Jeg har selv fiflet lidt med at undersøge det og har købt alle de nødvendige dele hjem til at kunne have det på min indsprøjtningsscooter (inden den blev stjålet). Den mindste turbo du kan købe færdig er RHB31 VZ21. Denne begynder at lave tryk ved ca. 0,5 kubikmeter luft i minuttet, hvilket på en 50cc 4-takter svarer til 20.000 omdr. og på en 50cc to-takter til 10.000 omdr. Det er muligt at det kan ske lavere, hvis man med tændingen laver senere tænding lige inden der kommer tryk, for at temperaturen og trykket i røret mellem motor og turbo bliver højere, men jeg nåede aldrig så langt som til at teste dette.
    Verdens hurtigste 50cc maskine er en 50cc AM6 motor, hvor de har brugt denne turbo og placeret den efter ekspansionskammeret og efter karburatoren. smiley

    Denne turbo er også oliekølet/smurt og skal have tryksmøring, men man kan sagtens købe en lille elektrisk oliepumpe og en oliekøler. smiley


    profilbillede
  • #8   5. nov 2015 Jeg har søgt lidt de steder jeg ved der sker ting og sager: Taiwan!

    Du kan hos RC-scooters købe et færdigt turbokit til BWS/Zuma 125 til den lette pris af $1.599. RC scooters har nogle vanvittigt fede ting til 125cc scootere i form af DOHC kits med smedede stempler, turbokits, monoshock kits osv., men desværre er der intet at finde til den størrelse scootere vi ser her på siden. smiley

    Link til side, hvor turbokit til 125cc scooter kan købes.
    http://www.rcscooters.com/#!engine/c13om


  • #9   5. nov 2015 http://highgaintuning.dphoto.com/#/album/fce1cy

    Her er nogle billeder af en morini motor med turbo på. Ejeren af projektet er fra USA.


  • #13   6. nov 2015 Mange vil påstå at man ikke kan tryklade en to-takter, fordi udstødningsporten er åben samtidig med indsugningen og at trykket så vil fise der ud, men de glemmer at en to-takter allerede på grund af sin konstruktion er delvist trykladet idet der er en forkomprimering og at der allerede fiser en del benzin og luft blanding ud af udstødningen udover ved et bestemt omdrejningstal. En to-takter kan sagtens tryklades, men så er der bare mere tryk på den luft der fiser fra skyllekanalerne mod udstødningsporten og så skal man op i højere omdrejninger før at timingen passer lige med at det når at lukke inden trykket falder for meget i cylindren. smiley

    Et bevis for dette er hastighedsrekorderne på 50cc motorer, hvor mange har kompressorer, og nederst på siden ses så verdens hurtigste 50cc motor der er nået op på 233 km/t. smiley
    http://www.elsberg-tuning.dk/recordbikes.html
    Du kan også se flere billeder om trykladning på følgende link, hvor der også er trykladte to-taktere:
    http://www.elsberg-tuning.dk/supercharging.html


  • john R
    john R Tilmeldt:
    jan 2024

    Svar: 1
    #14   5. feb Jeg har bygget turbo på både puch Max for 20 år siden og på Aerox her inden for 3 mdr glem alt om at det ikke kan lade sig gøre det kan det ydelsen bliver ikke så højt som på 4 takt men 20-25% der kan købes turbo til scooter i udlandet mini turbo skal man søge efter og nu r min Aerox ikke 50cc den skal nu ikke op i nærheden af 10.000 rpm for at lave tryk det handler om indstilling det kræver lidt mere at få det hele til at virke på 2 takter kaburator kan sættes på turboen el hvor den sidder normalt men så skal der lige føres en trykslange til kaburatoren at lave et smøresystem til turboen r ikke svært der r nogle ting jeg holder for mig selv der r ikke mange der har lavet det med succes i dk men ellers r det lavet siden ca 1960 mvh ringrose tuning

Kommentér på:
Turbo kit til scooter

Annonce