{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Jog fs mangler topfart? {{forumTopicSubject}}

Hej som overskriften siger mangler min jog topfart.

Opsætning:
Dr Racing 70ccm cyl kit.
Topperformance vario m. 5,5g ruller.
RMS Racing kobling.
Topperformance krumtap.
Topperformance gul trykfjeder.
Mallossi kilerem.
19mm karburator 102mm dyse.
Powerluftfilter.
Athena Racing udstødning.
Stylepro Racing membran.

Det eneste der ikke er skiftet er gearing ! Hvad kan årsagen være til den kun kører 70-75km/t på toppen og tager fint omdr ?
Håber der en der har et forslag eller to:)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jog fs mangler topfart?
  • #1   23. jan 2015 Prøv med lidt tungere ruller smiley

  • #2   23. jan 2015 den skal kan slynge de 5.5 grams ud til den gule 27 kg s tryk fjeder han køre med MOT#Mamme#

  • #3   23. jan 2015 der er noget andet underligt galt

  • #4   23. jan 2015 Har fået af vide at trykfjederen er lidt for lang og det er grunden til den ikke kører topfart. Så prøver at skifte den og se om det hjælper smiley

  • #5   23. jan 2015 Min Sonic rende 100 med den hårdest tryk fjeder og hårdeste trim fjedre og 6g ruller smiley

  • #6   23. jan 2015 for lang trykfjeder øhh den må da ikke være for lang ??????

  • #7   23. jan 2015 Udstødningen passer ikke.

  • #8   23. jan 2015 Ralle: hvad mener du med den ikke passer ??

    Ole: ja den gule trykfjeder er en smule længere end std fjeder og det betyder åbenbart noget.


  • #9   23. jan 2015 Den er lavet til et helt andet arbejdsområde.
    Den 47mm. Støbejern kan ikke smide de omdrejninger den udstødning kræver.


  • #10   23. jan 2015 den trykfjeder skal have den længde som malossi s gule røde og hvide har lyt nu til ralle

  • #11   24. jan 2015 102 mm dyse det er 10,02 cetimeter mener du nr 102?


  • #12   24. jan 2015 Andreas du skal ha dine skolepenge tilbage..

  • #18   26. jan 2015 Jeg har lige slettet de sidste par indlæg i denne tråd, da den ikke bidrog med noget som helst.

    Angående dysestørrelser, så er en dyse # 102 ikke 102mm men derimod 1,02mm.

    Anyway. Skal der højere fart på skal du selvfølgelig også sikre dig at dine bremser er gode og at du kører fornuftigt og med hjelm selvfølgelig. Nå, så snart pegefingeren har været løftet, så lad os snakke om det sjove! smiley

    Skal du have højere fart, så start med at tage kickstarterskjoldet af og tegn en fed streg med en sprittusch på forreste og bagerste remskiver hele vejen fra akslen og ud til kanten. Kør så en god tur, hvor du når topfarten og holder den lidt og tag så kickstarterskjoldet af og tjek igen.
    På forreste remskive (varioen) og bagerste remskive (ved koblingen) skal du så tjekke følgende:
    - Hvis stregen er helt væk fra bagerste remskive helt ind til akslen men ikke er væk helt ud til kanten af forreste remskiver, så kan du få mere fart ud af en længere rem. Det er også muligt at det vil kræve at du filer lidt på varioen helt inde ved akslen, for at remskiverne kan komme tættere på hinanden.
    - Hvis stregen ikke er helt væk fra bagerste remskiver inde ved akslen men er det ved forreste remskiver helt ud til kanten: kortere rem.
    - Hvis stregerne ikke er helt væk nogen steder: Der er noget i varioen der forhindrer enten forreste remskiver at komme tæt nok eller de bagerste at komme helt fra hinanden. En for lang fjeder kunne godt give dette resultat. Oftere er det dog et tegn på at du ikke har kræfter til at køre gearingen helt ud, enten fordi du mangler kræfter eller fordi noget stjæler kræfterne et sted.
    - Hvis stregerne er helt væk begge steder kan du ikke få højere fart ud af varioen og du skal enten have flere omdrejninger eller en højere reduktionsgearing.

    Alle ændringer på remlængder kræver at du tjekker om du skal have lettere eller tungere ruller. Gør dette med et stopur og prøv dig frem til du får dem der giver hurtigst accelleration. smiley

    Uanset hvad, så husk at dæktrykket skal være på det anbefalede, da det er en stor tyv i forhold til dine kræfter. Derudover skal du undgå at køre med unødigt meget værktøj i saddelboksen, da det vejer og dermed giver større rullemodstand og tynger mere ned ved bakker.
    Når du kommer så langt op i hastighed er luftmodstand også en stor tyv. Kør derfor med tætsiddende tøj uden hætte, hvis muligt, og hvis du har en støddæmperforhøjer af æstetiske årsager, så fjern den.

    Sidst kan et iridium tændrør give godt, da det holder længere og har nemmere ved at antænde benzinblandingen under dårlige forhold. Og med olie i benzinen kan vi godt kalde det for dårlige forhold, så der er mulighed for at få lidt mere ud af de dyrebare dråber. smiley


Kommentér på:
Jog fs mangler topfart?

Annonce