Hjælp til Jog R - AC hverdags tun {{forumTopicSubject}}
Hey scooterbøller
Jeg er rimelig ny til det her tuning med scooter i det hele taget, og har bestemt mig for at putte noget "hverdags" tun på min Jog R, da jeg ikke synes det er sjovt nok med en std scooter uden begrænsing og GG udstødning :). Mit setup er taget i forbehold for panserne, så der skal et politiværn på. Dvs. heller ingen brian knækudstødning Indtil videre har jeg et setup der lyder således:
Karburator - DellOrto 21mm PHBG Black edition
Cylinderkit - Malossi Sport 70ccm - ø10mm(jeg er klar over, at jeg skal have fræset motorblokken så )
Kobling - Stage6 RACING Torque Control MkII 107mm
Gearing - Stage6 primær 13/43
Luftfilter - Malossi Red Sponge
Variator - Malossi MHR Multivar
Koblingsklokke - Malossi Wingbell - 107mm
Nogle forbedringer? Har 3000,- at gøre godt med tun.
Skriv venligst, så
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
1. Du siger du vil bruge den til hverdag. 21 mm = mere støj og højere benzinforbrug. Det er unødvendigt til hverdagskørsel. Det var noget andet hvis du ville se hvor mange hestekræfter du kunne få ud af den cylinder.
2. (Tror den kom under 1'eren - Men hvis jeg var dig havde jeg nok valgt en 17,5 mm, og så som du skriver; standard luftfilterkasse med Red Sponge
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
- Plejer det ikke at være den primære i stedet for den sekundære man skifter?
mar 2009
Følger: 59 Følgere: 70 Scootere: 9 Svar: 1.864
Og som MHL siger, 21mm er ikke nødvendigt til hverdag, nøjes med 17,5mm.
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.514
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 66 Scootere: 6 Emner: 294 Svar: 2.514
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 39
1: Vælg en mindre karburator med en automat choker. Det kan godt være folk mener de ikke virker på tunet scootere, men efter egen erfaring vil jeg mene det er langt nemmere.
2: Gør det billigere for dig selv, og vælg nogle mærke der ikke er så prestige fyldt. De scooter dele er lavet på samme måde allesammen når man stadig er i sportsklassen.
3: Gearigen bør være en sekundær. Det optimale vil nok være en Stage6 14/41 eller en Areox gearing da du får mest ydelse ud af den sekundære.
4: Luftfilteret er der ingen der ser alligevel, og det er ikke til mærkbar gavn frem for det standart indlæg.
Håber du finde ud af noget med den
PS. Jeg køre selv en sports tunet Jog R til hverdag
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 64 Svar: 1.235
dec 2013
Følger: 8 Følgere: 6 Scootere: 1 Emner: 10 Svar: 114
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 39
Denne opsætning kunne både gøre bedre og billigere, men den køre som den skal lige omkring 85 km/t. Det er mok til at have det sjovt på en ellers kedelig hverdags tur.
Cylinder: Motoforce 70cc sport (støbejern)
Karburator: 19,5 mm Stylepro (Uden automatchoker)
Variator: Malossi Multivario (Køre med de 7g ruller der høre med)
Gearing: Stage6 sekundær 14/41
Udstødning: Gianelli Go
Jeg har selvfølgelig fjernet anderøret i luftfilteret
Håber det kunne bruges
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 6
Når du siger mindre prestigefyldte dele, kan du så ikke lige smide et par bud på et setup? . Evt. hvad der skulle til, for at forbedre dit eget setup.
jul 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Scootere: 2 Emner: 6 Svar: 39
Du skal bare huske nogle ting:
Få kørt dit cylinder ordenligt til! Ellers bliver det en halv dyr omgang
Kør altid med en korrekt olie blanding! (Drop automatisk olie blander)
Aldrig giv fuld gas før den er 100% drifts varm. Det tager rigtig meget på et cylinders levetid.
Hvis jeg skulle gøre mit setup bedre efter min smag er der kun 1 ting der skulle ændres.
Min karburator. Hovedsaligt er det fordi der ikke er autochoker på, og det kan derfor drille lidt med at starte den når der er hård frost. Istedet for den eg har på nu (19,5mm Stylepro), ville jeg gerne have en Dellorto 17,5mm på. Den vil blive meget mere økonomisk og den har ikke brug for en større da det jo kun er et sports cylinder
Et setup må du selv finde frem til, så lære du også noget selv;-) men jeg vil fraråde dig at købe kobling, rem og koblingsskål, da du slet ikke behøver det. Den rykker fint med det der er på standart. Brug hellere penge på en god membran, det vil give en dejlig gas respons hvis du får din karburator indstillet ordenligt
Håber det hjalp
Hjælp til Jog R - AC hverdags tun