{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

instilling {{forumTopicSubject}}

hej jeg har et problem med instilling

cylinder: pw48 race tun

topstykke: polini

karbu: r-setup 21mm,, 92dyse,, 1.5 benzin skrue

killerem: polini

vario: polini 4.7gram

udstødning: topperformenc powerred

kobling: malossi delta

stage6 trykfjeder
thansen 15000rpm trim

motor: sonic motor

membran std ny
gering std

mit problem nu er. når jeg står på lyskryset og skal til og køre. så når jeg giver full gas. føles det somom varion ikke trækker tryk eller trim fjeder ned. fordi hvis jeg giver full gas så køre den kun 20-40 med totalt meget larm. hvis jeg giver gas stille og roligt så river den det fatter jeg ikke

kan det være for hård tryk fjeder eller trim
jeg tror det en 27-32kg tryk

kan det være fordi jeg har sat 2 afstands skiver i varioen

da der kun var en afstands skive så kørte den 80-90 med dårlig optræk. det svært for den i optræk hvis jeg fjærner en afstands skive så jeg ved ikke om det kan være en forkert tryk eller trim

plizzz hjælp

for resten hvis jeg gasser fulld op nu så har den totalt mange omdrejninger somom koblingen sover. medmindre jeg gasser stille op så kommer den hurtigt op i topfarten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  instilling
  • #1   20. feb 2014 Det lyder som om at den filer kilerem.
    Hvor gammel er kileremmen?
    Du bør rense vario og remskiver ned med fortynder og skifte kileremmen.
    Og test lige styrken på den trykfjeder ned imod en badevægt.


  • #2   20. feb 2014 Okay det føre jeg så. Killeremen er gamel. Ja det er somom varioen køre og ikke tager fat i killeremen

  • #3   20. feb 2014 Prøver lige i morgen


  • #4   21. feb 2014 Husk at rense variofladen og remskivefladen af for olie, fedt eller andet der kan få remmen til at glide.

  • #5   21. feb 2014 Okay. Det skal jeg nok huske tak. smiley den er bare helt væk jeg kørere på den igen idag. Da jeg gav full så lammede den en del. Og kørere måske 20-30. Men da jeg gav gas stille og roligt. Så kom den op på 70 uden larm. Men føre jeg satte denne 2 afstands skiver da kørte den 80-90det meget mærkligt men hvis jeg fjerner den ene afstansskive så kommer den op på 80-90. Men med mega dårlig optræk. Så jeg vil tro at min trim eller tryk har noget at gøre med det

  • #6   21. feb 2014 hej igen nu har jeg kigget på det. min tryk er på 32kg min polini rem er skiftet til original yamaha og jeg har fæjernet en af de afstands skiver og så har jeg sat en original sonic std kobling nu er der lidt ændringer

    nu er den slap i optræk og når jeg gasser stille og roligt køre den lidt mere end 60km

    jeg begynder at tro det skal være std trim og tun tryk

    hvad mener du

    nu er der polini vario

    men da jeg byggede den første gang der havde den tsvansen vario og den kørte 80-90km med mega nedern optræk



  • #7   21. feb 2014 Du skal kun have 27kg eller 29kg trykfjeder.
    32kg er nok for meget.
    Start med slappe trimfjedre og tag så nogle der er lidt strammere, indtil du finder de rigtige.


  • #8   21. feb 2014 Okay. Kan jeg bruge nogle std trim og en 27-29. Mine ruller er på 4.7. 6x4.7. 28.2gram ruller.

  • #9   22. feb 2014 Hvad gøre trim fjderne hvis de er hår eller svage

  • #10   22. feb 2014 Ja prøv det, uden at skifte rullerne endnu.

  • #11   22. feb 2014 Ok går ned her om lidt og prøver std trim og en 27-29tryk

  • #12   22. feb 2014 Okay nu har jeg prøvet std kobling std trim. Og stage6 sort. Har tjekket på bade vægt giver omkring. 29-30-32. Men.

    Men. Med std. Kobling. Std trim og den tryk. Gav jeg gass så træk den men intet godt optræk den var lidt hår i det.

    Med. De trim 15000rpm. Og malossi kobling og sort tryk. Så er den også noget tung i det. Det tager den måske 5sec for at sætte igang. Og den rumler når jeg giver stilleroligt. Gas så begynder den at råmle. Somom koblingen er. For hår. Tror jeg skal have. 1000rpm trim. Og 27tryk hvad siger du


  • #13   22. feb 2014 Som jeg siger, dine trimfjedre må ikke være for stramme.
    Din trykfjeder er passende.


  • #14   22. feb 2014 Okay. Jeg prøver at købe nogle lidt mindre stramme. Hvad forslår du for nogle trim. 500-1000rpm. Syns du jeg skal beholde min tryk på

  • #15   22. feb 2014 Jeg køber dem her i morgen. http://www.thansen.dk/product.asp?n=1706576403&pn=-2067468124

  • #16   22. feb 2014 Synes du jeg også skal købe denne her. http://kgi.dk/product-4808-1523.php

  • #17   23. feb 2014 27-29kg er det optimale til din opsætning.
    Jeg synes også at du skifter alt for langt, når du skifter ruller.
    Prøv med nogle sprit nye 4,0gram ruller.
    Tag de slappeste trimfjedre, indtil at optrækket fra 30-60kmt er perfekt.
    Først derefter indstiller du trimfjedrene.
    Og smid den afstandsskive i igen, hvis remmen ikke er helt nede ved det rør som vario glider på.


