{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Tuning / kørekort {{forumTopicSubject}}

Hej er end fyr på 29 som har mistet sit bil kørekort 3 år.. og køre 30 knallert lige nu men kan ikke rigtigt finde rundt i alle de regler og love på nettet... Men er i tvivl om jeg skal have knallert bevis for og må køre knallert 30 ? Og får jeg udsat kørekortet tiden hvis jeg køre lidt mere ulovligt ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tuning / kørekort
  • #1   13. aug 2014 i det at du er over 18 sommer så må du køre lille knallert alså 25 og 30 kmt uden at have knallert kørekort og hvis du køre ulovligt så bliver det nok udsat noget mere jeg ved ikke lige hvor gransen går men den er nok ved en 80 stykker

• #2   13. aug 2014 Husker ikke lige årstallet men er ret sikker på at du gerne må køre en 30er

• michael r
    michael r Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 46
    #3   13. aug 2014 har en ven mistet pappet havde fået meget fik en 30 og kørte næsten lovlig er blevet stoppet og har igen fået udsat det målt til 56 km

• #4   13. aug 2014 brian n Den holder ikke mere den der .. Reglerne er lavet om så er du efter en vis årgang (Husker ikke hvilken) så skal man ha knallertkørekort selv om du er over 18 .. Bemærk det hedder ikke længere knallert bevis ....

• michael r
    michael r Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 46
    #5   13. aug 2014 Er du fyldt 18 år før den 19. Januar 2013, behøver du ikke at erhverve kørekort til “lille knallert”

• #7   13. aug 2014 MoonLight Jeg er årgang 79 og må uden knallert kort .. så må en der var 18 i 79 vel også smiley

Aldrig haft et knallert bevis

• #9   13. aug 2014 MoonLight naa boede på landet så fik traktor kørekort istedet smiley

• #11   14. aug 2014 Du kan kun feakendes retten til at føre knallert når du er over 18

Om så du kører med slukket lys og 130 kmt på en gågade med en promille på 3 så går det ikke ud over "det rigtige" kørekort.

Og nej..

Man kan ikke få rørt kørekortet ved at køre fuld på cykel
    (Har på fornemmelsen nogen vil påstå det alligevel, som aaaaaltid)

• #12   14. aug 2014 Max C Du kan enda miste kortet til fods ..

Et spørgsmål om at blive taget nok af gange af politiet i fuld tilstand midt på gaden til fare for en selv ... Da kan du miste kortet både til fods og på cykel
    Du mister den dog ikke for at have gået eller cyklet i fuld tilstand men derimod har et alkohol problem også ryger kortet

• #13   14. aug 2014 Du skal intet kort til 30 have når du er 29 nu,
    Og tuning ved jeg dog ikke, men jeg tror det kun er de 16-18 årige den går ud over , den med udsættelsen. Feks har jeg bil kort, og det er urørligt ved tuning, derfor tror jeg også at folk over 18 ikke får den straf , bare fordi de ikke har kortet.

• #14   14. aug 2014 Skibums

Normalt sidder man ned i retten når det sker smiley

Og normalt er man også fuld der når der sker smiley

• #15   14. aug 2014 Max C: Promillen ville få dit kort udsat.

Citat politiet.dk ( (link fjernet) )
    Du kan f.eks. få en frakendelse af retten til at føre lille knallert i følgende tilfælde:

du har kørt spirituskørsel,
    du har kørt med bevidsthedspåvirkende stoffer i blodet,
    du under tilsidesættelse af væsentlige hensyn til færdselssikkerheden har voldt skade på person, eller ting eller fremkaldt fare herfor,
    du har overtrådt reglerne om hastighed,
    du har været involveret i et færdselsuheld og har undladt at yde hjælp i muligt omfang,
    du har foretaget konstruktive ændringer af knallerten med henblik på hastighedsforøgelse, eller knallerten er i en sådan ulovlig stand, at den kan køre 43 km/t eller derover.

Udskydelse af retten til at få almindeligt kørekort
    Hvis du var under 18 år på gerningstidspunktet, og du får en ubetinget frakendelse af retten til at køre på lille knallert, vil du samtidig få udskudt din ret til at tage kørekort til f.eks. bil, indtil du er 18 år og 6 måneder. Dette kaldes en udskydelsesperiode. Hvis du er fyldt 18 år på afgørelsestidspunktet, og du har fået kørekort til f.eks. bil, inden sagen om frakendelse af retten til at føre lille knallert er afgjort, vil du i stedet blive frakendt retten til at køre bil i en periode på 6 måneder.

• #16   14. aug 2014 Zhow

Hmm neeej.

Er over 18 smiley

Og det er trådstarte også smiley

Men hvis ikke så ja smiley

• #17   14. aug 2014 Ergo .. Mere tun flere HK bedre bremser og bridgestone ML50 dæk så man oss kan stå fast smiley

• #18   14. aug 2014 Fedt i var så mange til og svare her inde.. så fik jeg da lidt forskellige Info men syndes nu ikke i kunne blive helt enige

• #19   15. aug 2014 Altså mit er citeret direkte fra politiet's side, så jeg ved ikke hvad du tror mest på smiley

• #20   15. aug 2014 Læs nu bare de skide regler på knallertregler.dk bum!!!

• #21   15. aug 2014 Marcus N, som er præcis de samme som er listet ved politiet.dk ^^,

• #22   16. aug 2014 Jo det ikkmebt til dig, men folk diskutere altid en masse regler i disse tråde og 99% er ikke rigtigt, så istedet for at diskutere i evighed kig på den side eller politiet.

Kommentér på:
Tuning / kørekort

Annonce