{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.727 visninger | Oprettet:

Honda Wallaroo, lav effekt {{forumTopicSubject}}

Go'aften.

Jeg skal på forhånd oplyse at jeg ikke har rodet med 2-takt knallerter i 15 år, så er temmelig rusten og har brug for jeres hjælp.

Jeg har købt en Honda Wallaroo fra 1990, den har følgende opsætning:

Malossi vario
70cc Athena cylinderkit
Proma city power udstødning (svarer til 45 modellen)
10 grams ruller
Plumb i studs fjernet
Plumb i luftfilter fjernet
std. karburator

Knallerten kører lige omkring 45 km/t på toppen med denne opsætning hvilket er super møg hamrende irriterende. Det har i alt givet mig ca. 10km/t ekstra.

Jeg har prøvet alt hvad jeg selv kan, jeg har stillet på luft/tomgangsskruen 2000 gange, jeg har dyset den helt op til 80 (62 er vidst std.) og er nu tilbage på std dyse igen. Jeg har prøvet med og uden plomb i luftfilter. Prøvet alle ruller fra 4g til 12g. Koblingen er umiddelbart helt fint, den startede med at have "sat sig", hvorefter "glidebøsningen" fik godt med fedt og den kørte fint herefter. Den har blå fjeder i koblingen.

Tændrøret er fint brunt.

Når jeg stiller på luft/blanding sker der ikke meget.
Den har tendens til at "svinge" i omdrejningerne mens den står i tomgang.
Optrækket starter godt op til 30km/t, falder herefter og trækker så fint igen til de 45km/t.

Jeg kan høre en "klingende" lyd som takter med cylinderet.
Først var jeg overbevist om at det var dette, men mener nu at lyden kommer fra svinghjulet.

Jeg ved intet om at stille tænding.

Hvad jeg kan se af forskellige videoer på nettet bør den trække meget bedre og have væsentlig højere topfart.

Puha, det var vidst det :O)

Jeg takker og bukker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Wallaroo, lav effekt
  • #1   14. nov 2013 Sidder der ikke en begrænsning i koblingen på sådan en?

  • #2   14. nov 2013 Nej, jeg er tidligere blevet oplyst om dette. At der skulle være et afstandsrør/skive af en slags mellem remskiverne, men der er intet.

  • #3   14. nov 2013 hvis det nu er, så kan du jo prøve at pille svinghjulet af samt resten af tændingen og evt. tjekke det igennem for at finde rasle lyden, hvis tændingen er fucked kan det være problemet smiley

  • #4   14. nov 2013 har også hørt at der ligesom på så mange andre knallerter/scootere skulle være en cdi begrænsning, (dog er jeg ikke 100% sikker på dette) men en af mine kammeraters sfx var temmelig tunet, men den gik "kun" 70 og når den nåede det begyndte den at falde og stige i omdrejninger, vi skiftede cdi og så fløj den en 120 stykker. Så det kan være at det er der dit problem ligger (uden at være 100% sikker) smiley

  • #5   15. nov 2013 Prøv at klemme remskiverne sammen med hænderne og se om kileremmen kan komme helt ned på remskiverne, eller om den bliver forhindret.

    Det er under en måned siden at præcis dette emne, med næsten samme opsætning var oppe og vende.

    Søg evt i forum efter det.

    Så enten er det en begrænsning i remskiverne, ellers så er det en begrænset CDI.
    Tjek remskiverne FØRST, ellers så smadre du motoren, hvis den både er begrænset i CDI og ved remskiver.


  • #6   15. nov 2013 Hej Tommy.
    Det var jeg som oprettede emnet og du og jeg skrev sammen herefter.
    Remskiverne kommer fint i kontakt med kileremmen, og så vidt jeg ved begrænses CDI'en ved 12.000 omdrejninger, af hvad jeg har fået af vide.

    Jeg har ej heller på noget tidspunkt kunne finde en CDI uden begrænsninger til denne knallert på nettet.


  • #7   15. nov 2013 Skal siges, at den tager uhæmmet mange omdrejninger, så man fuldstændig overdøves af raslen af knallertens plastikdele.


  • #8   15. nov 2013 Jeg har tjekket igen. Remskiver er i berøring med hinanden, så der er ingen begrænsning. Jeg læner mig mere op ad CDI'en, nu hvor jeg har fundet nogle amerikanske sider som skriver at der er en deri. Den trækker op til 30km/t på 2 sekunder, så er det som om at "den dør" hvorefter den trækker forsigtigt op til de 45km/t. Er det sådan en CDI begrænsning føles?

  • #9   15. nov 2013 Helt seriøst, tag din mobil og film imens du presser remskiverne HELT sammen så man kan se at kileremmen kommer HELT ind til midten, hvor at remskiven har en bølge.
    Upload filmen her.
    Ellers så kan du få et link til en fælles dropbox, som vi laver, så kan du lægge filmen der.

    Hvis det var din CDI, så havde den faret for fuld knald op til f.eks. 60kmt hvorefter den ikke ville højere, uanset hvor stejl en bakke du kørte ned ad.

    Det du beskriver der, er en begrænsning i vario eller remskiver.
    Jeg har fjernede engang begrænsningerne i remskive og vario på sådan en og så kørte den 45kmt.
    Fjernede pladen under studsen og så kørte den 55kmt.

    Du skal være mere grundig i din søgen efter fejl ved vario/remskiver.

    Et godt tip her.
    Tag en tusch og tegn overalt på vario, der hvor remmen glider.
    Bagefter tager du en tur op til tophastighed.
    Stopper og ser på vario om tuschen er slidt væk. Den SKAL være slidt væk helt ud til 4mm fra kanten.


  • #10   15. nov 2013 Tommy, bagerste remskiver er helt sikkert ikke begrænset, jeg har lige været ude for to minutter siden og skilt dem ad, kileremmen kommer helt ned. Men jeg vil helt klart filme det. Men, men men men, nu er der det i det at jeg har købt en brugt malossi vario af en ven, men i mine øjne kan kileremmen overhovedet ikke komme helt ned og røre gliderøret. når jeg skruer yderste remskive på, klemmer den ind på kileremmen. Det er vel ikke normalt??

  • #11   15. nov 2013 Jeg filmer det lidt senere og uploader, så kan du be eller afkræfte om det er korrekt hvad jeg muligvis frygter.

  • #12   15. nov 2013 Hvis kileremmen ikke kan komme helt ned på bøsningen ved vario, så starter du i det man vel kan kalde for 2. Gear.
    Altså du starter for højt i gear og mister derved en masse optræk.
    Enten så er bøsningen for kort ( dette kan til dels reddes med afstandsskiver )
    Eller også så er blæserhjulet for tykt.
    Måske er der en der har sat OR ruller i vario?
    Så er rullerne for store og den vil derfor virke helt forkert.


Kommentér på:
Honda Wallaroo, lav effekt

Annonce