fucking lort!!!!!!! hjælp {{forumTopicSubject}}
hej sg
jeg har min dm50 som jeg er ved at være godt træt af!
nu syntes jeg, at jeg har prøvet ALT i indstilling af kabuen både med luft og tomgang men der sker ikke noget og jeg skal have den til at stå i tomgang
jeg har prøvet med og uden choker og jeg har også prøvet at indstille nålen, men den vil bare ikke og når jeg sætter den i første gear så har den mega svært ved at trække rundt, men når den så kommer op i anden gear så lige i starten halder den lidt men så køre den ellers fint...
men når jeg så køre i andet gear med fuld smadre og tager koblingen så går den bare ud... hvad kan det være
Dyse 67.5
se evt. http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/guider/105422-til_en_
jeg vil meget gerne have noget hjælp, fordi jeg er lige ved at kneppe den... men tak på forhånd
ps kan det være noget med tændingen, altså hvordan den står... og kabuen er renset helt i gennem... og har std luftfilter på
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Scootere: 3 Emner: 4 Svar: 12
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Tjek lige om de er defekte.
Og slidt sådan så der der krater og vulkan på dem.
Har du prøvet at splitte karburatoren totalt ad og se igennem alle huller, kanaler og dyser?
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
Men std dysen er jo 62.5 og min er 67.5 og det er std filter jeg køre med... Kan det måske være noget der?
Og kan det måske være tændningen?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du kan løfte nålen et hak og skrue på luftskruen.
Hvis skruen er helt inde og den stadig er lidt mager ved tomgang, så gå 4 op i tomgangsdyse
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Har dit tændrør været vådt af benzin, så skift det med et nyt, de kan ikke tåle at blive våde så det kan også drille dig.
Det der undrer mig mest er at den går ud hvis du tager koblingen i 2. gear når den kører fint på toppen, er du sikker på lejerne på tappen ikke sidder i spænd?
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
men den køre stadig lidt mærkeligt... så jeg tror at jeg kommer std dysen i
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Du har nu gjort så den får meget benzin i forhold til luft, så sætter du mindre dyse i vil problemet teoretisk blive værre
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
så vil den da kunne KØRE noget bedre
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
jeg har kørt tomgang og luft skruerne helt ind og så lidt ud, og startede den, og så lidt mere ud, og startede den, osv indtil den stod nogenlunde i tomgang... og nålen står i 3 hak.
mit luftfilter er fuldtud begænset ligesom resten af motoren og min dyse hedder 67.5...
så er spørgsmålet om den vil komme til at køre bedre af at komme en std dyse i altså en 62.5 ? fordi jeg syntes ikke den køre optimalt
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Den skal jo køre med 62,5 når alt er standard, så vil da mene den kører bedre med den.
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Skru så luftskruen helt i bund og derefter halvanden omgang ud.
Nu har du noget at arbejde ud fra.
Du skal IKKE skifte hoveddysen før din DM kan holde tomgang perfekt.
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
I dit første indlæg kan den ikke holde tomgang.
Hvor langt er du så kommet nu?
Kan den holde en rolig og stabil tomgang, som ikke er alt for høj?
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hoveddysen bruges KUN til når gassen er 3/4.
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
HOVEDDYSEN HAR INTET MED BLANDINGEN AT GØRE VED TOMGANG.
dec 2012
Følger: 17 Følgere: 23 Emner: 3 Svar: 2.082
Den har noget at sige, korrekt det ikke er ret meget men den spiller nu stadig ind, specielt på en som DM, der er ret fint følene mht. dyser, der er jo ikke ret mange maskiner der kører med halve mål... efter hvad jeg lige husker er det kun i Mikuni karburatorer på Suzuki vi ser det...
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 37 Scootere: 5 Emner: 48 Svar: 340
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Fjern dysen og start den i tomgang UDEN at røre ved gassen.
Se hvad der sker.
fucking lort!!!!!!! hjælp