{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
476 visninger | Oprettet:

Hjælp til ruller/dysser {{forumTopicSubject}}

Hej gutter, jeg har problemer med at få min pgo Dr.Big til at gå perfekt, den har dårligt bundtræk og yder ikke optimalt, har i gode råd?

Opsætning:
Stage 6 Pro sport 70ccm cylinder
Stage 6 21mm kaburator
90er dysse
Stage 6 vario
Stage 6 Pro replika udstødning
4 grams ruller

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til ruller/dysser
  • #1   12. aug 2015 har du valgt den dyse ud fra farven på tændrøret?

er der std trykfjeder i, og hvor brugt/gammel er den?

• #2   13. aug 2015 Hej max,

Har lige prøvet at køre med en 90er dysse, der var tændrøret knastørt og Hvidt, så nu skal jeg prøve med en 92, det er standard fjeder, jeg har en stage 6 kobling med gul fjeder liggende tror du det vil hjælpe?

• #3   14. aug 2015 Jeg vil umiddelbart tro du ender højere end dyse 92, hvis tændrøret er hvidt med str 90 smiley

En fjeder har en begrænset levetid da metallet bliver mindre spændstigt når det er blevet varmrt op og klemt sammen mange 1000 gange.
    Derfor kan man nogen gange opleve at man skal ekstremt langt ned i rullevægte for at deres centrifugalkraft ikke får trykfjederen til at give efter og lade remmen gå i højt gear for tidligt.
    fordi fjederen er blevet slap.

den gule trykfjeder vil umiddelbart passe meget godt til din opsætning smiley heldigt du har sådan en liggende

• #4   14. aug 2015 Jeg har 3 grams ruller liggende, tror du ikke det vil passe meget godt til den gule fjeder?

Og tusind tak for hjælpen!

• #5   14. aug 2015 jeg tror de bliver for lette men det er man nødt til at prøve sig frem med.
    Det afhænger også af hvor godt afkølet din trykfjeder er og hvor koldt eller varmt vejret er smiley

Jeg kører med en fjeder der vist er lidt slappere end din gule ift motoren.
    Til det kører jeg med 5,25 gr ruller. Min opsætning er lidt mindre omdrejningsvillig end din, så jeg ska selvfølgelig ha lidt tungere ruller i ift trykfjederen.
    Men tror stadig 3.0 bliver lige i underkanten til den trykfjeder, med den cylinder-udstødning-karburering kombi du har smiley

• #6   14. aug 2015 Okay fedt! smiley

Jeg syntes ikke rigtigt den vil tage omdrejningerne hurtigt nok i starten? Kan det være en dårlig membran, eller bare forkert dysset?

Jeg har 4g ruller i nu, skal jeg så prøve at blande 3 og 4 grams? Den gule trykfjeder vil den kræve lettere eller tungere ruller en std fjederen?

• #7   14. aug 2015 std kobling trim har en del at skulle have sagt ift træk fra 0-10kmt
    https://youtu.be/4DY3fp03pWs

dysen har først rigtig indflydelse ved 3/4 til fuld gas
    membranen ville jeg ikke tæ ker mere over indtil videre.

en strammere tryfkjeder skal have tungere ruller til at trykke den lige så meget sammen som std fjeder m lettere ruller.
    den gule skal have tungere ruller.

at komme en strammere trykfjeder i virker ligesom at komme lettere ruller i.

Kommentér på:
Hjælp til ruller/dysser

Annonce