1.466 visninger
|
Oprettet:
Scooter ryster - løs vario {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Skiftede krumtap på min PGO PMX til en Athena Racing krumtap, og siden da har der været vibrationer. Jeg kiggede nærmere på det, og fandt ud af at blæserhjulet ved vario ikke bliver stramt, selvom man strammer møtrikken.
Så jeg går ud fra at bredden på den nye krumtap er lidt længere end standard, fordi selv når møtrikken bliver stramt, så rører den ikke blæserhjulet/vario og så sidder det hele løs.
Er der en måde man kan fixe det på? Er ret sikker på at vibrationerne ikke kommer fra tappen/lejerne. Skal man shimme det, eller hvad kan man gøre?
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 92 Scootere: 1 Emner: 108 Svar: 1.380
sep 2014
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 126 Scootere: 1 Emner: 40 Svar: 937
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
- At det sikkert var det, der var skyld i din tændrørshætte faldte af..
I told you so buddy..
Nu skal du huske din skive skal sidde det rigtige sted..
Ellers vil du ikke få udnyttet hele variatoren, og derfor ikke hele effekten af din motor..
Men noget andet er, at krumtappen burde have samme længde, så mon ikke du har glemt/overset en afstands skive da du samlede den igen?
sep 2014
Den sidder ved gribestjernen. Hvordan finder jeg ud af om vario sidder korrekt?
jul 2011
Med tusch streg tricket på vario og remskiver..
- Så slider remmen stregen væk der hvor den kører.. Hvis ikke hele stregen er væk, skal du indstille..
sep 2014
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
På min slider er der 2-3mm med standard rem som den bare har til gode.
Har dog planer om at prøve med en speedifght rem da den er 15mm længere. Fik det tip i MSP
Den er næsten for lang vist
Jeg ved at på std krumtap på minarelli der er ikke plads at give af, så man er nødt til at afmontere starterkobling fra inde bag varioen for at kunne få blæserskjoldet ind på rillerne på krumtappen istedet for den sidder for langt ude..
Når man monterer større vario.
Jeg afmonterede starterkobling på min. Inden jeg så satte shims mellem gliderøret og blæserhjulet, det var jeg sku nødt til at lægge nogen skiver mellem møtrikken og gribestjerne/blæserhjulet for at møtrikken kunne spænde på noget
Men det er bare for at sige jeg kunne godt forestille mig at Athena havde ændret lidt på krumtappen ift original for at have plads til overrange og stadig elstart.
sep 2014
jul 2011
sep 2003
også nogen gange bare nok til at gribestjernen går på. og læste en sted en der skrev at det var typisk mina
sep 2003
den byttede jeg ud med en 0,4mm på et tidspunkt i procesen.
jeg spekulerer nogen gange på om det ville være nødvendigt at bruge sådan en tyk en der mellem møtrik og kickstjerne, hvis jeg en dag monterer multihar i stedet for den store parmakitvario der er i.
måske selvom jeg også sætter starterkobling i igen
det er helt sygt så meget af krumtappen den vario fylder
burde lige tage et billede næste gang jeg har den af.
men jens jeg vil sige jeg tror bare du skal tilpasse lidt med afstandsskiver, det skal ikke undre mig den krumtap er lidt anderledes dimensioneret.
jeg har lige købt motoforce r6 dæmper og der fulgte ingen infopapirer med overhovedet.
det viste sig at bolten til i bøsninge på motorblokken fra std fjederen var for kort, så jeg måtte i biltema på cykel lige inden lukketid
nu har jeg så siddet og prøvet at finde ud af hvordan man justerer den..
Synes ikke helt det giver sig selv. Synes det er mere reglen end undtagelsen at tingene ikke er lige til at gå til med scooter dele.
Som amatør med et begrænset budget ihvertfald.
sep 2014
Scooter ryster - løs vario