{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Begrænsning i 4 takt vandkølet {{forumTopicSubject}}

Hey Sg jeg står med en af mine Kammeraters Scootere, en Thansen VGA Versus 4 takt vandkølet og vi skal bruge hjælp til at finde begrænsningerne i den. på forhånd tak for hjælpen og jeg vil gerne undlade dumme kommentar om thansen da jeg selv hader maskinen men skal kun lave den for ham så smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænsning i 4 takt vandkølet
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   19. okt 2014 CDI boksen skulle være begrænset.

  • #2   19. okt 2014 Er der andre ?

  • #3   19. okt 2014 Hvor fuck er skiven ?

    profilbillede
  • #4   19. okt 2014 Det er ikke Sikkert der er nogen Skive smiley

    Måske tragt i luftfilter


  • #5   19. okt 2014 Den er ude men der skal være flere smiley

  • #6   19. okt 2014 Vi har fjernet dem her

    profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #7   19. okt 2014 Det kan være der er en plade bag på skålen med rullerne i stedet for en ring.
    Ellers kunne det måske være begrænsningen sidder ved de bagerste remskiver ved koblingen.


  • #8   19. okt 2014 Der sad en tynd Skive bag rullerne er det ikke bare så den ikke slider på blokken ?

  • #9   19. okt 2014 Jeg har CDI'en her er det ik noget med at man kan klippe en ledning ?

    profilbillede
  • #10   19. okt 2014 det er ikke på alle scooter man kan det og kender ikke lige til den der smiley

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   19. okt 2014 Prøv og tag billeder bag på skålen og ind mellem de bagerste remskiver.

    Øverst på billedet med CDI boksen kan du se den blå ledning har et rundt stik der kan trækkes fra hinanden. Måske det kan fjerne begrænsningen. Eller hvis du har el diagram i din brugermanual så prøv og tag et godt billede af det så jeg kan se hvad der står med ledningsfarver.


  • #12   19. okt 2014 Kobling


    profilbillede
  • #13   19. okt 2014 Det er den her Skive der er bag rullerne ?

    profilbillede
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #14   19. okt 2014 Tror ikke skiven er en begrænsning.

    Prøv og se om du kan trykke de bagerste remskiver fra hinanden også se om du kan tykke kileremmen helt ned eller om der er noget som gør at du ikke kan skubbe dem fra hinanden eller kileremmen ikke kan komme helt ned.

    Går der en ledning ind i variatorskjoldet til en pickup ved koblingsklokken ?
    Prøv og se om den blå ledning fra CDI boksen ikke går ind til pickupen ved koblingsklokken.


  • #15   19. okt 2014 den bl¨ledning var en begrænsning så ændret vi ruller til 3 grams og nu løber den 75 ned ad bakke og 60 på lige vej men den er 100 år og en madpakke om at nå toppen har i nogle forslag til hvordan vi får den til at trække hurtigere op ?

  • #16   19. okt 2014 Tungere ruller ....

  • #17   19. okt 2014 jamen tunge ruller har vi haft i men der trak den langsommere
    jeg tror at han bliver nød til at skifte cylle da cyllet er en kæmpe begrænsning


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #18   19. okt 2014 Prøvede også engang nogle lettere ruller i min scooter hvor den var længere tid om at komme op i fart.
    7 gram skulle være standard i følge t hansens hjemmeside.


  • #19   19. okt 2014 Men kender i nogle tun udstødninger eller nogle tun cyllindere som passer på den altså en VGA Verdus 4 takter vandkølet ? smiley

  • #20   20. okt 2014 James, når i prøver ruller, har i så prøvet samtlige ruller mellem 7 og 3g? smiley
    3g er nemlig meget lavt og det er meget muligt at i er sprunget de optimale over. Rullerne sørger nemlig for at styre omdrejningerne under acceleration, hvor man gerne vil have dem til at ligge omkring flest hestekræfter og kommer i for langt ned i ruller vil i få for høje omdrejninger og dermed komme for langt op, hvor der ikke er noget overskud af kræfter. smiley

    Derudover sørger rullerne for at styre gearingen under opgearing, hvor lette ruller giver lav gearing under acceleration, hvilket forøger momentet på baghjulet, men kommer man for langt ned i rullevægt vil motorens output af kræfter som sagt forsvinde og så nytter det ikke noget at det forøges i transmissionen. smiley

    Altså det gælder ikke om at prøve enten tunge eller lette ruller, men at prøve alle ruller med et stopur og finde de, hvor den accelererer hurtigst med. Det vil også være dem, hvor den vil køre hurtigst med. smiley

    Angående tun-udstødninger, så skal du lede efter en med absorbanslyddæmper, men du skal ikke håbe på kæmpe store effektforøgelser som de 20-40% du får ud af en ekspansionspotte på en to-takter. Det er højest sandsynligt mere i nærheden af 5% du får ud af en udstødning. Hvis du er ude efter at finde mange små procenter at lægge sammen, så tænk også iridium tændrør og drop stort eller løstsiddene tøj med hætter da dette laver luftmodstand, hvilket er en kæmpe modstand på to-hjulere når man kommer op i fart. smiley


  • #21   20. okt 2014 Når ja, husk også at dysestørrelsen også skal findes med stopur og sammenligning mellem forskellige dyser, nu hvor du har fjernet tragten. smiley
    Og at dæktrykket er meget vigtigt for hvor hurtigt (og økonomisk) man kan køre, da det er skyldig for rullemodstand.

    Hvis du opnår at have kræfter nok til at kunne ramme din top begrænsning kan du eksperimentere med større rem, muligvis i forbindelse med en malossi multivar eller lignende. Det vil dog kræve at du prøver dig frem med ruller forfra, men det kan i nogle tilfælde være det det kræves for at give de sidste 5 km/t. Hvis du stadig vil køre hurtigere er det muligvis en højere reduktionsgearing du skal gå efter, men her vil du miste kræfter på baghjulet. smiley


Kommentér på:
Begrænsning i 4 takt vandkølet

Annonce