Yamaha Jog R optimering af motor {{forumTopicSubject}}
Hey sg, jeg har en Yamaha Jog R med følgende opsætning:
Fjernede begrænsinger
45 cyllinder (5 skyllekanaller)
Proma Legal udstødning
Stage 6 vario med 6.5g ruller
Std luftfilter med malossi skumindlæg
Resten er std
Jeg har i dag målt den til at køre 78km/t på gps (lidt over 80 på speedometer)
Men jeg kunne godt tænke mig en smule mere optræk og lidt ekstra på toppen måske (85 eller sådan noget) og så vil jeg så spørge jer hvad i vil anbefale at gøre?
Jeg vil helst ikke skulle skifte cyllinder og meget andet.
Men har overvejet lidt en 17.5mm karburator, og en ubegrænset cdi (top performance eller metrakit) og så evt en racer membran med carbon plader.
Er der nogen der ved hvad der vil være den bedste løsning? (den skal helst ikke larme for meget eller bruge vildt meget benzin) og er der nogen der har erfaring med en af de to nævnte cdi´er fra speedline og westimport?
Håber der er nogen der gider at hjælpe mig med en god løsning. Mvh Jon H
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du skal op i 70ccm, før den kan suge en 17,5mm med den udstødning.
Den gode nyhed, er at din gearing allerede er skiftet.
Har du haft din cylinder afmonteret og tjekket at den kun er 40mm?
78Kmt på GPS er ret så højt med den cylinder, udstødning og karburator.
Du skal ha en anden cylinder på, hvis du skal have mere optræk.
http://kgi.dk/product-5990-1555.php
Hvis du gerne vil beholde den som 50ccm.
Ellers så kan jeg anbefale dig denne cylinder.
http://kgi.dk/product-266-1555.php
Den giver dig en del optræk, men ikke ret meget på toppen.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Er det ned ad bakke?
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Uanset hvad, så er din gearing ikke std 12/45
På med en anden cylinder, hvis du vil have mere fart.
Der er ikke mere at hente i den Euro2 cylinder.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den originale udveksling er på 15/45 på sekundær gearingen og det giver 1:15 på den totale gearkasse.
Aerox er 14/43 som totalt er på 1:12,286
Forskellen er 22%
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Måske på et defekt speedo.
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Og det er målt med GPS som han skriver..
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den har stadig en skod porttiming, som ikke kan tage høje omdrejninger.
Og slet ikke med Proma Legal.
Han må meget gerne lave koblingsklokke testen.
Tæl PRÆCIST hvor mange gange at koblingsklokken skal dreje rundt, for at baghjulet er drejet præcist en hel omgang.
Start gerne med ventilen pegende direkte ned imod jorden.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så ved vi hurtigt om du har std 12/45 gearing i.
Du skal have en anden cylinder, for at få mere fart på.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Der er ikke ret mange kræfter, at hive ud af den cylinder.
Evt tag dit topstykke af og tag et billede af det, inde i.
Så skal jeg sige dig om det er noget lort.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Scootere: 9 Emner: 137 Svar: 1.308
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Men udstødningsporten ligger helt sikkert satdig og bøver rundt omkring 25mm fra TDC.
Skal der riv i en cylinder, så skal den ligger mellem 21mm-23mm.
Er du i tvivl, så find TDC og tegn et portmap.
Se evt mit fotoalbum.
Yamaha Jog R optimering af motor