Nicasil belægning ( Funktion og kvalitet)? {{forumTopicSubject}}
Hej SG. Overvejer at købe en Stage 6 sport pro samt Yasuni R til min yamaha slider. Mit spørgsmål ligger på hvad Nicasil egentlig gør, og om det holder stik ? Det eneste jeg har hørt er at det er en beskyttende hinde der sørger for at cylinderen ikke tager skade hvis stempel sætter sig eller lign. Men vil gerne have en ordenlig forklaring, kan ikke helt finde noget god info fra google.
Jeg skal køre hverdags kørsel med stage 6 sport pro og yasuni R. Så har derfor tænkt mig at købe 3x stempler + 3 stempelringe. Hvis nu nicasilen holder stik.
Håber på gode svar og evt. gode / dårlige erfaringer.
FORRESTEN: Vil en stage 6 sport pro, yasuni R, malossi multi var, VL10 membran & 17,5 MM karburator køre godt ? ( Topfart & bundtræk ) Ved ordenlig indstilling selvfølgelig
Fortsat god dag der ude !
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 1 Svar: 61
Nikasil bliver brugt til at nedsætte friktionen mellem cylinder og stempel, og bedre aflede varmen. Nikasil blev brugt i 90'erne i sports-biler som Porsche og BMW.
Hvis du er skrap til engelsk kan du læse en smule mere om sagerne på den engelske wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du skal ikke bruge 3 stempler.
Du kan skifte stempelringene for hver 2000km, så er du sikker på at cylinder og stempel holder længe.
Husk at fjerne oliepumpen og bland selv.
dec 2011
Følger: 19 Følgere: 17 Scootere: 1 Emner: 66 Svar: 104
Nicasil belægning ( Funktion og kvalitet)?