602 visninger
|
Oprettet:
Begrænsning i 4 takt vandkølet {{forumTopicSubject}}
Hey Sg jeg står med en af mine Kammeraters Scootere, en Thansen VGA Versus 4 takt vandkølet og vi skal bruge hjælp til at finde begrænsningerne i den. på forhånd tak for hjælpen og jeg vil gerne undlade dumme kommentar om thansen da jeg selv hader maskinen men skal kun lave den for ham så
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.502
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
feb 2014
Følger: 21 Følgere: 21 Scootere: 1 Emner: 41 Svar: 1.311
Måske tragt i luftfilter
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.502
Ellers kunne det måske være begrænsningen sidder ved de bagerste remskiver ved koblingen.
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
feb 2014
Følger: 21 Følgere: 21 Scootere: 1 Emner: 41 Svar: 1.311
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.502
Øverst på billedet med CDI boksen kan du se den blå ledning har et rundt stik der kan trækkes fra hinanden. Måske det kan fjerne begrænsningen. Eller hvis du har el diagram i din brugermanual så prøv og tag et godt billede af det så jeg kan se hvad der står med ledningsfarver.
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.502
Prøv og se om du kan trykke de bagerste remskiver fra hinanden også se om du kan tykke kileremmen helt ned eller om der er noget som gør at du ikke kan skubbe dem fra hinanden eller kileremmen ikke kan komme helt ned.
Går der en ledning ind i variatorskjoldet til en pickup ved koblingsklokken ?
Prøv og se om den blå ledning fra CDI boksen ikke går ind til pickupen ved koblingsklokken.
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.461
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
jeg tror at han bliver nød til at skifte cylle da cyllet er en kæmpe begrænsning
jun 2013
Følgere: 23 Svar: 2.502
7 gram skulle være standard i følge t hansens hjemmeside.
okt 2013
Følger: 18 Følgere: 18 Scootere: 3 Emner: 53 Svar: 153
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
3g er nemlig meget lavt og det er meget muligt at i er sprunget de optimale over. Rullerne sørger nemlig for at styre omdrejningerne under acceleration, hvor man gerne vil have dem til at ligge omkring flest hestekræfter og kommer i for langt ned i ruller vil i få for høje omdrejninger og dermed komme for langt op, hvor der ikke er noget overskud af kræfter.
Derudover sørger rullerne for at styre gearingen under opgearing, hvor lette ruller giver lav gearing under acceleration, hvilket forøger momentet på baghjulet, men kommer man for langt ned i rullevægt vil motorens output af kræfter som sagt forsvinde og så nytter det ikke noget at det forøges i transmissionen.
Altså det gælder ikke om at prøve enten tunge eller lette ruller, men at prøve alle ruller med et stopur og finde de, hvor den accelererer hurtigst med. Det vil også være dem, hvor den vil køre hurtigst med.
Angående tun-udstødninger, så skal du lede efter en med absorbanslyddæmper, men du skal ikke håbe på kæmpe store effektforøgelser som de 20-40% du får ud af en ekspansionspotte på en to-takter. Det er højest sandsynligt mere i nærheden af 5% du får ud af en udstødning. Hvis du er ude efter at finde mange små procenter at lægge sammen, så tænk også iridium tændrør og drop stort eller løstsiddene tøj med hætter da dette laver luftmodstand, hvilket er en kæmpe modstand på to-hjulere når man kommer op i fart.
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 25 Scootere: 1 Emner: 35 Svar: 2.255
Og at dæktrykket er meget vigtigt for hvor hurtigt (og økonomisk) man kan køre, da det er skyldig for rullemodstand.
Hvis du opnår at have kræfter nok til at kunne ramme din top begrænsning kan du eksperimentere med større rem, muligvis i forbindelse med en malossi multivar eller lignende. Det vil dog kræve at du prøver dig frem med ruller forfra, men det kan i nogle tilfælde være det det kræves for at give de sidste 5 km/t. Hvis du stadig vil køre hurtigere er det muligvis en højere reduktionsgearing du skal gå efter, men her vil du miste kræfter på baghjulet.
Begrænsning i 4 takt vandkølet