{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

Fartbegrænser - Politi? {{forumTopicSubject}}

Det er efterhånden mange år siden jeg sidst har rørt ved en scooter motor. Ikke desto mindre har jeg købt mig en scooter jeg vil bruge til og fra arbejde de dage hvor vejret tillader det.

Men... Den kører jo selvfølgelig kun 45 km/t (45 scooter) Nu kunne jeg jo godt bare fjerne de begrænsninger og købe lidt dele. Men jeg vil syntes det var en anelse trist både hvad angår bøde og det faktum at de jo bare tar scooteren allerede 2 gang.

Jeg faldte dog over en såkaldt "Fartbegrænser" Hos speedline, men hvordan fungere det? Er det nemt og montere og kan det gemmes ordentlig af vejen?

Også et lille bonusspørgsmål. De af jer der kører rundt med denne, er det noget politiet tænker over? Kan det høres når den er slået til og der gives gas?

Jeg siger tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fartbegrænser - Politi?
  • #1   19. sep 2014 Har tidligere kørt med et politiværn fra kgi.dk på min Jog R.
    Virkede som det skulle, dog er der en lille ulempe ved det.
    Hvis betjenten ved noget om scooter kan de godt høre at der ikke er begrænsninger i for den tager lave omdrejninger når det er tændt smiley

• #2   19. sep 2014 Det rimelig nemt at montere, og hvis du fiks så kan du sagtens gemme knappen lige ved hånden, så panserne ikke ser det. Det smadrer bare cdi, en hvis du kører med det for lang tid af gangen, og hvis panseren har lidt erfaring indenfor scootere, så kan han sagtens høre de på rullefeltet. Dog hvis du over 18 så tror han hellere at det bare fordi motoren går dårligt.

• #3   19. sep 2014 Okay, det lyder til at jeg må forsøge at bestille sådan en så og høre hvordan det lyder.

• #4   19. sep 2014 Jeg følger lige med her, da jeg også har det lille problem at min kører 80-90 stykker og det er en 45...

Kan det bedre betale sig at sætte de forskellige begrænsninger i, eller anskaffe sig et politiværn??

Lige nu og her kører den i hvert ikke nogen steder uden forgaffel smiley

• #5   19. sep 2014 Få tanken om den begrænser ud af hovedet med det samme..

Og hvis du vil tune, så køb en 30'er, eller kør lovligt..
    - Du mister alt for hurtigt kørekortet til bil, hvis du tuner en 45'er..
    Fuck da om de tager scooteren, det er da det mindste problem..

• #6   19. sep 2014 Det er rigtigt at det går ud over dit kørekort - MEN,
    Rullefeltet skal over 60 km/t før du får bøde, ligesom en 30'er skal op på 41 eller 43 km/t. Så du kan nøjes med at sætte få begrænsninger i

• #7   19. sep 2014 Nu var de ude med rullefelt her i byen igår og det var en fra synshallen der styret rullefeltet sammen med en betjent i civil .. Er de med så er det sku næsten umuligt at snyde

• #8   19. sep 2014 Du skal iøvrigt tages kørende med en vis hastighed før de kan tage kortet .. Ikke nok at den render for hurtig på feltet det giver bare bøde

• #9   19. sep 2014 Okay..

Men det mærkelige er så bare, hvor ligger det tun henne i min maskine??

Jeg har ikke selv tunet den, da jeg har købt standard til den..

Jeg har helt med på, at kører jeg mere end 63, er slaget over fingerne hårdere..

• #11   19. sep 2014 Hvis en 45 scooter kører 59 kmt er den lovlig

Kører den 60-63 kmt giver det kun 1000 kr i bøde

• #12   19. sep 2014 Kører den 49 km/t. I en 30 km/t zone, så ryger kørekortet..

• #13   19. sep 2014 Ralle .. under 50kmt skal man 100% over før kortet ryger

• #14   19. sep 2014 Ralle.. Det lyder som om du har prøvet det *G* smiley

• #15   20. sep 2014 Nørregaard ->
    Har aldrig ejet, og skal aldrig eje en 45'er.. Så nej, det har jeg ikke..
    - At tune en 45'er er jo latterligt dumt..

• #16   20. sep 2014 Ralle .. og hvorfor er det dumt ?

Du er mere fredet hvad angår politi på en 45er som en 30er

• #18   20. sep 2014 Skibums ->
    Fordi det hurtigt koster kørekortet til bil..
    - Ved sølle 49 km/t, i en 30 km/t. Zone..

En 30'er kan du tune til 400 km/t, køre baglæns uden lys eller forsikring, og de vil stadig ikke røre dit bil kørekort..

Skal man tune så kører man 30'er..
    Hvis ikke det er nok, så kører man motorcykel..
    - Igen, at tune en 45'er er dummere end dumt..

• #20   20. sep 2014 Ralle .. under 50kmt skal an 100% over for at miste kortet + fejl visning dvs ~72kmt

Også er en 45er mere fredet som 30er hvad angår politi

Havde selv en bette snak med dem den anden aften 45erne kom aldrig på felt bare spurt til hvor hurtig den kunne køre .. Samtlige 30er de stoppet røg på feltet

• #21   20. sep 2014 Lol, hvor mange hastighedsmålinger bliver der lige lavet på 45-knallerter?

Og så i en 30 kmt zone?
    Har jeg faktisk aldrig set, har ellers set rigtig meget.