  • #18   23. feb 2014 Okay tusind tak. Jeg går ud og køber. 1000rpm trim og 27 tryk og 4gram selv om min er splinter nye

  • #19   23. feb 2014 Ingen grund til at skifte trykfjederen
    Til gengæld, så prøv at få fat i en Pinasco Spring Slider.
    Eller noget der gør det samme.


  • #20   23. feb 2014 okay men. jeg bestilte 27kg tryk og stage6 soft trim og ny tændrør og tændrørhete ved din sidste besked det fordi jeg ikke aner om min tryk er 29 være gang jeg prøver går den op på 32 og mere hvis jeg braser den helt i mod badevægt men nu må jeg se om det kan lade sig gøre har prøvet med slaper std trim der havde den omdrjninger men den tog fat med det samme derfor har jeg bestilt 1000rpm fordi jeg har 15000rpm i forvejen

  • #21   23. feb 2014 En trykfjeder, som går over 32kg er for hård til den cylinder og til den udstødning.
    Thansen solgte i lang tid en gul trykfjeder, som de kaldte for 27kg, men når jeg pressede den helt i bund, så gik den over 50kg og den var hjernedød hård.

    Som sagt, så skal du have nogle rimelig slappe fjedre i, indtil at du er færdig med at indstille vario.

    Hvis dine trimfjedre er for hårde, så brænder du din kobling af.
    Overfladen på koblingen bliver blank og den vil file mere en nødvendigt.


  • #22   23. feb 2014 Jeg har bestilt dem på. Speedline. Fordi. Du tidligere også har fortalt det med tsvansen.

  • #23   23. feb 2014 Der kommer en 11k supersport på. En af de her dage

  • #24   23. feb 2014 hej igen kan jef stille dig et spøgrsmål hvad er meningen med justerbar koblinger hvad mener de med det jeg har delta cluth den er også justerbar men aner ikke hvad de mener eller hvad det betyder har det noget med instilling at gøre

  • #25   23. feb 2014 Ja sgu da...
    Dine trimfjedre kan spændes op.
    Har du slet ikke haft koblingen ude og se på den?

    Stage6 Torgue Control er den fedeste.
    Delta Clutch er den næstfedeste.


  • #26   23. feb 2014 jojo selvfølig har jeg haft den ude men når du siger instil trimfjeder er det så på de 3 justerbar skruer kan de øge rpm på trim

  • #27   24. feb 2014 Nu har jeg lige prøvkørt den igen og det viser sig at. Det gnisten der sad i vejen. Men den tager fat med det samme nu. Den vil næsten på baghjul. Men når den tager fat fra 1 til 30. Så tager den fat med det samme men med omdrejninger vil det sige at den skal have mindre i trim eller tryk. Men prøver lige og give den en tur i gen i morgen med 11k på

  • #28   24. feb 2014 Lad være med at indstille mere for ALT ændre sig, når du skifter udstødningen.
    Den river dig totalt bagover med 11K så.

    Tager den de rigtige omdrejninger fra 30 og opefter?
    Og tager den for lidt under 30, eller for mange omdrejninger?

    Ps. Du skal først svare når du har skiftet til 11K og overvej lidt at sætte en større dyse i, nu hvor at den kan komme af med det.


  • #29   24. feb 2014 Hej. Nu er der 11k. Og du har ret den river. Fra 30til40-50. Men så bliver den langsommere i topfart. Somom der er omkring 5gram i. Men tror det fordi jeg har pillet den afstands skive. Af varioen men den kommer på igen idag. Men. Tror du så at jeg skal beholde min trim og tryk

    Ja jeg synes der skal støre dyse i Fordi være gang jeg vil have den til at stå i tomgang så går den død. Og så kan jeg slet ikke starte den med mindre jeg hiver choker op og kicker den 3-4 gange


  • #30   24. feb 2014 Jeg synes ikke T den har nogle omdrejninger

  • #31   24. feb 2014 Fra 1 til 30 da tager det 8sec for at den kan rive. Men igen dårlig optræk hvor stor skal dysen cirka være og må jeg gerne beholde min std filter

  • #32   24. feb 2014 5gram ruller er for meget til den udstødning.
    Skift rullerne til 4,0gram eller 4,5gram.

    Behold din dyse og skru dik benzinskrue en halv eller en hel omgang ud.
    At den ikke kan holde tomgang er IKKE din dyse.
    Det er benzinskruen der bruges til benzin/luftblanding ved tomgang.
    Dysen bliver først aktiv når du kommer over halv gas.


  • #33   24. feb 2014 Okay tak. Fandt ud af det med tomgang. Min uds var utet

  • #34   27. feb 2014 Nu har jeg fået min soft.trim og soft tryk. Skal jeg stadig bruge dem til noget

  • #35   28. feb 2014 Prøv dem på.

  • #36   28. feb 2014 Okay. Nu bliver det fuckt op min cylle brændt ned nu skal der en mhr på. Fungere den med std krumtap

  • #37   28. feb 2014 Din dyse har været for lille.

Kommentér på:
instilling

Annonce