{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.470 visninger | Oprettet:

Ang tuning af SR 50 ditech {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har købt med en SR 50 Ditech fra 2001.

Kan ikke helt finde ud af og det er en morini motor eller en Piaggio Motor. Men kan fortælle, at vankøleren sidder uden på, altså at man kan se slangerne som på en minarelli motor.

Derudover vil jeg gerne tune den. Er den originale udstødning bedst? Kan det betale sig at købe malossi's cyllekit med ECU boks til og har det noget ændring a sætte en malossi multivario på ?
Eller skal den bare chippes med den gameboy der? Kan nogen hjælpe. Vil gerne have lidt godt optræk og en 100 km/t gerne lidt mere smiley .. Skal køre hver dag!

Tak venner

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang tuning af SR 50 ditech
  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #1   27. jun 2014 Det er en Morini, Piaggio modellen kom først noget senere.

Malossi kittet samt en multivar er en god investering, og så en Leovince ZXR udstødning, så går den godt. smiley

Dog alt efter hvor meget den har kørt, så ville jeg nok overveje at skifte krumtapslejer i samme omgang.

• #2   27. jun 2014 Har bare hørt original udstødningen skulle være den bedste smiley ..
    Men maskinen har kørt 18.000 km. Men altså, jeg er vandt til lang minarelli. Har selv gennemrenoveret både en Jog R og en Aerox motor. men hvordan erdet med en Ditech motor (Morini) Er den noget vanskligere at rode i? smiley

• Reject ™

#3   27. jun 2014 Nah den er simpel nok, ikke den store udfordring der. smiley

Den orginale udstødning er god, men den vejer et ondt år, Leovince ZXR er dog bedre. smiley

Husk det er kun 45 km/t ECU'en der kan ordnes med gameboy.

• #4   27. jun 2014 Det er også en 45 model smiley Men det er fordi jeg skal frem og tilbage på jobbet hver dag. Så den behøves jo ikke at se ud som om den er tunet. Så mere hvilken udstødning som er god som f.eks Gianneli Go er til minarelli motorene smiley

Kender vi nogen omkring Nordfyn som kan chippe den, og har det nogen effekt? smiley

• Reject ™

#5   27. jun 2014 Det har en del effekt at få den sat i Development Mode, kender desværre ingen på nordfyn der kan gøre det.

Du kan nemt køre med den orginale udstødning og Malossi 70cc, ingen problemer i det - du vil blot ikke få max effekt, men den kommer stadigt til at kunne flytte sig.

De kører dog også ret godt blot afdroslet.

• #6   27. jun 2014 Okay. Den render omkring 80 nemlig. Men laaaangsom i optræk, altså lidt død i det, når man er bvandt til at det flytter sig. har bestilt en malossi vario til den.

Hvis man skulle undgå det helt vilde med nyt cyllekit osv. kan man så nøjes med malossi vario, org. udstødning og chippet. Og så få det til at rykke sådan okay. tænker ikke fra 0-100 på 2 sek. Men så man kan mærke forskel ? ved du noget om det ven ? smiley

• Reject ™

#7   27. jun 2014 En malossi vario gør i sig selv en ret stor forskel på en Morini ditech, standard varioen er affald.

Prøv med varioen først, og så ruller på omkring 7-7.5 gram det plejer ikke være helt ringe.

• #8   27. jun 2014 Jeg prøver ad smiley ..
    Det virker som om du har ret godt styr på det med en Ditech! smiley

• Reject ™

#9   27. jun 2014 Jeg har haft et par stykker af dem efterhånden. smiley

• #10   27. jun 2014 Det sku godt med nogle kloge hoveder, så man ikke får ødelagt noget, og samtidig kan spare lidt penge.

Men vil du anbefale at få det sat i Development mode og så med malossi vario? Så er den godt kørende den 2-hjulde Ditech'er?

• Reject ™

#11   27. jun 2014 Hvis den ikke allerede er sat i Development Mode, derfor jeg anbefaler dig at prøve med den vario først.

Standard varioen er virkeligt noget bras.

• #12   27. jun 2014 Okay. Det prøver jeg så smiley
    Ham jeg købte den af, sagde bare at jeg kunne tune den til omkring de 100 med en gameboy, så ved ikke mere om det. Men prøver med den vario når den kommer hjem smiley

Tak for hjælpen!

• Reject ™

#13   27. jun 2014 Ingen årsag.

• #14   27. jun 2014 Bye bye kørekort ved 75kmt.

Nu du er igang med at miste kørekortet, så gør det med stil.
    http://www.highgaintuning.com
    De her ved ALT om SR50 DiTech tuning.
    De har tilmed lavet en med Turbo...!
    Inde på apriliaforum.com der har de også en side, med deres projekter.
    DiTech er ikke lavet til fart.
    Den er lavet til lavt brændstofforbrug og lavt olieforbrug.
    Behold den std som den er, så du ikke smadre den.
    Vil du have fart, så brug pengene på en MC.
    Så kan du kvit og frit kører rundt med 80kmt på landevejene.
    Og du kan gå ud og købe en Aprilia SR125 med 8-10HK fra fabrikken, eller du kan skifte cylinderen til 172ccm.

• #15   27. jun 2014 Ved det. Men kigger på det. Og tak smiley

Kommentér på:
Ang tuning af SR 50 ditech

Annonce