tryk og trim fjeder {{forumTopicSubject}}
hey er der nogle der kan forklare mig hvad trimfjeder og trykfjedere gør og hvorfor de enten skal være hårde eller bløde og bare decideret viden om dem vil gøre en stor hjælp tak på forhånd
hey er der nogle der kan forklare mig hvad trimfjeder og trykfjedere gør og hvorfor de enten skal være hårde eller bløde og bare decideret viden om dem vil gøre en stor hjælp tak på forhånd
Spar penge på din forsikring
aug 2014
Følger: 37 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 18 Svar: 146
Tryk er den fjeder som presser remmen længere ud ned ved koblingen, der er stor forskel på hvad men køre med, men en mellem er en af de bedste efter min mening
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Indtil koblingen snurrer hurtigt nok, så giver fjedrene efter og koblingen udvider sig og rører koblingsklokken.
Trykfjederen holder remskiverne bagi, samlet (lavt gear)
indtil varioen snurrer så hurtigt at rullerne i varioen presser varioen sammen
-så bliver trykfjederen trykket sammen og kileremmen kommer ned mellem remskiverne i koblingen.
=højt gear.
Håber du forstår hvad jeg skriver, ellers google evt "how a cvt works"
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Std trykfjeder plejer at køre ok med sports tun, men bliver træt med tiden.
Tun trykfjedre er normalt lidt kortere, selvom de trykker med samme KG.
Så er fjederen i lidt tykkere metal, og så holder den lidt bedre.
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Men normalt er rød ikke = std eller blødere.
Så enten er fjederen blevet slap eller også er der måske meget tunge ruller i.. Sådan lyder det i mine ører...
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
er det med ekstremt lave omdrejninger?
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Lidt. 0,5-1,5 gram. (bare et gæt)
Og så at den gamle trykfjeder er blevet for slap med tiden
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 4.352
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
Remmen gled ikke men "udstrakt" var fjederen for slap til at kunne holde gearingen lav.
Så indtil ved de 40-50 gik den i "femte gear"
Derfra begyndte omdrejningerne at stige til de 8000 stykker, og fjederen/varioen udvekslede de sidste ca 20-30% ved ca 60-65 km/t.
Og fra de 70 steg den ca 500-1000 omdr på vej op til de 85 kmt
Det lyder som om det er det trådstarter beskriver med den røde fjeder trykfjeder.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.018
-lettere ruller!!
et godt stykke tid
-lettere ruller formentlig
lang tid
-prøv en ny fjeder af samme type
jan 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Scootere: 29 Emner: 59 Svar: 162
tryk og trim fjeder