{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.457 visninger | Oprettet:

Tuning af Suzuki Street Magic hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Jeg har en Malossi Sport 70cc cylinder, DellOrto 17,5mm karburator, tommaselli gasgreb. Og resten på knallerten er standard lige umiddelbart. Hvad skal jeg ellers gøre ved knallerten, hvis jeg sætter det på som nævnt for oven. Har INGEN forstand på tun. Så hvis der var nogen der kunne rådgive mig, så jeg får maskinen til at køre bedst muligt, så ville det være mega nice! Er bange for, at jeg fucker den op hvis jeg bare går ud og sætter det på uden viden. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning af Suzuki Street Magic hjælp!
  • #1   7. apr 2015 Du skal bruge den rigtige dyse (omkring 80-95) og så skal du have en udstødning der passer til, så er du godt kørende. Start hellere med en for stor dyse smiley

• #2   8. apr 2015 Hvordan ved jeg om det er den rigtige dyse?? hvis jeg nu starter med en 94-95? Og er der andet jeg skal skifte? Ruller eller noget?
    Tænker en Yasuni R ville være et godt valg? Eller er jeg forkert på den? smiley

• #3   8. apr 2015 Du kan kun indstille efter tilkøring. Når den er kørt til, kan du begynde at indstille. I mellemtiden skal du køre med en dyse der er en anelse for stor, det har en ny cylinder godt af. Olie stadig kun 2%. Jeg ville starte med en dyse 95.

Hvis din scooter hakker og sprutter, er dysen for stor, og du skal dyse 2 numre ned ad gangen, indtil den ikke sprutter mere. Derfra kører du den til, og efter de 250 km kan du begynde at indstille.

Når den er kørt til, skal du tjekke tændrørets farve, den fortæller dig om dysen er for stor eller for lille. Er den sort, så er dysen for stor. Er den hvid/lys er dysen for lille. Hvis dysen er cociobrun, er den perfekt. Hvis dysen er for lille, smadrer du dit cylinder. Derfor altid start med en dyse der er for stor.

Fremgangsmåde for støbejernscylinder

1: Sørg for at din dyse i karburatoren er lidt større end hvad du regner med at køre med.

2: Start motoren og lad den varme op. Tag derefter en stille og rolig tur på ca. 50-60 km. Her giver du ikke mere end 1/3 gas.

3: Når du har klaret de første 50-60 km, må du begynde at give lidt mere gas. 1/2 gas i ca. 150 km hvor du med jævne mellemrum giver den fuld gas i 3-4 sekunder.

4: Nu må du begynde at give den mere gas. Dog skal du stadigvæk passe på med bundgas i alt for lang tid af gangen. Kør stadigvæk med 1/2 gas, men nu begynder give bundgas i ca 10 sek ad gangen. Gør dette i ca 100 km.

5: Din cylinder er nu kørt til.

Det er taget fra scootzone.

Når du har sat det nye karbu og cylle, skal du skrue luftskruen ud 1½ til 2 gange og tomgangskruen må gerne være lidt høj første gang du starter op. Så skal den stå i tomgang i 15 minutter og blive varm, derefter skal du køre den til (1/3 gas max og så gå videre til step 3. 4 osv)

Har du andre spørgsmål, spørger du bare smiley

• #4   8. apr 2015 Okay, super god guide tak! Jeg prøver det, når jeg har fået malet og samlet den smiley
    Ville Yasuni R være en god udstødning til det? Eller er der en udstødning der er god til det setup og som måske ikke er en knæk? smiley

• #5   8. apr 2015 Hov, jeg har skrevet forkert da jeg skrev ">tomgangskruen< må gerne være lidt høj første gang du starter op". Mente tomgangen, så motoren tager flere omdrejninger smiley

Yasuni R er en fin udstødning, men har også hørt at Sito Plus er okay til sport cylinderkis. Læs anmeldelserne. Så er det jo op til dig hvad du vil have med den prisforskel. Den larmer også mindre.
    http://speedline.dk/da/scooter/udstoedning-sito-plus-s-sg-0589/#comment_section

• #6   8. apr 2015 Ahh okay hehe smiley nå ja, sito plus. Tak for hjælpen, kan være jeg skriver når jeg har fået den samlet og sådan smiley

• #7   8. apr 2015 Men prøv at se her, ham her siger at Yasuni R larmer mindre end Sito Plus.
    http://speedline.dk/da/scooter/udstoedning-yasuni-r-black-edition-s-yas-tub710c/

Kommentér på:
Tuning af Suzuki Street Magic hjælp!

Annonce