45'er er luksus så længe man har et kørekort uden klip eller noget smiley

Kan blive taget to gange på tre år på VOLDS tunet 45'er uden det giver mere end en betinget frakendelse smiley

Og iflg hvad mine erfaringer siger mig, så skal man være meget uheldig for at blive stoppet to gange på 45'er inden for 3 år.

• #22   20. sep 2014 SkiBUMS ->
    Et link hvor der står der er andre regler for 45'er under 50 km/t. tak?

http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Boeder-og-straf/Boedetakster/Stor-knallert.aspx

• #24   20. sep 2014 Fedt link Ralle .. HVor står det at man mister kortet ved 49kmt ?

• #25   20. sep 2014 Tror han mener i en zone med fartgrænse på 30 kmt

Så det han siger er at hvis man kører på noget der kræver kørekort, så kan man få det frakendt.

Og han gider ikke følge fartgrænsen i 30-zoner, så derfor kører han 30 knalleet fordi så bliver det mindre dyrt når han en dag bliver stoppet

Men overse ikke at man nu kan få taget knallertkørekortet.
    Og det får man uansey om man kører 49 i en 30-zone eller i en 80-zone, når man kører på 30 knallert.
    Hvis det er anden gang inden for 3 år

PrrrbrbrbrBAB

• #26   20. sep 2014 i en 30 zone skal man 100% over før kortet er væk ..... uanset køretøjet

• #27   20. sep 2014 Ja med mindre det er anden gang inden for 3 år? (60% overskridelse = betinget?)

• #28   20. sep 2014 Max C Nej det er noget med at det er så langsomt at man for let kommer de 60% over .. Skal jo ikke smutte meget med speeder i en bil når du køre 30 før du er oppe på 49

• #29   20. sep 2014 Uha, så skal der godt nok uddeles mange bøder her i min hjemby(Sakskøbing) der er et sving der faktisk er en del af en gådegade med (15 km/t zone) og der kører rigtige mange biler igennem det sving med 40-50 km/t..

(Billedet viser gågadens start og slut.. fra højre side og mod bunden, kører folk mere end 15 km/t, og de går helt amok med hornet når man går ud, og over gaden(mere fordi de ikke er klar over gågaden))

profilbillede
  • #30   20. sep 2014 Sry for de mange skrivefejl, men hvad forventer man med en smartphone:-)

• #31   21. sep 2014 Det er meget godt med alle de lovgivninger, dem kender jeg udemærket.
    Var voldsomt uheldig for 1½ år siden hvor jeg også købte en scooter for at køre til og fra arbejde, den kørte 88 km/t efter deres rullefelt. Begge gange!!!

Bøden vil jeg reelt set være ligeglad med, dem uddeler de også rask når du sidder bag et rat i en bil. Men at vide at de tager scooteren allerede første gang jeg bliver stoppet, det vil være katastrofalt da jeg har solgt bilen og har planlagt at køre på denne frem til december, købe en bil igen også er det meningen damen skal have den at køre i når det igen bliver forår.

Så mit eneste spørgsmål er faktisk bare om det overhovedet kan lade sig gøre at holde for sig selv, med de begrænsninger, eller om de opdager det med det samme.

For ellers må den jo holdes lovlig, i hvertfald indtil jeg igen må blive stoppet bare en enkelt gang uden de stjæler den (Og ja, jeg mener bogstaveligt stjæler)

• #32   22. sep 2014 Hvis du ikke ligner en brian, så bare smæk værnet på, men ik sæt det til hvis du er det mindste i tvivl om de har set dig køre over det der svarer til 55 på speedo(fejlvisning) for så skal den sgu på værkstedet og så får du den nok ikke igen indtil sikkert november.

• #33   24. sep 2014 Den kører som det er lige nu max 60 efter speedo. Så det bliver ikke svært at overholde. Men tror bare jeg må bide tænderne sammen og holde den lovlig, i hvert fald indtil forår.

Men jeg siger tak for hjælpen, tror jeg prøver at bestille sådan et værn hjem i det nye år, nu er min multivario ellers lige kommet ind af døren! Sådan noget øv....

• #34   24. sep 2014 Hvis den kører 60 på speedo så den lovlig

• #35   25. sep 2014 sifko.
    Nej.. Hvorfor tror du at det hedder en 30,- og 45 knallert?? Sjovt nok fordi at en lovlig knallert skal køre 30 og 45..

• #36   25. sep 2014 Nej, på en 30 scooter må du maks køre 30, men scooteren må maks være istand til at køre 39, 9, og på en 45 må du maks køre 45 men den må maks kunne køre 60 tror jeg det var + 60 på speedo svarer til ca 53-55 på feltet

• #37   25. sep 2014 Nørregaard: Nu passer et scooter speedometer jo overhovedet ikke.
    Mine tidligere scootere har jeg målt til at måle forkert helt op til 15 km/t.
    Men jeg skal da helt sikkert også ha en gps på denne her, bare for at være sikker.

• #38   25. sep 2014 Et speedometers fejlvisning opgøres i %

Viser det 115 ved 100 kmt, så viser det normalt 230 ved 200 kmt

• #39   25. sep 2014 Den normale er vidst 5-10%

• #40   29. sep 2014 5-10% er langt fra højt nok sat. Jeg har aldrig i mit liv ejet en scooter der har vist mindre end 10% for meget. Ofte har jeg oplevet mellem 15 og 20%

• #41   29. sep 2014 Sidst jeg skulle teste så kørte den 93 med 100 på speedo

Kommentér på:
Fartbegrænser - Politi?

Annonce