{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
310 visninger | Oprettet:

lidt karbu hjælp? {{forumTopicSubject}}

jeg har sat nyt std luftfilter på min slider
før var der et smadret std luftfilter (utæt et par steder) med malossi redsponge indlæg i.

før ville den kun starte og stå i tomgang med choker, og den skulle lige stå i tomgang 15 sekunder før den ville over 6000 omdr.
Efter 1 minut satte jeg normalt chokeren ned til "en lille smule" og efter 2 minutter ingen choker eller den gik ud.


nu med nyt liftfilter starter den med fuld choker, stiger til ca 4000 omdr tomgang og går ud efter 2 sekunder.

efter 10 sekunder starter den igen, igen kun hvis der er fuld choker på, og så går den ud igen efter 2 sekunder igen.


Jeg skal lige have ordnet nogen ting idag inden jeg kan tage tændrør af og se om det er med for meget benz på

før var min dyse temmeligt stor til std filterkasse.
jeg tænker jeg skal ned i dysestørrelse.

men derfor burde den vel stadig godt kunne stå i tomgang? Uanset Dyse str??


kan jeg have stillet tomgangsskruen så højt pga det utætte filter før, at den får så meget benz nu at tomgangsskruen simpelthen drukner den?

gør chokeren andet end at give ekstra benzin?


hvis der er nogen der gider dele deres overvejelser / erfaringer med lignende så jeg kan læse det før jeg går i gang med at operere, så vil jeg blive meget glad.

måske kan jeg blive sparet for en masse unødigt besvær smiley

mvh

forresten

nogen der ved hvor jeg kan se en oversigt over hvad tingene er på min std 12mm karburator på min yamaha slider?
mener det er en helt std dellorto


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt karbu hjælp?
  • #1   18. jul 2015 Hvis man kigger fra indstuningsenden, så er den svarehale som peger mod højre choker og den som peger mod venstre gasspjældet.
    Den studs så peger lodret op er til benzin, på modsatte side peger en tynd studs vandret ud og den er til olieslangen. Studsen til vacum plejer og pege lodret op lige før flancen til ingsugningstudsen.

    Jeg er ik 100% sikker, men mener at den kører med 82 eller 84 som std dyse. Hvis den er alt for stor i forhold til std., så kan det jo være at den simpelt hen drukner nu ..


Kommentér på:
lidt karbu hjælp?

Annonce