{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.924 visninger | Oprettet:

Lasse
Lasse
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

Speedfight 3 RS - tuning {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en Speedfight 3 Rs, hvor følgende begrænsninger er taget: Skiven, Bagplade på variator og begrænsningen i luftfilteret.

Jeg er ikke god til at bikse med scootere, men ville gerne have den til at rende lidt hurtigere.

Den kører pt. 60-65 på lige vej, med et lidt sløvt optræk.

Jeg kunne godt tænke mig at få den til at rende omkring 80-90 på den billigste måde muligt.

Har overvejet at sætte en Gianelli go udstødning på, men hvad ville det give?

Nogle forslag til hvordan jeg får den til at rende hurtigere?

Mvh. Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedfight 3 RS - tuning
  • #1   22. maj 2014
    Hej...

Havde sidste år en Gianelli go udstødning på ...og ifølge flere test med GPS var jeg oppe på 90 med den som det højeste.

Men idag har jeg den originale på igen fordi det vrimler med politi alle vegene herinde i Kbh og de standser alt og alle smiley

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    mar 2013

#2   22. maj 2014 - Lucas
    Havde du samme setup som mig? Altså pilet de samme begrænsninger? smiley

• #3   22. maj 2014
    Ja næsten....havde bare en Malossi variator med 8.5g ruller på i stedet for den originale.

Det gav noget med ca 25-30 km mere at sætte den Gianelli go på og bedre optræk..

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    mar 2013

#4   22. maj 2014 - Lucas

Er selv blevet anbefalet den variator, hvad gir' det af optræk og hvor meget på toppen?

Havde din Go udstødning begrænsning i forrøret? smiley

- Havde du omdysset din?

• #5   22. maj 2014
    Ja den havde begrænsning i forrøret men det fjernede jeg ....og så kom der skub i den smiley

Nej havde ikke omdysset den....kørte med standard som den var.

Den kørte de 90 på toppen med den opstilling....Malossi variator med 8.5g ruller og Go udstødning ,,,,og dobbelt så godt optræk som standard...

Så det var noget med 600 for udstødning.....og 500 for den Malossi variator,,,,så 1100 kr og man fik ca 30 km mere på toppen....Syntes det var okay.

• #6   22. maj 2014 "Den kører pt. 60-65 på lige vej, med et lidt sløvt optræk."

Har du målt det med GPS eller kun det speedometer er er på ??

For mit måler af helvede til....hvis det viser 67 , så viser GPS ca 60....så an skal lige trække en del fra hvad den viser...

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    mar 2013

#7   23. maj 2014 - Lucas
    Har ikke målt med gps smiley Det er bare speedometeret jeg har taget efter smiley

Jeg tror bare jeg hopper ind og bestiller den nu smiley - Er variatoren og trykfjedren ikke svær at sætte på? smiley

• #8   24. maj 2014
    variatoren er nem nok at få på , har ikke brugt den trykfjerder der følge med, det er vist ikke nødvendigt.

Det der giver noget, det er den Go udstødning .....Det er den der giver bedre optræk og topfart...altså når begrænsningen er fjernet i den. Du får jo lige 1-2 tusinde omdrejninger mere.

Vil gætte på du ligger på ca 7000 omdrejninger nu ...

Okay...så har den nok ikke kørt over 60 rigtigt hvis den kun er målt med speedometer , men bare den Go på.....og du er oppe på små 90 km smiley

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    mar 2013

#9   25. maj 2014 Den bliver bestilt imorgen! Tak for hjælper Lucas!

Nu jeg alligevel er herinde, så ville jeg da lige benytte lejligheden til endnu et spørgsmål: Ejeren før mig har styrtet, og har fået ridser i frontskjoldet i højre side, er der nogen måde at fjerne dem på? Kan man slibe dem væk eller skal de poleres op?

• #10   26. maj 2014
    Du kan jo prøve begge dele om det hjælper , eller også selv give det noget spray i samme farve smiley

• Lasse
    Lasse Tilmeldt:
    mar 2013

#11   26. maj 2014 Okay tak! smiley

Kommentér på:
Speedfight 3 RS - tuning

Annonce