650 visninger
|
Oprettet:
Yamaha fs1, problemer med at pille plumben {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har lige prøvet at pille plumben på min ellers lovlige 4 gears, for at få den til at rende lidt hurtigere. Men nu har jeg problemer med at få startet den.
Jeg kan godt løbe den i gang, men så snart jeg ikke giver den fuld gas, dør den.
Hvad kan dette skyldes?
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Jeg bruger samme dyse, hvor meget større tror du den skal være? Lige nu kører jeg med standard på 110,
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Jeg mener, burde den ikke godt kunne starte selvom det kun er en 110 der er i?
nov 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Scootere: 5 Emner: 3 Svar: 133
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 808
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Mange tak for jeres svar!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Nogen af jer der har en ide til hvad der kan være galt?
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
Umiddelbart skulle en dyse 120 være nok og så ellers indstille den ud fra det. Det kan da også ske at du skal op i 130.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Men selvom det måske er 120 dyse den skal bruge, så burde jeg da stadig kunne få liv i den?? Eller hvad?
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
Hvad gearing kører du med ? Du burde mindst have 11-43 som der også er nævnt.
Har du prøvet noget så simpelt som at skrue lidt op for tomgangen ?
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Kører også med 11/43 gearing, men det gjorde jeg så også da den kørte med plumb.
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Den er placeret samme sted som når jeg kører med plumb, kan sku ikke lige huske hvordan den er placeret.
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Flyt skiven på nålen så tæt på midten som muligt,.
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Prøvede også at rense kaburatoren.
Har i andre ideer til hvad det kan være? Det er fandme frustrerende!
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Har du splittet karburstoren helt ad og renset alle kanaler.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Har blæst den godt igennem, men eftersom det er helt samme kaburator jeg kører med når der er plumb i, og den altid gerne vil starte, tvivler jeg på det har noget med det at gøre..
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Det vil jeg prøve i morgen
jul 2011
Følger: 59 Følgere: 58 Scootere: 15 Emner: 15 Svar: 120
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Enten så er membranen blevet utæt eller din pakning er gået istykker.
Af med membranen og hold den op imod stærkt lys og se om der kommer lys igennem den.
Husker du at løfte op i chokeren, når du skal starte den?
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Jo jeg husker at løfte op i chokeren
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
Er der nogen der ved hvordan jeg kan tjekke om den er tæt
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Scootere: 12 Emner: 123 Svar: 3.947
Jeg har før oplevet at den var skæv så der skulle 2 pakninger til for at den var tæt.
Hvor har du købt den ?
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 57
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Brug noget korn 400 vådslibepapir og læg det på et spejl.
Så kører du det i cirkler et par gange og ser hvor den sliber.
Er det overalt, så er den fin og er det ikke, så fortsætter du og drejer den engang imellem, så den ikke bliver skæv.
Yamaha fs1, problemer med at pille plumben