1.730 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor knæk ? {{forumTopicSubject}}
Heey folkens
Har et sprøgsmål.
Jeg vil gerne have en knæk udstødning. Men hvorfor er det eneligt at scootere kan køre hurtigere bare pga "Knækket". Måske et dumt sprøgsmål men er ny til at det her scooter halløj
Forsæt´t go aften
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
Årsagen til knækket er mere eller mindre for og opnå mere uden det fylder mere.
en "Std/Alm" udst (u knæk) har resonans kammre og Dæmper kamre opbygget inden i (og dæmpning lad "væggene"
en Knæk der er resonans kamret selve "potten" hvor så dæmperen er ... ja dæmperen.
Størrere cylindre kræver størere resonans kammer, og hvis man sku opbygge en stor nok udstødning hvor resonans og dæmper kamre er i en enhed vil det gå hen og ja.. fylde dvs selve udsten vil blive størrere.
(hurtigt skrevet så næbbe 100% korrekt)
MEN!
Fakta: Knækket har INTET med og gøre med scooteren køre hurtigere.
Knækket er blot en del af udstødningen konstruktion for at opnå maximal effekt samt mulighed for at dæmpe udstødningsstøjen, kort fortalt.
jul 2007
Følger: 258 Følgere: 274 Scootere: 157 Emner: 1.180 Svar: 9.855
det er blot for at kort forklare at Knæk IKKE nødvendigvis er ligmed mere effekt / fart / What So Ever
dec 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 45 Svar: 101
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
At den giver mere, ligger i at der er bedre gennemgang i dem og at de har det rigtige flow, fordi de netop bliver langsomt større i diameter og bagefter bliver langsomt mindre igen.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 17 Scootere: 7 Emner: 124 Svar: 3.454
Måden den virker på er lidt sværre at forklare .. Men potten hjælper med at suge med benz og luft ind i cyllen og derved større knald = mere power
Hvorfor knæk ?