2.471 visninger
|
Oprettet:
Ang tuning af SR 50 ditech {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har købt med en SR 50 Ditech fra 2001.
Kan ikke helt finde ud af og det er en morini motor eller en Piaggio Motor. Men kan fortælle, at vankøleren sidder uden på, altså at man kan se slangerne som på en minarelli motor.
Derudover vil jeg gerne tune den. Er den originale udstødning bedst? Kan det betale sig at købe malossi's cyllekit med ECU boks til og har det noget ændring a sætte en malossi multivario på ?
Eller skal den bare chippes med den gameboy der? Kan nogen hjælpe. Vil gerne have lidt godt optræk og en 100 km/t gerne lidt mere
.. Skal køre hver dag!
Tak venner
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Malossi kittet samt en multivar er en god investering, og så en Leovince ZXR udstødning, så går den godt.
Dog alt efter hvor meget den har kørt, så ville jeg nok overveje at skifte krumtapslejer i samme omgang.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Men maskinen har kørt 18.000 km. Men altså, jeg er vandt til lang minarelli. Har selv gennemrenoveret både en Jog R og en Aerox motor. men hvordan erdet med en Ditech motor (Morini) Er den noget vanskligere at rode i?
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Den orginale udstødning er god, men den vejer et ondt år, Leovince ZXR er dog bedre.
Husk det er kun 45 km/t ECU'en der kan ordnes med gameboy.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Kender vi nogen omkring Nordfyn som kan chippe den, og har det nogen effekt?
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Du kan nemt køre med den orginale udstødning og Malossi 70cc, ingen problemer i det - du vil blot ikke få max effekt, men den kommer stadigt til at kunne flytte sig.
De kører dog også ret godt blot afdroslet.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Hvis man skulle undgå det helt vilde med nyt cyllekit osv. kan man så nøjes med malossi vario, org. udstødning og chippet. Og så få det til at rykke sådan okay. tænker ikke fra 0-100 på 2 sek. Men så man kan mærke forskel ? ved du noget om det ven ?
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Prøv med varioen først, og så ruller på omkring 7-7.5 gram det plejer ikke være helt ringe.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Det virker som om du har ret godt styr på det med en Ditech!
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Men vil du anbefale at få det sat i Development mode og så med malossi vario? Så er den godt kørende den 2-hjulde Ditech'er?
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
Standard varioen er virkeligt noget bras.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Ham jeg købte den af, sagde bare at jeg kunne tune den til omkring de 100 med en gameboy, så ved ikke mere om det. Men prøver med den vario når den kommer hjem
Tak for hjælpen!
Online Tilmeldt:
jan 2012
Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.734
Nu du er igang med at miste kørekortet, så gør det med stil.
http://www.highgaintuning.com
De her ved ALT om SR50 DiTech tuning.
De har tilmed lavet en med Turbo...!
Inde på apriliaforum.com der har de også en side, med deres projekter.
DiTech er ikke lavet til fart.
Den er lavet til lavt brændstofforbrug og lavt olieforbrug.
Behold den std som den er, så du ikke smadre den.
Vil du have fart, så brug pengene på en MC.
Så kan du kvit og frit kører rundt med 80kmt på landevejene.
Og du kan gå ud og købe en Aprilia SR125 med 8-10HK fra fabrikken, eller du kan skifte cylinderen til 172ccm.
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 17 Svar: 60
Ang tuning af SR 50 ditech